Permalänk

Problem med msi.dll

Hej Swec!

Jag har försökt installera Hamachi.msi och får felmedelandet:

Jag har använt CCleaner för att söka och lösa .dll problem utan framgång.
Jag har försökt ersätta msi.dll i System32, men får inte kopiera filen trotts att jag som admin godkänner detta (se nedan).

När jag trycker på fortsätt får jag nästa meddelande

Dessa meddelanden har jag fått när jag försöker kopiera filerna till System32 och SysWOW64 i ovanstående ordning.

Jag har inte stött på dessa problem så ofta tidigare, så jag vet inte hur jag bör gå till väga. Google har inte varit till mycket hjälp så jag hoppas att ni skall kunna hjälpa mig istället.

Tack så mycket!

Permalänk

Problem med att installera Hamachi, fel på msi.dll?

Hej Swec!

Jag har försökt installera Hamachi.msi och får felmedelandet:

Jag har använt CCleaner för att söka och lösa .dll problem utan framgång.

Jag har också prövat detta (utdrag ur länken här)

SOLUTION SUMMARY:

If anyone else is experiencing the same installation issue, with the error message:

"There is a problem with this Windows Installer package. A DLL required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor."

I recommend deleting the contents of your application Temp folder located at:

C:\Users\<username>\AppData\Local\Temp\

This folder contains the reminants from previous installations. It's contents should be safe to delete.

Please post here if this solution works for you as well.

Jag har försökt ersätta msi.dll i System32, men får inte kopiera filen trotts att jag som admin godkänner detta (se nedan).

När jag trycker på fortsätt får jag nästa meddelande

Dessa meddelanden har jag fått när jag försöker kopiera filerna till System32 och SysWOW64 i ovanstående ordning.

Jag har inte stött på dessa problem så ofta tidigare, så jag vet inte hur jag bör gå till väga. Google har inte varit till mycket hjälp så jag hoppas att ni skall kunna hjälpa mig istället.

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Starta upp datorn i felsäkert läge och prova att skriva över filen där.

Permalänk
Skrivet av patch:

Starta upp datorn i felsäkert läge och prova att skriva över filen där.

Det prövade jag faktiskt inte, dumt av mig. Jag valde tillslut att installera om operativsystemet och det löste problemet.