Paket från USA med USPS

Permalänk
Medlem

Miami ligger såvitt jag vet i USA

Permalänk
Medlem

Beställer ganska ofta nikotin-vätska och e-juice (för el-cigaretter) från Amerikat och det har aldrig tagit längre än 2 veckor med USPS och då är förpackningarna runt ett kilo med skumma vätskor som man tycker borde verka suspekta i tullarnas ögon.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

Jo men är de på tullen i USA eller i Sverige ?

Ja det är väl ganska simpelt, flyget tar drygt 6h om det går raka vägen till Sverige.
Om paketet då lämnade Miami den 29:e så är det med största sannolikhet framme samma dag och ligger således hos tullen i Malmö och skräpar som vanligt då det går väldigt långsamt där nere, alltid.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

DATE & TIME
STATUS OF ITEM
LOCATION
September 29, 2013 , 11:48 am
Processed Through Sort Facility
ISC MIAMI FL (USPS)

Processed Through Sort Facility
Your item was processed through our ISC MIAMI FL (USPS) facility on September 29, 2013 at 11:48 am. The item is currently in transit to the destination. vad innebär de här ??

Jo men är de på tullen i USA eller i Sverige ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

DATE & TIME
STATUS OF ITEM
LOCATION
September 29, 2013 , 11:48 am
Processed Through Sort Facility
ISC MIAMI FL (USPS)

Processed Through Sort Facility
Your item was processed through our ISC MIAMI FL (USPS) facility on September 29, 2013 at 11:48 am. The item is currently in transit to the destination. vad innebär de här ??

Jo men är de på tullen i USA eller i Sverige ??

"ISC MIAMI FL (USPS)"---->ISC "MIAMI" FL (USPS) ---->Miami

Alltså USAs tull lär det ju vara.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

vad få dig till att tror de ? ta de en hel vecka för dom ??

Permalänk
Avstängd

det tar inte några 6h, tar 3-5 dagar med airmail (normal utan tillägstjänster)
(det är ju inte något passagerarplan dom slänger på paketen på som går direkt a>b)

Du kan ju kolla ditt kollinummer på posten.se (fungerar inte alltid beror på tjänst), det kommer dyka upp där om paketet är i swe (somsagt om tjänsten som avsändaren använt har stöd för det)

Permalänk
Medlem

Your item was processed through our ISC MIAMI FL (USPS) facility on September 29, 2013 at 11:48 am. The item is currently in transit to the destination. med den texsten i söndags så känns de som den är i sverige ??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av atego:

"ISC MIAMI FL (USPS)"---->ISC "MIAMI" FL (USPS) ---->Miami

Alltså USAs tull lär det ju vara.

Varför skulle USA's tull bry sig? Länder har vanligtvis inte tull på att föra ut saker.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

Hej Jag köpte ett grafikkort Gtx titan på ebey föra veckan . och jag har fått tracking nummer från killen .
men kan jag be USPS kolla vart mitt packet innehåller så jag vet att jag får de jag köpt .
?

Nej absolut INTE, ett gtx Titan är mycket stöldbegärligt, så för kung och fosterland gör inte det.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

vad trycker jag på usps sidan så jag kan mila supporten och fråga om mitt packet ? kan någon länka så jag kommer direkt dit ?

Permalänk
Medlem

Och är de någon som vet hur mycket i tull avgift de handla om ? när de gäller data delar ??

Permalänk
Avstängd

Ta dit kollinummer och testa det på posten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

Och är de någon som vet hur mycket i tull avgift de handla om ? när de gäller data delar ??

Tror inte det är tull på datordelar, eller så beror det på totalsumman. Men 25% moms på beloppet + 100 kr hanteringsavgift kan du räkna med.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Hej nu idag har mitt packet röt på sig men väldigt konstigt tycker jag . jag kolla på två olika sidor med mitt språnings nummer
sida 1 usps där de står October 10, 2013 , 3:59 pm info
Processed Through Sort Facility Processed Through Sort Facility
Your item was processed through a facility in AUSTRALIA on October 10, 2013 at 3:59 pm. The item is currently in transit to the destination.
AUSTRALIA
September 29, 2013 , 11:48 am
Processed Through Sort Facility
ISC MIAMI FL (USPS)
September 29, 2013 , 10:50 am
Arrived at Sort Facility
ISC MIAMI FL (USPS)
September 26, 2013 , 5:11 pm
Dispatched to Sort Facility
NORTH MIAMI BEACH, FL 33160
September 26, 2013 , 2:27 pm
Acceptance
NORTH MIAMI BEACH, FL 33160

och sida 2 : .trackitonline där står
10.10.2013 15:59 Australia Import (Item arrived at country of destination)
fatta inte var gör de i Australia ???

Permalänk
Avstängd

Tycker det låter som du har fått fel kollinummer.

Permalänk
Medlem

tror du de de kan ju gå den vägen med ?

Permalänk
Avstängd

Nej jag håller fast vid vad jag skrev.

Permalänk
Medlem

hur vet du de då ? eller om de gått lite fel ? min
arbetskamrat sa att han någon gång beställde från hong kong o han säger att dom flög lite över allt innan han fick de , när han följde sitt packet

Permalänk
Medlem

Det har ju förmodligen blivit felsorterat.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

så jeppe jag kommer få mitt packet för eller senare ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

så jeppe jag kommer få mitt packet för eller senare ?

Vad får dig att tro att vi andra ska veta om paket gått fel? eller om du ska få det förr eller senare?
Det enda du kan göra för att få ett svar du kommer vara nöjd med är att kontakta dom och fråga.

Permalänk
Medlem

Jo, jeppe är allseende:-) Han vet allt.
Ring för bövelen usps istället för att få gissningar här.
Domestic & International USPS Tracking™
1-800-222-1811
Monday - Friday 8 AM - 8:30 PM ET
Saturday 8 AM - 6 PM ET

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Dude, USPS misslyckades två gånger med att leverera paket hem till mig. i MI, dvs i USA... Jag skulle inte lite på dem att skicka något till ett land många amerikaner aldrig skulle kunna peka ut på en karta om vi säger så

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nej absolut INTE, ett gtx Titan är mycket stöldbegärligt, så för kung och fosterland gör inte det.

Man måste ju deklarera vad paketet innehåller för att undvika rejäla förseningar med post och tull så det bör stå att det innehåller ett grafikkort. Däremot kan man ju ljuga om vad paketet är värt för att undvika moms

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Men herregud, gå ut och ta en fika och lev livet. Paketet kommer när det kommer
De billigare tjänsterna hos alla de stora bolagen är knappast prioriterade. Man ska vara glad för att det fungerar överhuvudtaget.

Permalänk
Skrivet av delux_84:

Australia Import (Item arrived at country of destination)
fatta inte var gör de i Australia ???

Antingen har du fått fel kollinummer (mest troligt) då det står att det har ankommit till det land det ska till. Annars är det felsorterat, men chansen för det känns oerhört liten.

Permalänk

USPS

Hej

Har också beställt från USA, och det skulle fraktas med USPS. Tyvärr går det inte att maila företaget. Jag vill ju veta var det tar vägen när det kommer till Sverige. För leverantören jag handlat av säger att de inte har något ansvar längre för paketet. De har ju levererat!!!! Arg blir man. Att det ska vara så svårt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PillanLEL:

Hej

Har också beställt från USA, och det skulle fraktas med USPS. Tyvärr går det inte att maila företaget. Jag vill ju veta var det tar vägen när det kommer till Sverige. För leverantören jag handlat av säger att de inte har något ansvar längre för paketet. De har ju levererat!!!! Arg blir man. Att det ska vara så svårt.

Posten tar det sista biten hem till dig.

Jag vet att företag i USA brukar vara snabba att svära sig fria från leveransstrul, men de är oftast inte utan ansvar. Du har ju köpt leveransen hem som en tjänst av dem så den måste de stå för. Har du handlat genom någon stor marknadsplats som tex Amazon så kan du även få hjälp av dem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!