40-45 grader idle med Cooler Master Hyper 212 EVO?

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att temperatursensorerna är gjorda för att vara noggranna i höga temperaturer. Det medför att temperaturavläsningen i låga temperaturer ofta är felaktig.

Kort sagt: jämför temperatur i load, inte idle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patabata:

Testade att göra om allt med kylaren, skickar en länk på vilken temp processorn ligger på nu samt vad den låg som högst när jag körde Prime95.

http://tinypic.com/view.php?pic=255pa2d&s=5#.Uk26aYZznJs

Är 63 grader i full load ovanligt högt? Den ligger på ca 35 grader i vila nu iaf.

Skam den som ger sig. Då sitter du säkert med temps nu iaf. Kan vara värt att testa Prime95 igen, kraschar den utan överklockning är det något som inte stämmer. Håll även ett öga på temps som tidigare, stoppa om du går över 80 grader.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin_Viktorsson:

Sitter på två 200mm och två 120mm fläktar också i ett kallt rum. De gör bra från sig. Tycker inte det var något märkvärdigt med mina temps. Förstår inte riktigt vad du menar?

P.S. vill inte gå out-of-topic så om du vill svara kan du skicka PM.

//Robin

har du du 0 gradigt i ditt rum?

Permalänk
Medlem

Tack alla för hjälpen :).

Permalänk
Medlem

Jag har samma temp i idle och ca 50-60 i load... Med 212Evo & Corsair SP120
Monterat av och på 2 gånger redan, med inget resultat. Kan nog vara min kylpasta eller bara att jag satt för lite..

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skrotum:

Jag har samma temp i idle och ca 50-60 i load... Med 212Evo & Corsair SP120
Monterat av och på 2 gånger redan, med inget resultat. Kan nog vara min kylpasta eller bara att jag satt för lite..

Om du läst tråden så ser du nog att 1. den är väldigt gammal och 2. att det är normalt..
Bra att du återanvänder en gammal tråd istället för att skapa en ny dock!