Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olog-hai:

Wut? Sån stor skillnad är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag tycker det faktiskt.

Permalänk
Medlem

Varför envisas så otroligt många att skriva jämnföra, vart har ni lärt er det?

http://sv.wiktionary.org/wiki/j%C3%A4mf%C3%B6ra

[Ontopic]

Själv så har jag stora problem med att betan hänger sig stup i kvarten. Spelade inte BF3 så mycket men älskade 1942 och BF2

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

jag kan sätta tusen spänn på att dice lägger mer arbete på single player än multiplayer! Eftersom kollar man trailern på single player så är det mycket mer likt BF3, samma soldater nästan, samma bra grafik än vad inte multiplayer är. Multiplayer känns som det saknas mer bättre grafik och ljudet är inte lika bra som på BF3.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

jag kan sätta tusen spänn på att dice lägger mer arbete på single player än multiplayer! Eftersom kollar man trailern på single player så är det mycket mer likt BF3, samma soldater nästan, samma bra grafik än vad inte multiplayer är m.m

Tusen spänn it is...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Tusen spänn it is...

nej men seriöst titta in detta hur bra det ser ut http://www.youtube.com/watch?v=tCm4eByUcYY jämnfört med multiplayer.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

nej men seriöst titta in detta hur bra det ser ut http://www.youtube.com/watch?v=tCm4eByUcYY jämnfört med multiplayer.

Tror mest det var en dålig bana Det är höghus osv. Ingen riktig "natur". Men vi dömer spelet när det är släppt och finslipat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Tror mest det var en dålig bana Det är höghus osv. Ingen riktig "natur". Men vi dömer spelet när det är släppt och finslipat.

Nej men ser du inte hur mycket bättre grafik det är?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

Nej men ser du inte hur mycket bättre grafik det är?

Det är ju bättre men Vi får se hur mycket när spelet är släppt och man kan testa andra banor.
Tror också det är enklare att programmera en singleplayer bana.

Permalänk

Jag synnerligen inte imponerad. Man är ju seriöst snäppet på odödlig, vapnen är brutalt klena. Jag köper att folk inte dör av ett pistols skott i foten, men när man kan promenera genom maskingevärs eld är det fanemig något som inte står rätt till. Utöver det så regenererar man HP, så blir man träffad av en salva är det bara att sätta sig och vila en stund innan hälsan är återställd. Rena super soldaterna...

Fordonen är det inte ens någon idé att börja prata om, dom tål givetvis hutlösa mängder stryk, vad sägs om en trupptransport som rullar vidare efter att ha tagit emot ett par skott från en stridsvagn?
Varför inte låta denna trupptransport regenerera HP? När vi ändå är igång kan vi lika gärna ge alla fordon oändligt med ammunition.

Jag skulle kunna ranta vidare om hur förstörelsen är rent falsk marknadsföring samt diverse andra grejer, men det här ska ju trots allt vara ett simpelt svar på en simpel fråga. Testa och avgör själv helt enkelt, personligen är jag inte imponerad av Battlefield 4!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Utbildadninja:

Jag synnerligen inte imponerad. Man är ju seriöst snäppet på odödlig, vapnen är brutalt klena. Jag köper att folk inte dör av ett pistols skott i foten, men när man kan promenera genom maskingevärs eld är det fanemig något som inte står rätt till. Utöver det så regenererar man HP, så blir man träffad av en salva är det bara att sätta sig och vila en stund innan hälsan är återställd. Rena super soldaterna...

Fordonen är det inte ens någon idé att börja prata om, dom tål givetvis hutlösa mängder stryk, vad sägs om en trupptransport som rullar vidare efter att ha tagit emot ett par skott från en stridsvagn?
Varför inte låta denna trupptransport regenerera HP? När vi ändå är igång kan vi lika gärna ge alla fordon oändligt med ammunition.

Jag skulle kunna ranta vidare om hur förstörelsen är rent falsk marknadsföring samt diverse andra grejer, men det här ska ju trots allt vara ett simpelt svar på en simpel fråga. Testa och avgör själv helt enkelt, personligen är jag inte imponerad av Battlefield 4!

Jag skulle vilja hävda att ett exakt sikte gynnar bf4 mer än bf3. Tycker inte soldater dör svårare i bf4, snarare tvärt om. Däremot måste du sikta mer exakt känns det som för att sätta kulorna. Det är liksom mer pin point aim som gäller i bf4. I bf3 kunde man spraya lite mer.

I bf3 satte man ofta alla kulorna om första kulan satt. Det känns helt annorlunda i bf4..

Sega helikoptrar som inte kan göra barrelrolls etc kan jag hålla med om suger. Men jag håller mig till inf så då är det riktigt grymt spel faktiskt.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Jag skulle vilja hävda att ett exakt sikte gynnar bf4 mer än bf3. Tycker inte soldater dör svårare i bf4, snarare tvärt om. Däremot måste du sikta mer exakt känns det som för att sätta kulorna. Det är liksom mer pin point aim som gäller i bf4. I bf3 kunde man spraya lite mer.

I bf3 satte man ofta alla kulorna om första kulan satt. Det känns helt annorlunda i bf4..

Sega helikoptrar som inte kan göra barrelrolls etc kan jag hålla med om suger. Men jag håller mig till inf så då är det riktigt grymt spel faktiskt.

Tycker BF3 var lite samma sak, oförskämt mycket HP på både soldater och fordon. Uppskattar väll helt enkelt en annan typ av spel, där ett maskingevär inte gör mindre skada bara för att det skjuter fort På tiden att dom släpper ett WWII spel där vapnen gör rejäl skada!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Utbildadninja:

Tycker BF3 var lite samma sak, oförskämt mycket HP på både soldater och fordon. Uppskattar väll helt enkelt en annan typ av spel, där ett maskingevär inte gör mindre skada bara för att det skjuter fort På tiden att dom släpper ett WWII spel där vapnen gör rejäl skada!

Kör hardcore (easy) mode då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jo jag tycker det faktiskt.

Jag är på din linje. Stor skillnad emot BF3. Verkligen ett stort lyft, toppen spel!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Inte imponerad någonstrans helt ärligt :/
Nya maps till BF 3 kan man nästan kalla det..
Samt lite förbättringar..

Men ingen större evolution av Battlefield ännu

Blir väl mer CS:GO för mig.. :X

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blade80:

Varför envisas så otroligt många att skriva jämnföra, vart har ni lärt er det?

http://sv.wiktionary.org/wiki/j%C3%A4mf%C3%B6ra

Åh, ironin i att klaga på andras skrivande och själv skriva fel!

Vart = rikning (t ex: vart ska du?, vart kommer du ifrån?).
Var = befintlighet (t ex: var är du?, var ligger det nånstans?, var har ni lärt er det?)

Sen säger man "Varför envisas så otroligt många med att skriva ... ?".

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Förväntade mig inte mycket, fick mest en "meh" känsla när jag provade betan.
Har inget sug alls efter att köpa detta, känns som att det är för lite nytt just nu, samma visa som spelas om igen.

Längtar mer efter Titanfall, mhmmm Titanfall...

Permalänk
Medlem

Jag är mest besviken på det faktum att här får man sprillans nytt spel( nåja..i beta) och lira, och folk ställer sig 200 meter bortom närmsta flagga på ett tag o snipar folk...

man kan ju för fan springa runt hela dagen o ta flaggor utan o träffa på en käft om man springer lite smart..

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Varför envisas så otroligt många att skriva jämnföra, vart har ni lärt er det?

http://sv.wiktionary.org/wiki/j%C3%A4mf%C3%B6ra

[Ontopic]

Själv så har jag stora problem med att betan hänger sig stup i kvarten. Spelade inte BF3 så mycket men älskade 1942 och BF2

På samma ställe där de lärde sig hårddra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Jag är mest besviken på det faktum att här får man sprillans nytt spel( nåja..i beta) och lira, och folk ställer sig 200 meter bortom närmsta flagga på ett tag o snipar folk...

man kan ju för fan springa runt hela dagen o ta flaggor utan o träffa på en käft om man springer lite smart..

faktum är ju att många verkar vara svårt retarderade då de uppenbarligen missat att det handlar om att ta flaggor. Har stört mig på detta sedan första Bf. Samma sak detta med att spela som support och inte dela ut ammo? Själv strösslar jag med ammoboxar...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Imponerad? Nej.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag fick sån svindel av att titta ner från skyskrapan så jag trilla av stolen och drog med mig datorn så nu är den död och jag ligger på sjukan SKITSPEL !

Permalänk

^ Are you serious?

Personligen har jag inte lirat BF3 så mycket så jag kan inte uttala mig hur mycket bättre eller sämre BF4 verkar va.
Jag är en hardcore ARMA 2 och ARMA 3 spelare och tycker det är uppfräschande och avslappnande att spela BF4 för att bryta monotonin.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad folk förväntade sig att det skulle vara efter inte så lång tid efter Bf3s släpp.

Förväntade mig inte så värst mycket. Grafiken såg ut som Bf3 på Trailers alltså ingen större skillnad, gameplayet såg också liknande ut (Förutom att det är fler spellägen), levolution var inget jag direkt fastnade för i trailers heller. Det enda som verkade fett enligt mig mot Bf3 var just att det var bättre Squad gameplay och Commanders. Så hade inte så höga förväntingar på spelet när jag testade betan. Måste dock säga att jag blev rätt imponerad ändå!

För mig har spelet funkat nästintill smärtfritt, lite Fpsdrop då och då men annars inget problem. Samma för polarna, funkat smärtfritt. Har stött på någon krasch då och då, men då har jag spelat väldigt länge också.

Känns som att detta är det som borde vart Battlefield 3. Hela grejen med Squads och Commander som verkar riktigt nice. Sen att dem lagt till VOIP för kommunikation tillbringar ännu bättre spelupplevelse om man samarbetar.

Sen det hela med hissen på banan, trodde inte det skulle göra någon skillnad, men jäklar vad spännande det är! Man vet att när hissen kommer upp blir det totalt krig som kommer utbryta! Tar spelet lite till en ny nivå.

Drog ihop en squad på 5 stycken polare och jag tror ingen av oss har haft så kul i Battlefield 3 som vi hade under några timmar i Battlefield 4. Riktigt riktigt skoj faktiskt. Tycker kartan trotts allt gnällande är rätt kul. Har inga problem med snipers heller som alla verkar gnälla om. Visst finns dem där och skjuter en då och då, men inte till överdrift, går ju undvika rätt lätt om man vill också. Sen är det jämt kul att dra upp och hälsa på dem med smörkniven.

Problemen är enligt mig skadan på olika fordon. Tycker det mesta förutom pansar ska gå att oneshotta med en direkt träff av RPG. Just nu har båtarna hur mycket liv som helst, tål ca 4 RPGs. Sen har vi Bilarna som tål mellan 2-4 och helikoptern som också tål rätt bra med stryk. Vem gillar inte explosioner? Jag menar, att lyckas dra in ett RPG skott på en helikopter borde resultera i en fin explosion. Vilket det tyvärr inte gör. Och då ska man ha en jäkla tur att träffa också. Om nu inte helikoptern kör hel klantigt och står still vid fiender som många gör.

Sen bilen drog jag in en RPG i framrutan på. Gubben som körde dog inte ens och bilen vad jag har för mig tog MAX att den inte gick att köra utan repair. Så lite grejer finns det helt klart att fixa, annars blev jag rätt imponerad då jag inte hade så höga förväntningar efter att ha sett trailers och sånt.

Är också lite mer av Hardcore läget där man folk dör vid 1-2 skott då man kan skjuta folk på lite längre håll utan att dem överlever. Gillar att ha lite realism i spelet.

Permalänk
Medlem

Spelet växer för mig. Först tyckte jag att det var lite väl "arcade" grafik så lite stel ut och det kändes som de gamla shooterspelen som man hittade på gröna lund. Men nu börjar jag vänja mig.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

jag kan sätta tusen spänn på att dice lägger mer arbete på single player än multiplayer! Eftersom kollar man trailern på single player så är det mycket mer likt BF3, samma soldater nästan, samma bra grafik än vad inte multiplayer är. Multiplayer känns som det saknas mer bättre grafik och ljudet är inte lika bra som på BF3.

Jag är rädd för att singel player kampanjen kommer att bli en QTE saga, precis som alla andra SP kampanjer i shooters, BF3, MW, MW2 etc.

Jag hoppas att de lägger ner mer möda i co-op!
Fler uppdrag, fler variationer, fler än två etc.

Mycket smart av Dice att lägga in unlocks som belöningar i BF3.
Hoppas de gör samma sak i 4:an

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Sen det hela med hissen på banan, trodde inte det skulle göra någon skillnad, men jäklar vad spännande det är! Man vet att när hissen kommer upp blir det totalt krig som kommer utbryta! Tar spelet lite till en ny nivå.

Problemen är enligt mig skadan på olika fordon. Tycker det mesta förutom pansar ska gå att oneshotta med en direkt träff av RPG. Just nu har båtarna hur mycket liv som helst, tål ca 4 RPGs. Sen har vi Bilarna som tål mellan 2-4 och helikoptern som också tål rätt bra med stryk. Vem gillar inte explosioner? Jag menar, att lyckas dra in ett RPG skott på en helikopter borde resultera i en fin explosion. Vilket det tyvärr inte gör. Och då ska man ha en jäkla tur att träffa också. Om nu inte helikoptern kör hel klantigt och står still vid fiender som många gör.

Sen bilen drog jag in en RPG i framrutan på. Gubben som körde dog inte ens och bilen vad jag har för mig tog MAX att den inte gick att köra utan repair. Så lite grejer finns det helt klart att fixa, annars blev jag rätt imponerad då jag inte hade så höga förväntningar efter att ha sett trailers och sånt.

Är också lite mer av Hardcore läget där man folk dör vid 1-2 skott då man kan skjuta folk på lite längre håll utan att dem överlever. Gillar att ha lite realism i spelet.

När jag blev övertalad att testa spelet och fick reda på det här med hissarna var det första jag gjorde att plantera en massa C4 i hissen för att sedan köra upp den. Min besvikelse när min kompis säger att hissarna inte fungerar på det sättet, fy fan alltså

Fordon och soldater har inte bara för mycket HP, dom regenererar också. För att inte nämna att fordon har oändligt med ammunition, jag trodde att det var ett skämt tills jag fick se det med egna ögon

Fordon har sinnessjukt klena vapen och brutalt mycket HP, förstår inte att dom inte bara gör fordonen livsfarliga, men lätta att döda, som det bör vara... Man ska fan inte kunna promenera igenom eld från en minigun, sätta sig bakom en låda och komma ut som om ingenting har hänt!

Permalänk
Medlem

Grymt imponerad. Älskade förvisso bf3 också så är nog inte så svårflörtad. Det är uppenbart att dice lyssnar på communityn - nästan alla påtalade brister från trean verkar vara åtgärdade. Några exempel :

-suppression är nu implementerat på ett nästintill perfekt sätt. Siktet skakar och den simulerade stressen är påtaglig men kulorna avviker inte längre slumpmässigt som i trean så man kan besvara effektivt. Innan vann nästan alltid den som skjöt först.

-menysystemet är mycket bättre med färre klick och man har mycket mer valfrihet i hur man kan konfigurera vapen /fordon

-Spelets gunplay (känslan i vapnen) är fortfarande överlägsen. Perfekt avvägt mellan realism och underhållning.

- Grafik och ljud har tagit ytterligare ett kliv uppåt från vad jag anser fortfarande är på topp i trean efter två år. Vågor!

- Klasserna är bättre balanserade. Nu känns support och recon på samma nivå som assault och engi. Framförallt Lmgs känns mycket dödligare nu.

-tydligare minimap och möjlighet att ha en stor karta i battlelog på en andra monitor.

Osv osv.. Nackdelar då? Hmm,gillar inte tanksen så mycket. Känns mer som leksaker jämfört med trean med den överdrivet bågade skottbanan och jag tycker inte man får nog feedback på att ens fordon är svårt skadat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem

Jag gillar att de står Söder på huset mittemot TV tower.

Referens till Södermalm i Stockholm enligt utvecklarna.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Tycker att själva interfacen när man deployar och allt sådant känns som lite ''kladdig''.
Nästan som om allt är på samma ställe med pyttesmå mellanrum.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Obliteration är nya favoriten! Man slipper en del av campandet som plågade CTF både på offensiven och defensiven och det blir samtidigt väldigt intensivt. Väldigt kul med jämna lag. Däremot kunde de ta bort levolution helt och hållet. Helt meningslöst.

Låt skrapan stå! Det blir roligare så!

EDIT: ofrivilligt rim:P

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover