Permalänk

Tja! problem med att få bild

Ja såhär ligger de till, jag är helt värdelös på datorer men fick hjälp å köpa delar men när ja ha satt ihop datorn så startar den å allt men får ingen bild skärm? varken om ja går via grafikkortet eller kör me inbygda grafikortet i

Grafikkort
Gigabyte Radeon HD7870 2048MB OC

Moderkort
Gigabyte GA-Z77MX-D3H mATX

Permalänk
Jubileumsmästare

-Strömkabel till skärmen
-Grafikkortsfläktarna snurrar
-Bildkabel mellan skärm och grafikkort
-Skärmen påslagen

Allt gjort?

Permalänk
Medlem

Disstanser?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Disstanser?

Fo3

Vad menar du?

Permalänk
Skrivet av Henrik11:

-Strömkabel till skärmen
-Grafikkortsfläktarna snurrar
-Bildkabel mellan skärm och grafikkort
-Skärmen påslagen

Allt gjort?

Yes yes, grafikortet går me ingen bild...
Skärmen funkar pådenna dator :S de som e så jävla knas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimsikstrom:

Vad menar du?

Han menar distanserna som ska vara mellan moderkortet och chassit. Se till att dom inte glömts bort eller sitter på fel plats.

Grafikkort behöver strömkabel från nätagget också. Om du använder strömadaptrar så kan dom kopplas fel så att grafikkortet inte får det den behöver.

Sen skulle det vara intressant att veta om EXAKT vad du har för nätagg och hur gammal den är. Många okunniga stirrar sig blinda på antal watt och köper budget och dåliga nätagg med rena fantasi siffror. Dom klarar inte bra grafikkort oavsett hur höga siffror nätagget har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimsikstrom:

Vad menar du?

Det som ska sitta mellan moderkortet och chassit där du skruvar fast det.
Ser ut så här: distanser

Du är säker på att skärmen fungerar?
Kolla så att minnena sitter i ordentligt

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk

kollat nättagget ? va är det för modell du har ?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II x4 965 @ 4.0 GHZ Mainboard Gigabyte 990FXA UD3 rev 1.0 DDR DDR3 dual 1600 MHZ 8 GB GRAPHICS Gigabyte Radeon R9 280X OC 3 gig HDD 250 GB sata drive slave/1TB WD Blue main Extern 3TB 7200 rpm 3.0 USB Cooling chassi fans x2 / 1 PSU system FAN / 1 EVO 212 CPU fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimsikstrom:

Vad menar du?

Ooooch där var problemet identifierat...

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Ooooch där var problemet identifierat...

nej

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Ooooch där var problemet identifierat...

Skrivet av arcticray:

kollat nättagget ? va är det för modell du har ?

Skrivet av jooakim:

Det som ska sitta mellan moderkortet och chassit där du skruvar fast det.
Ser ut så här: distanser

Du är säker på att skärmen fungerar?
Kolla så att minnena sitter i ordentligt

Skrivet av panpo98:

Han menar distanserna som ska vara mellan moderkortet och chassit. Se till att dom inte glömts bort eller sitter på fel plats.

Grafikkort behöver strömkabel från nätagget också. Om du använder strömadaptrar så kan dom kopplas fel så att grafikkortet inte får det den behöver.

Sen skulle det vara intressant att veta om EXAKT vad du har för nätagg och hur gammal den är. Många okunniga stirrar sig blinda på antal watt och köper budget och dåliga nätagg med rena fantasi siffror. Dom klarar inte bra grafikkort oavsett hur höga siffror nätagget har.

Jag får igång skärmen om ja kör via boderkoretet och tarut grafik kortet? Nå tips? skärmen e kopplad till analog men ska ja koppla till digital?

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem med ett 7970 + ga-z77x-d3h

Slutade med att jag flashade om moderkortet till senaste, då funkade det galant.. Jag hann dock köpa ett 770 innan ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimsikstrom:

Kan du vara lite mer utförlig, jag antar att detta innebär att du har monterat moderkortet med distanser som skiljer moderkortet från chassit?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Kan du vara lite mer utförlig, jag antar att detta innebär att du har monterat moderkortet med distanser som skiljer moderkortet från chassit?

ja, ja har fått igång datorn me mitt gamla grafikkort men kan inte köra me de nya? är de några bios inställningar ja behöver fixa till mitt Gigabyte GA-Z77MX-D3H mATX

Permalänk
Skrivet av careau:

Jag hade liknande problem med ett 7970 + ga-z77x-d3h

Slutade med att jag flashade om moderkortet till senaste, då funkade det galant.. Jag hann dock köpa ett 770 innan ;D

Har försökt att fixa nya bios men hittar inte rätt till min
Gigabyte GA-Z77MX-D3H mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimsikstrom:

Har försökt att fixa nya bios men hittar inte rätt till min
Gigabyte GA-Z77MX-D3H mATX

Här har du

Du måste dock veta vilken revision du kör, tror jag fick reda på mitt inne i Bios
Sen tar du fram ett USB minne och formaterar det i FAT32 och lägger in alla filerna från biosen, startar bios och flashar

Permalänk
Medlem

Att den ger bild från integrerade grafiken om grafikkortet är ute, men inte annars, innebär att den hittar grafikkortet men något är fel från och med där. Den normala inställningen i BIOS är att använda integrerade grafiken enbart om externt grafikkort inte hittas.

Alltså. Har du kopplat strömmen från PSU till grafikkort?? Fläkten snurrar och allt verkar normalt även om man inte har gjort det.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.