Permalänk
Medlem

hög ping varje kväll

Brukar sitta och spela wow,lol,bf3 mm på kvällarna och varje kväll den senaste veckan har det blivit så att pingen har gått upp i över 1000 och efter runt 1 timme eller så går den ner till runt 40-50 igen och jag kör inte trådlöst.
Har telia adsl 6-8mbit och har snackat med telia över deras chat och enligt dom finns det inga störningar eller liknande.
Tror ni att kanske ett nytt modem eller router skulle kunna fixa problemet eller kan det vara någon inställning som behöver ändras?

Permalänk
Medlem

Har samma sorts problem fast då jag har kört ett annat spel. och chattat med tele2 och frågat om ny router skulle hjälpa men dom visste inte.

Permalänk
Medlem

Kolla vad ni får får ping genom Bredbandskollen vid den tiden, kan hända att nätet är överbelastat, vilket ofta händer på kvällningen när hela sverige ska surfa/spela/youtuba på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Kolla vad ni får får ping genom Bredbandskollen vid den tiden, kan hända att nätet är överbelastat, vilket ofta händer på kvällningen när hela sverige ska surfa/spela/youtuba på nätet

detta får jag. http://s13.postimg.org/xv2wfg353/bbk_resultat_1.jpg

Permalänk
Medlem

Kolla med grannar om de upplever samma problem.
Jag hade problemet att pingen sakta gick uppåt till obrukbart tillstånd om kvällarna (förmodligen när belastningen ökade), och sen lugnade ner sig.
Då var felet att utrustningen på den första 'stationen' vi var kopplade till var dålig.

edit: Det är dock troligare att det är någon enhet på nätverket (kanske din dator) som överbelastar nätverket. Att någon laddar hem något, eller att det är något program som ligger på och tankar i bakgrunden.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Och du har problem med ping just nu också?
26 i ping är ju helt ok.
Jag antar att du inte har någon annan inkopplad på ditt nätverk som använder det till förbannselse.
Sen som sagt, kolla med grannarna.

Gäller det för övrigt alla 3 spelen eller bara 1 av dem??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Och du har problem med ping just nu också?
26 i ping är ju helt ok.
Jag antar att du inte har någon annan inkopplad på ditt nätverk som använder det till förbannselse.
Sen som sagt, kolla med grannarna.

Gäller det för övrigt alla 3 spelen eller bara 1 av dem??

Jag får Hög ping när jag kör Battlefield Heros och blir uthastad från servern och då är det bara jag som sitter vid en dator, händer på BF3 också och Combat arms, betalar för 8Mbiit/s och har Thomson tg585 v7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Jag får Hög ping när jag kör Battlefield Heros och blir uthastad från servern och då är det bara jag som sitter vid en dator, händer på BF3 också och Combat arms, betalar för 8Mbiit/s och har Thomson tg585 v7

Då ligger du på 26 i ping från bredbandskollen?
Felet händer alltså bara på kvällarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Då ligger du på 26 i ping från bredbandskollen?
Felet händer alltså bara på kvällarna?

Ibland blir det så men oftast efm-kvällen.

Permalänk
Medlem

Rullar det en digitalbox på samma lina? Och är boxen på kvällar bara eller även på dagen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Kolla med grannarna om de också upplever störningar, kan vara lite allt möjligt. svårt att sätta fingret på, antagligen är det Telias lina, hur lång tid tar det innan de släpper?
Du har inge malware eller dyl va? samt antivirus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Kolla med grannarna om de också upplever störningar, kan vara lite allt möjligt. svårt att sätta fingret på, antagligen är det Telias lina, hur lång tid tar det innan de släpper?
Du har inge malware eller dyl va? samt antivirus

kan ta allt från 10 till 1 timme innan det släpper och virus skulle vara lite konstigt eftersom att jag installerade om allt och uppgraderade till windows 8 för några dagar sen

Permalänk

Händer exakt samma sak med mig. Jag har dock ett dåligt 3g abonemang men det går fortfarnade att spela lol ok med ca 80 ping. Men varje kvällen ungefär klockan 20:00 så går pingen upp till mellan 500-6000.. Och då är det helt ospelbart. Vet inte om det är värt att byta till 8mbit adsl?

Permalänk
Medlem

Jaha, det är 2st olika som skriver i tråden.. Nu ska vi se här. Ni har ingenting gemensamt och spelar olika spel.
Saides10 du har alltså inte ett antivirusprogram, det rekommenderar jag att du installerar oavsett, har du Telia tv, precis som hACmAn sa så kan det inverka. Testa du också vad du får för pingsvar när du upplever så pass hög ping i spel.
Det kan bero på att eran lokala burk går dåligt vid hög belatning, det ihop med lång koppartråd är ingen bra kombination.
Det som T2 och Telia kollar när ni ringer dem är om det är några större störningar i nätet i erat område. Ligg på och fråga lite mer men börja med att fråga grannarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xavipro11:

Händer exakt samma sak med mig. Jag har dock ett dåligt 3g abonemang men det går fortfarnade att spela lol ok med ca 80 ping. Men varje kvällen ungefär klockan 20:00 så går pingen upp till mellan 500-6000.. Och då är det helt ospelbart. Vet inte om det är värt att byta till 8mbit adsl?

Ett 3g abonnemang från vilken leverantör? En uppkoppling över en fast lina är alltid bättre när du spelar för du får en lägre ping. Hur det kommer att fungera i ditt område beror bla på hur långt du har till närmaste nod.

Jag som sitter på en comhem lina känner också att det går lite trögt i nätet när resten av Sverige är uppkopplade, det beror på att det kostar för mycket pengar för de stora bolagen att uppdatera core nätet så att alla får full fart hela tiden, vilket skapar lite flaskhalsar här och var.. tyvär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Jaha, det är 2st olika som skriver i tråden.. Nu ska vi se här. Ni har ingenting gemensamt och spelar olika spel.
Saides10 du har alltså inte ett antivirusprogram, det rekommenderar jag att du installerar oavsett, har du Telia tv, precis som hACmAn sa så kan det inverka. Testa du också vad du får för pingsvar när du upplever så pass hög ping i spel.
Det kan bero på att eran lokala burk går dåligt vid hög belatning, det ihop med lång koppartråd är ingen bra kombination.
Det som T2 och Telia kollar när ni ringer dem är om det är några större störningar i nätet i erat område. Ligg på och fråga lite mer men börja med att fråga grannarna.

Nod32 är installerat samt malwarebytes som körs minst 1 gång per vecka och har inte Telia Tv men att kolla med grannar kan vara lite svårt eftersom att ingen av dom spelar någonting eller använder dator specielt mycket

Permalänk
Medlem

Knepigt, men eftersom att det är fel vid samma tidpunkt så borde det vara fel i leverantörens nät, be dem sätta en lång mätning på det eftersom du upplever störningar. Du har ingen kompis som har samma leverantör och också har störningar?

Permalänk

Jag upplever ochså hög ping eller mest ping spikar på kvällen, att pingen går upp till typ 120 och efter en halv minut sjunker den igen, kan spela med kompisar och kan hända för dom samtidigt. Vi har fått 3 nya routar av telia för dom fortfarande tror det är det som orsakar det. Dom har ochså "kontrollerat" ledningarna.