Permalänk

Köpa qpad qh-90 eller qh-85?

Hej, har ett problem kan inte välja mellan QPAD qh-90 och 85:an. Har läst många recensioner och dem är ungefär samma.
Men den ena är sluten och den ena är öppen..
Så vilken ska man välja?
Jag spelar med headsetet och lyssnar bara lite på musik med det. Brukar mest andvända högtalare till musik.
Har också hört att qh-85 inte har så bra ljud till musik..

Så vilken ska man VÄLJA?

Har bara hittat qh-90 på teknikmagasinet och där kostar det dyrare, resten av butikerna är det slut.. vill helst inte beställa.
qh-85 finns i alla butiker på prisjakt..

Permalänk
Medlem

Slutna om du inte orkat höra på ljudet omkring... Med andra ord helt perfekta för att spela med!

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag med QH-90, skönaste lurarna jag haft, ljudet är absolut i toppklass klass och kvalité i toppklass.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Philippk:

Slutna om du inte orkat höra på ljudet omkring... Med andra ord helt perfekta för att spela med!

Är ju inte så mycket ljud runtomkring så är det då bäst att köpa öppna? Är det så dem öppna "läcker" alltså att dem hör ut?

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Själv sitter jag med QH-90, skönaste lurarna jag haft, ljudet är absolut i toppklass klass och kvalité i toppklass.

Ok men har du testat qh-85? om du har är det mycket skillnad?

Permalänk
Medlem

Har ett QH-90, grymt sköna lurar, rekommenderas starkt. Har dock inte provat QH-85

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem

Valet är ju helt upp till dig. Personligen föredrar jag öppna lurar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Fractic:

Har ett QH-90, grymt sköna lurar, rekommenderas starkt. Har dock inte provat QH-85

Skrivet av Rydisen:

Valet är ju helt upp till dig. Personligen föredrar jag öppna lurar.

Bestämde mig nu att jag köper qh-85. Känner för att ha öppna plus att qh-90 finns bara för 1000 kr och det är på teknikmagasinet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fpsmannen88:

Är ju inte så mycket ljud runtomkring så är det då bäst att köpa öppna? Är det så dem öppna "läcker" alltså att dem hör ut?

Öppna lurar läcker mycket ljud.

Däremot är det så att Webhallen har rätt bra pris på QH-85 om man är medlem

590:-
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158773-qpad_qh-85_hea...

Bortser man från detta erbjudande tycker jag QH-90 är på alla sätt bättre än QH-85.

Skrivet av Fpsmannen88:

Bestämde mig nu att jag köper qh-85. Känner för att ha öppna plus att qh-90 finns bara för 1000 kr och det är på teknikmagasinet.

Bara på teknikmagasinet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

jag hade öppna lurar innan jag köpte qpad qh90,var lite svårt att vänja sig men nu tycker jag det är mycket skönare

Permalänk
Medlem

Har ett Qpad - QH-90 och jag är mycket nöjd med dem. Är nog den bästa headsetet som jag har haft hittils :). Dem är mycket sköna å ha på sig samt väldigt bra ljud, Rekommenderas

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fpsmannen88:

Bestämde mig nu att jag köper qh-85. Känner för att ha öppna plus att qh-90 finns bara för 1000 kr och det är på teknikmagasinet.

Har ett par QH-90'n och det enda jag har att klaga på är mikrofonen. Verkar vara problem med statiskt brus. (Kanske bara är min dator, men men.)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Har testat båda och köpte QH-85. Är otroligt nöjd med dem. Jag valde öppna för de där lååånga gamingsessionerna.

Permalänk
Medlem

Aldrig fattat folk som vill ha slutna, känns som man sitter i en burk när man pratar.

Permalänk
Medlem

Alla ni som har QH-90 eller QH-85 , hur är micken? Har läst att den ska brusa massa?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Har ett par QH-90'n och det enda jag har att klaga på är mikrofonen. Verkar vara problem med statiskt brus. (Kanske bara är min dator, men men.)

Har också ett par QH-90 och är samma för mig, att micen brusar. Annnars är headsetet grymt, men micen får ett litet minus

Permalänk
Medlem

Jag sitter med ett par QH-90, det är inget annat än helt underbart att spela spel som Battlefield 3/4 med. Extremt bra lurar owerall.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Aldrig fattat folk som vill ha slutna, känns som man sitter i en burk när man pratar.

Öppna ger en helt annan ljudbild som är av naturliga skäl mycket basfattigare. Så kan få ett rikare ljud med mindre medel när det kommer till slutna.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Öppna om man ska ha dem hemma, slutna om man ska ha dem på typ lan.
Öppna låter i regel bättre, men de läcker och tar in ljud.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Öppna lurar läcker mycket ljud.

Däremot är det så att Webhallen har rätt bra pris på QH-85 om man är medlem

590:-
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158773-qpad_qh-85_hea...

Bortser man från detta erbjudande tycker jag QH-90 är på alla sätt bättre än QH-85.

Bara på teknikmagasinet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Skrivet av kena91:

jag hade öppna lurar innan jag köpte qpad qh90,var lite svårt att vänja sig men nu tycker jag det är mycket skönare

Skrivet av Razeezor:

Har ett Qpad - QH-90 och jag är mycket nöjd med dem. Är nog den bästa headsetet som jag har haft hittils :). Dem är mycket sköna å ha på sig samt väldigt bra ljud, Rekommenderas

Skrivet av BrutalSwede:

Har ett par QH-90'n och det enda jag har att klaga på är mikrofonen. Verkar vara problem med statiskt brus. (Kanske bara är min dator, men men.)

Skrivet av RythmDivine:

Har testat båda och köpte QH-85. Är otroligt nöjd med dem. Jag valde öppna för de där lååånga gamingsessionerna.

Skrivet av JimmieSan:

Aldrig fattat folk som vill ha slutna, känns som man sitter i en burk när man pratar.

Skrivet av Theposjo:

Alla ni som har QH-90 eller QH-85 , hur är micken? Har läst att den ska brusa massa?

Skrivet av FenrisWolf:

Har också ett par QH-90 och är samma för mig, att micen brusar. Annnars är headsetet grymt, men micen får ett litet minus

Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag sitter med ett par QH-90, det är inget annat än helt underbart att spela spel som Battlefield 3/4 med. Extremt bra lurar owerall.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Öppna ger en helt annan ljudbild som är av naturliga skäl mycket basfattigare. Så kan få ett rikare ljud med mindre medel när det kommer till slutna.

Skrivet av Breddas:

Öppna om man ska ha dem hemma, slutna om man ska ha dem på typ lan.
Öppna låter i regel bättre, men de läcker och tar in ljud.

Köpte lurarna nu tycker dem är SKITBRA! Bra ljud o bra mick 10/10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fpsmannen88:

Köpte lurarna nu tycker dem är SKITBRA! Bra ljud o bra mick 10/10

Härligt att du är nöjd

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Härligt att du är nöjd

En sak att tänka på att det är lång förlängningssladd men annars mycket bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Alla ni som har QH-90 eller QH-85 , hur är micken? Har läst att den ska brusa massa?

Det är jättevanligt att micen boostas för mycket. Micen brusar inte nämnvärt om man vet hur man ska kalibrera/ställa den i TS, Mumble eller Ventrilo. Skype har en tendens att förstöra ens setup för micvolymerna. Röster som spricker, distortion, brus m.m. Därför använder jag inte skype för gaming-sessioner. Sikta alltid mot 0db -+ 2 så kommer alla vara nöjda. Blir det för lågt eller för högt hos någon klient så kan åhöraren justera volymen istället.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Det är jättevanligt att micen boostas för mycket. Micen brusar inte nämnvärt om man vet hur man ska kalibrera/ställa den i TS, Mumble eller Ventrilo. Skype har en tendens att förstöra ens setup för micvolymerna. Röster som spricker, distortion, brus m.m. Därför använder jag inte skype för gaming-sessioner. Sikta alltid mot 0db -+ 2 så kommer alla vara nöjda. Blir det för lågt eller för högt hos någon klient så kan åhöraren justera volymen istället.

Okej tack för svaret! Letar efter ett headset som har bra ljud och mick som ska ersätta mitt sketna G35. Men dom flesta headset som jag har kollat på har antingen haft halv bra ljud eller halvbra mick, men med QH-90 så borde jag få både bra ljud och mick med rätt inställningar då?

Jag tycker det här med headset är svårt att hitta rätt. Det ska inte vara för mycket bas så att det ``överröstar´´ allt annat ljud ( Som mitt G35, allt eller inget) men det ska inte heller vara för lite så att det låter klent. Sen att på det ha en mick som inte brusar eller är för låg Men det verkar som QH-90 stämmer in rätt så bra på allt detta ^^

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Öppna lurar läcker mycket ljud.

Däremot är det så att Webhallen har rätt bra pris på QH-85 om man är medlem

590:-
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158773-qpad_qh-85_hea...

Bortser man från detta erbjudande tycker jag QH-90 är på alla sätt bättre än QH-85.

Bara på teknikmagasinet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Har precis blivit medlem på Webhallen, hur fungerar rabatten? Priset kvarstår på 749:- vet du varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Har precis blivit medlem på Webhallen, hur fungerar rabatten? Priset kvarstår på 749:- vet du varför?

Hm jag undrar det med. Får det inte att funka, ser fortfarande samma pris

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk

Vad är det för skillnad på öppet och slutet? Siberia v2 är slutet va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Hm jag undrar det med. Får det inte att funka, ser fortfarande samma pris

Hmm.. har mailat webhallen, får se om det händer ngt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Hm jag undrar det med. Får det inte att funka, ser fortfarande samma pris

Priset ändrades timmar efter registreringen, antar att det tar en viss tid innan man får rabatterna!
Köpte mitt headset igår och är grymt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Priset ändrades timmar efter registreringen, antar att det tar en viss tid innan man får rabatterna!
Köpte mitt headset igår och är grymt nöjd!

Okej. Jag orkade inte vänta så jag beställde det från Dustin istället för dom var dom ända som hade svarta qh-90 i lager, men det ångrar jag.
Beställde den sjunde och det skulle komma fram den femtonde men nu ändrade dom det till den trettionde så får väl se när dom dyker upp...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+