Permalänk

Bra Gaming stol

Hej jag är på jakt efter en hyfsad gaming stol men vill gärna lägga under tusenlappen så undraade om någon här har nåt bra förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av safstromen:

Hej jag är på jakt efter en hyfsad gaming stol men vill gärna lägga under tusenlappen så undraade om någon här har nåt bra förslag

Man sitter som en kung och det är ett bra pris om man beställer/köper senast imorgon.
http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-fred-lad...

Permalänk
Medlem

Det viktigaste när du letar är att det står By HeAtoN, FNATIC eller liknande profil.
...

Det jag ville poängtera var, vad är en gamingstol? Ska du ha mugghållare, speciella armstöd, eller är du bara ute efter en bekväm stol?

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Man sitter som en kung och det är ett bra pris om man beställer/köper senast imorgon.
http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-fred-lad...

kallar du en stol för bra för att man sitter i den? kanske testa 20sekunder..
har liknande från jysk kan säga att inget fel på sittkofort men vill man att gaspatronen helatiden ska släppa så man får lyfta upp stolen igen. vrider man på stolen så knakar/gnisslar det hela tiden. lägger man under 1000kr så har du svårt att hitta en stol som håller!
köp en riktig kontors stol (begangnad) men den håller 10-20år + man sitter som en kung.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Du ska ha en DXRacer för då får du fler fps. Alla vet att stolar med X i namnet ger flest fps.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

kallar du en stol för bra för att man sitter i den? kanske testa 20sekunder..
har liknande från jysk kan säga att inget fel på sittkofort men vill man att gaspatronen helatiden ska släppa så man får lyfta upp stolen igen. vrider man på stolen så knakar/gnisslar det hela tiden. lägger man under 1000kr så har du svårt att hitta en stol som håller!
köp en riktig kontors stol (begangnad) men den håller 10-20år + man sitter som en kung.

Inget av de du nämner har jag på min stol, du har kanske fått ett måndags ex.

Permalänk

Som dom andra säger leta på begagnat marknaden efter kinnarps elr leta i källaren på kontoret.

Visa signatur

Chassi:Factal design R4
Processor: Intel i5 4670k
Gpu:MSI POWER Edition gtx 670
Moderkort:Asus Z87-A
Kylare:Cooler Master Myper 212

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Inget av de du nämner har jag på min stol, du har kanske fått ett måndags ex.

kinnarps eller liknande har klart bättre byggkvalitet. chansen att man får en okej stol på närmsta inet-cafe är minimal.
ja visste att den skulle pajja efter nåt år då hade ja inte tid leta upp nån riktig stol men börjar tröttna på den nu.
men det är samma som dom har på inferno online & många andra internetkaféer

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

kinnarps eller liknande har klart bättre byggkvalitet. chansen att man får en okej stol på närmsta inet-cafe är minimal.
ja visste att den skulle pajja efter nåt år då hade ja inte tid leta upp nån riktig stol men börjar tröttna på den nu.
men det är samma som dom har på inferno online & många andra internetkaféer

Visst är dom bättre, men också betydligt dyrare.
Eftersom han ville ha en under 1000:- så är den jag länka till ett bra köp, betydligt bättre än övriga av jysks stolar.

Permalänk
Medlem

Dunka dunka

Beroende på hemsituationen är det skönt att känna lite tryck från inbyggda högtalare, så det är ju najs om man kan ha en sån även med lurar.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Visst är dom bättre, men också betydligt dyrare.
Eftersom han ville ha en under 1000:- så är den jag länka till ett bra köp, betydligt bättre än övriga av jysks stolar.

begangnad kontorsstol. har sett när dom rear ut hela kontorslandskap på flera tusen kvadrat. då kan man få riktigt bra stolar för runt en 1000kr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Visst är dom bättre, men också betydligt dyrare.
Eftersom han ville ha en under 1000:- så är den jag länka till ett bra köp, betydligt bättre än övriga av jysks stolar.

Har provsuttit en sån som du länkade och man sitter verkligen som en kung i den, Grymt skön stol, Och får man den för under 1000kr så gör det förmodligen inte så mkt om den bara håller i några år Min 500kr stol från Jysk fungerade kanon i ca 4 år och denna borde ju hålla minst lika länge.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Som andra har sagt i tråden, kontorsstolar är awesome. Min har hållit i över 15 år och kostade runt 5k, lätt värt det. Gamingstolar... meh

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite. Finns det nån datorstol med alcantara?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Bästa gamingstolarna du någonsin kommer hitta, har en själv http://www.maxfps.se/kategori/387?sort=name

Permalänk
Skrivet av Oliver32:

Bästa gamingstolarna du någonsin kommer hitta, har en själv http://www.maxfps.se/kategori/387?sort=name

irrelevant eftersom dom kostar mer än 1000kr för det beloppet får man en bra beg. kontorsstol som håller.
stolarna från maxfps ''ser flashiga ut'' men efter som dom inte funnits så länge så vet man inte heller hur länge dom håller.

för 2-3k får man en RIKTIGT bra kinnarps bättre, beg som håller 15-20år

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Fan vad dryg alla ska vara. Det är inte svårt att förstå att TS vill ha en skön ergonomisk stol för långa gamingsessioner.
Det är vad jag kallar en gamingstol, jag tror inte heller att TS letar efter en stol som heter "Xxx1337ch41rxxX.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-theo-sva...
http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/plus/kontorsstol-magnus-h...
Är två rätt så billiga stolar, dock håller Jysk inte sådär hög kvalitet direkt...
Annars finns Magnus på Ikea som är rätt OK
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/ Men lite dyrare

Men du kan hitta mycket bra på blocket och andra beg. sidor, leta efter Kinnarps eller liknande

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Fan vad dryg alla ska vara. Det är inte svårt att förstå att TS vill ha en skön ergonomisk stol för långa gamingsessioner.
Det är vad jag kallar en gamingstol, jag tror inte heller att TS letar efter en stol som heter "Xxx1337ch41rxxX.

Är det någon skillnad på gaming eller kontorsarbete när det kommer till stolar? Förutom att det förstnämnda sponsrar diverse lag som sitter i dom för att dom får betalt

Permalänk
Skrivet av Neco:

Är det någon skillnad på gaming eller kontorsarbete när det kommer till stolar? Förutom att det förstnämnda sponsrar diverse lag som sitter i dom för att dom får betalt

Är det någon skillnad på gaming eller kontorsarbete. nej eftersom man oftast sitter still länge.

Är det någon skillnad på gaming eller kontorsarbete när det kommer till stolar. ja eftersom man kan sälja en stol som det står Heaton eller 1337 Leetspeak på för mer pengar en som är utan text eller färg.

är det skrivet 1337 nånstans så måste den va bra att sitta i 12 timmar eller mer i den.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Är det någon skillnad på gaming eller kontorsarbete när det kommer till stolar? Förutom att det förstnämnda sponsrar diverse lag som sitter i dom för att dom får betalt

Beror på, men i huvudsak nej. Dock kanske man vill ha en stol där man kan sitta lite tillbakalutad och slappa i när man spelar, en sådan tror jag man inte gärna jobbar i.

Skrivet av jonatan80:

Är det någon skillnad på gaming eller kontorsarbete. nej eftersom man oftast sitter still länge.

Är det någon skillnad på gaming eller kontorsarbete när det kommer till stolar. ja eftersom man kan sälja en stol som det står Heaton eller 1337 Leetspeak på för mer pengar en som är utan text eller färg.

är det skrivet 1337 nånstans så måste den va bra att sitta i 12 timmar eller mer i den.

Hoppas du är ironisk nu.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Beror på, men i huvudsak nej. Dock kanske man vill ha en stol där man kan sitta lite tillbakalutad och slappa i när man spelar, en sådan tror jag man inte gärna jobbar i.

Nästan alla vettiga går ju att ställa in så att låsningen för gunget inte finns, annars vore det jävulskt trist att ha som stol

Permalänk

Sitter i en sådan: http://www.mio.se/produkt/Race-Skrivstol/M1444569/ och är väldigt nöjd! det är ju dock om du vill gå över tusenlappen lite

Permalänk

Har alltid haft någon typ av pall eller pinnskol ^^

Permalänk
Medlem

Man hittar ingen bra ergonomisk stol för mindre än typ 5000. Min "RH stol" kosta 10 000 och är det skönaste som finns i världen. Jag skulle göra som flera ovan har rekommenderat, och kolla begagnat. En stol för en tusing är värdelös för ryggen

Permalänk

Alternativt så går man själv till affärer och provsitter/lånar hem en stol och ignorerar alla självutnämna experter som kan allt om ergonomi och hur bra någon annan sitter i en viss stol. Detta eftersom denna elit för ett antal år sedan köpte sig en maläten gammal konstorsstol på någon lokal konkursutförsäljning i Borlänge som det minsann står Kinnarps/RH/Malm eller whatever på. Den var ju dyr, då måste den ju vara bra?

Nej som sagt, prova själva och låna hem om ni kan. Jag köpte mig själv en splirrans ny Kinnarps 9000 med dom flesta tillvalen för strax under 10000:-. Blev jag nöjd? Nej, det visade sig att denna stol inte gick att ställa in så att jag personligen kunde sitta skönt i längden hur jag än vände och vred på alla tvåhundra rattar, vilket gjorde att stolen åkte tillbaka för inte fasen betalar jag 10000:- bara för att kunna flasha med att jag minsann har en äkta Kinnarps när jag inte sitter skönt i den.

Ja jag är trött på allt tjat om dessa kontorsstolar, om folk kunde förstå att vi alla är olika i kroppen skulle vi slippa alla nedvärderande kommentarer från denna "elit" när någon påstår att denne minsann sitter jätteskönt i sin stol från Ikea/Jysk/Mio eller vad det nu kan vara. Förstå att det som passar en person inte nödvändigtvis passar nästa. Och det är ju trots allt inte ni som ska sitta i någon annans stol, så vad spelar det då för roll vad man föredrar?

Droppa attityden och försök hjälpa varandra istället, så får vi ett bra mycket trevligare forum. Enligt mig alltså

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Alla bölar så mycket att man måste ha en sketen kinnarps.
Verkar inte som folk förstår att inte alla vill ha en sådan stol.

Många vill ha en mer fotöljs liknande stol som är betydligt skönare att sitta i enligt många, mig inkluderat.

Kinnarps var det mest obekväma skräpet jag någonsin haft.

Jag vill ha en soft stol med bra bredd osv så jag kan sitta som jag vill.

Jag sitter inte med svankad rygg i framstupande läge och benen i rätt vinkel av den enkla anledningen att det inte är skönt för mig, och inte heller behöver jag göra det.

Så håll ni er till era kinnarps, jag håller mig till dom stolarna jag tycker är sköna att sitta i, peace.