Permalänk
Medlem

mmo hjälp

Håller på med ett MMO spel. Är snart klar med design dokumenten men tänkte börja göra spelet. Det ska vara ett HTML5 spel. Jag undrar om nån vet någon bra HTML5 template för MMO spel? Om ni vill hjälpa till kan ja skicka design dokumenten via PM(vill ej att nån ska sno min spel idé). Jag behöver målare och animerare och programmerare.

Lite om idéen: Jätte stort mmo i 2D med sjkut element och detaljeras grafik o pampig musik. Dock en twist som är hemlig för att ingen ska sno den.

Det finns 8 raser, 16 klasser och unika 32 alternativ till varje kombination av ras och klass.

Det finns fem världar. Hyxuiz som är träd värld. Yutzi som är sten värld och de andra är hemliga.

Mvh, hoppas de finns medhjälpare o att nån kan svara på frågan .

Visa signatur

Nybörjar guide: Xonotic 1on1 | FX-4100 Black Edition X4 @ 3,6GHz, MSI GTX650 1GB OC, Crossair VENGEANCE 8GB @ 1600 MHz, och lite annat skrot ;)

Permalänk
Medlem

Vad menar du med en "HTML5 template för MMO-spel" egentligen?
Jag förstår vad de individuella orden betyder men inte sammansatta i din fråga.

Sen har jag också en bra idé. Ett Jättestort MMO-spel i 3D med ännu bättre grafik och ännu pampigare musik.... Men du får inte ta den idén

Sen är det beundransvärt att du går från pong till MMO på 2-3 månader. Själv är jag fanimej kvar på pongnivån sen år ~2000.

/SweCs officiella surgubbe.

Permalänk

När kommer spelet släppas? Låter intressant! Verkar gå fort med, ser det bra ut och så? Finns ju massvis med halv-meh-2d spel där ute..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trådskaparen är ett troll, han har gjort liknande trådar för att sedan gotta sig i andras reaktioner. (kolla hans historik)
Skulle inte ta han allt för seriöst.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Trådskaparen är ett troll, han har gjort liknande trådar för att sedan gotta sig i andras reaktioner. (kolla hans historik)
Skulle inte ta han allt för seriöst.

Fast jag tycker det är värt det. Hans särskrivningar är en guldgruva.

Permalänk

Ser verkligen inga "särskrivningar" som sticker ut i inlägget ovan.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av iXam:

Fast jag tycker det är värt det. Hans särskrivningar är en guldgruva.

Menade du: Fa st jag tyck er det är värt det. Hans sär skrivningar är en guld gruva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Ser verkligen inga "särskrivningar" som sticker ut i inlägget ovan.

"design dokumenten", "spel idé", "Jätte stort", "sjkut element", "träd värld", "sten värld".
Fast det är klart. Mitt värde av guld är nog mindre än ditt.

Det är nästan så jag har lust att gå med i projektet bara för att få se dessa dokument som ska stå till grund för spelet.

Permalänk

Särskrivningar i "design dokumenten" är en sak, men särskrivningarna i programkoden kan ju bli lite spännande.