World of Tanks, vilka mods?

Permalänk
Medlem

World of Tanks, vilka mods?

Hej!

Lirar rätt mycket WoT för tillfället och undrar vilka mods som gäller i spelet? Om man nu använder sig av mods?

Tacksam för svar

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Det finns ju en hel uppsjö av dom, tror man måste testa sig fram själv vad man vill ha och inte ha. Använder mig själv av "Grandpa KISS mods", in den så finns xvm, zoom mode, en annan "sixth sense" icon, sikte osv osv, gillar den skarpt.

Sen finns det nog en del andra som lägger upp sina "modpacks" oxå...

Bara att testa:)

Permalänk
Medlem

Xvm med stats är väl att anse som ganska standard by now.
Finns naturligtvis även nödvändiga mods beroende på vem man är. Jag hade tidigare nytta av compressed texture packs och sånt. Har även nu glädje av en garagemod som är mörk, simpel, snabbkörd och skön. En sixth sense med ljud är ju att föredra för dem som inte hajjar till vid bara ikonen. Är även populärt med moddar som automatiskt talar om för laget när man laddar om och sådant.
Ja, vad vill man ha?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag kör AIOMOD och tycker den är super. Den har allt jag behöver och vill ha.

Permalänk
Medlem

Överlag, om du känner det är något som fattas i spelet, något som skulle kunna förbättras, så finns det ofta en mod för detta. Fråga dig vad som fattas och sök därefter upp en mod.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

* XVM, fast utan att visa vinstchans
* Reloadtimer
* Kartmod som visar "last known position" för spottade tanks
* Zoom out mod

Det är allt jag behöver iaf.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att modda bort censuren i spelet?
Jag har inte bockat i "censurera meddelanden" i inställningar för chat men trots detta blir det ****** när det skrivs vissa ord exempelvis Jasså.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

https://www.dropbox.com/sh/0mrcooim4opxkab/dNLf1XBaZI

Här kan du få mitt modpack, jag vill inte ändra FÖR mycket, men har bättre sikte, hitlog, seassion stats, lite bättre minimap och lite sånt, bara att rensa din rec_mods och lägga in dessa.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Kör aiomod, klart bäst enligt mej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

https://www.dropbox.com/sh/0mrcooim4opxkab/dNLf1XBaZI

Här kan du få mitt modpack, jag vill inte ändra FÖR mycket, men har bättre sikte, hitlog, seassion stats, lite bättre minimap och lite sånt, bara att rensa din rec_mods och lägga in dessa.

Vart hittar man Rec_mods? så jag kan lägga in nya mods^^

Permalänk
Skrivet av anon216160:

Vart hittar man Rec_mods? så jag kan lägga in nya mods^^

Den är inne i mappen där du installerade WoT, men heter res_mods, skrev fel. I denna mapp finns en 0.8.8 (och 0.8.7 osv om du såelat dessa versioner förut) det är bara att ta bort den, och lägga in de mappar som är i min rar istället.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Har prövat lite mods nu och bestämt mig att köra utan. Tycker bara dom plottrar till allt och får spelet att se ut som ett spel för 7åringar med glada färger och krims krams överallt

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Har prövat lite mods nu och bestämt mig att köra utan. Tycker bara dom plottrar till allt och får spelet att se ut som ett spel för 7åringar med glada färger och krims krams överallt

Mvh J

90% av alla matcher jag spelat har jag spelat utan någon mod men jag tycker mig lyckas något bättre nu när jag kör med AIOMOD. Tycker inte alls den är så färgglad och barnslig som många andra. Möjligtvis siktet som jag inte är 100 nöjd med... det är väll jimbos som är med i AIOMOD har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera Promod, super enkelt att installera med en "wizard".
Körde jimbos grejjer först + andra manuellt, sedan AIOMOD + XVM sen orkade jag inte hålla på efter varje updatering av WOT

Så Promod gör livet mycket enklare som innehåller massor av mods + xvm. Super plus är att mod-verktyget/paketet uppdateras snabbt!
www.statswhore.net (sidan har också en online XVM configurator)
Bild av installationen

Permalänk
Medlem

Kör utan mod - har aldrig testat några, men tycker att tex. den som visar last known position förtar lite av sporten...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

OMC modpack + Gnomefathers soundmod FTW!

Jag kan starkt rekommendera OMC-modpack även om innehållet förändras lite mellan varje patch.
Senaste XVM inställningarna är riktigt bra, där du ser färgkodat över alla spelare deras eff, wn7, total winrate o winrate i aktuella vagnen.
Vidare finnas det loggning av sessionstatistik (Ja tack), zoom mod, kartmod (väldigt bra) m.m. m.m.
Lägg till Gnomefathers soundmod så har du allt du behöver, denna innehåller väldigt mycket bättre motor och kanon ljud.

Permalänk

Jag försöker att inte "Skräpa ner" bilden för mycket så vill itne se massa winrates, änglar (över dödade fiender) och sånt.

Bättre sikte, hitlog,lite bättre map, zoom mod och scopeshadow remover. Sen har jag bara sessionstats i garaget, alltid kul att se hur det har gått under en runda.

https://www.dropbox.com/sh/4guh9j0lkhendim/agQcyCc55b

Varsågod att ladda ner.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Jag försöker att inte "Skräpa ner" bilden för mycket så vill itne se massa winrates, änglar (över dödade fiender) och sånt.

Bättre sikte, hitlog,lite bättre map, zoom mod och scopeshadow remover. Sen har jag bara sessionstats i garaget, alltid kul att se hur det har gått under en runda.

https://www.dropbox.com/sh/4guh9j0lkhendim/agQcyCc55b

Varsågod att ladda ner.

Låter som det kan passa min smak Ska testa!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Kör med absolut 0 mods!
Tycker synd om alla som beklagar sig över hur usla XVM stats teamet har innan man ens börjat spela. Även ett uselt lag vinner ibland men sannolikheten är högre om man slipper höra någon som talar om vilket uselt lag man ingår i!

Det enda jag faktiskt skulle kunna tänka mig är isf ett soundmod. Å andra sidan spelar jag bara för nöjet och bryr mig nu inte särdeles över en förlust eller usel omgång.....

Just my five cents....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Har aldrig kört med mods öht (men å andra sidan har jag aldrig varit hard core).

Jag som inte lirar konstant och håller dålig koll på vart man ska sikta vid vissa vinklar osv, finns en sådan modd (original finns med färgerna men den känns inte helt hundra)? Standardsaker så som belly, mellan torn och chassi, öronen på T29 och andra lätta saker kommer jag ihåg men i övrigt så är jag rätt kass.