Räcker mina prylar till GTX 770, GTX 780 eller R9 280X?

Permalänk
Medlem

Räcker mina prylar till GTX 770, GTX 780 eller R9 280X?

Var för ett tag sedan på väg att köpa ett GTX 760, men så fick jag höra om att Radeon 200-serie och beslutade att vänta tills det blev lite prissänkningar. Så nu undrar jag om mina gamla prylar räcker till för GTX 770, GTX 780 eller R9 280X. Jag har följande; i7 950, 3,06GHz + 6GB RAM + Corsair AX 750W?
Vad tror ni?

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem

Nätagget fixar t.om crossfire 2x 280X eller SLI 2x GTX770.

Hur det är med din processor(om den blir flaskhals vid crossfire/sli) vet jag inte, men ett 280X eller ett 770 bör den fixa utan vidare.
Någon bättre insatt på äldre i7or får svara på det.

Lite snålt med ramminne kan jag tycka också.

Permalänk

Den cpun kommer klara det fin fint skulle jag tro, Sen går det säkert att klocka den till tex 3,5ghz och då skall det inte vara några konstigheter

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Lite snålt med ramminne kan jag tycka också.

Är det för snålt för alla tre korten eller bara för GTX 780? Jag tänker att om jag måste köpa mer RAM minne för att köra GTX 780, men att det klarar sig med vad jag har till de andra två korten så blir det ganska dyr prestandaökning att gå från GTX 770 eller R9 280X till GTX 780. Eller...?

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Tycker du ska vänta tills BF4 kommer ut kanske ca 3dagar efter och ser vad som händer med testerna ,och beroende på hur det blir så skulle jag säga Asus GTX780DC2OC är det närmaste kortet att Prestera som Titan, och slår även titan på vissa spel, jag länkar testet så kan du läsa lite.

http://www.hardocp.com/article/2013/09/02/asus_geforce_gtx_78...

Du kan ju inte jämföra ett klockat 780 mot ett icke klockat titan. Testa och köra ett klockat 780 mot ett klockat titan så får du annorlunda resultat.

edit: stavfel

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Om du har Läst länken jag länk ovan så förstår du säkert varför jag sa att Asus 780 är ett bättre kort.

Nej, jag förstår nog inte riktigt här. Att det överklockade 780 kortet är bäst förstår jag, men min fundering var ju att om det betyder att jag måste köpa mer RAM minne också för att köra ett 780 kort så blir det ju mycket pengar för prestandaskillnaden mellan ett 770 kort och ett 780 kort.

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem

R9 290X går att köpa om några veckor. Vänta tills dess.
Som det ser ut nu, kommer det kortet vara riktigt bra pris/prestandamässigt. Om Nvidia inte skulle få för sig att sänka priset på 780 med en tusenlapp dvs.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Du skulle behöva Minimum kanske 8GB ram till 16GB 770,780

att skillnaden är 770 har 2GB och 780 har 3GB 1GB mer som tex BF4 rekommenderar och Referens på länken att 780 gjorde ca 97FPS (lägsta värde) och högsta 106FPS "Thunder Run" BF3 1920x1080 så då har du en marginal att klura ut BF4 tar mer på CPU och GPU på Bf4 beta och då fick Asus GTX 780 DC2OC ca 90FPS (lägsta) och (Högsta 113 FPS) på medium.

Oj, jag verkar vara in deep shit om jag behöver ett gäng RAM minnen även för att kunna köra ett 770 kort. Får kanske nöja mig med ett 760 kort (som förhoppningsvis kommer sjunka i pris nu) och satsa på att spara ihop till en helt ny PC. Hade drömmar om att spela Skyrim (med ett gäng moddar) och Metro på max. Har iofs bara en 1920x1080 skärm så det räcker kanske en bit ändå med ett 760 kort.

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Du skulle behöva Minimum kanske 8GB ram till 16GB 770,780

att skillnaden är 770 har 2GB och 780 har 3GB 1GB mer som tex BF4 rekommenderar och Referens på länken att 780 gjorde ca 97FPS (lägsta värde) och högsta 106FPS "Thunder Run" BF3 1920x1080 så då har du en marginal att klura ut BF4 tar mer på CPU och GPU på Bf4 beta och då fick Asus GTX 780 DC2OC ca 90FPS (lägsta) och (Högsta 113 FPS) på medium.

Varför skulle han behöva så mycket ram för gaming? Och varför skulle han behöva mer ram till ett 780 än ett 760?

TS: min kvalificerade gissning ligger på att du klarar dig alldeles utmärkt med 6gb RAM. I allra värsta fall kan du behöva stänga ner lite bakgrundsprogram när du ska spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Bättre att ha lite mer Ram än att ha för lite, och i framtiden kanske det behöver ha 16GB eller så det vet man aldrig så bäst att vara förberedd

Självklart är det bättre att ha för mycket än för lite, men att säga att han måste köpa mer för att ha minst 8gb verkar ju lite onödigt. TS ville ju helst låta bli att köpa mer om det inte är absolut nödvändigt, som jag förstod det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Bättre att ha lite mer Ram än att ha för lite, och i framtiden kanske det behöver ha 16GB eller så det vet man aldrig så bäst att vara förberedd

Absolut är det bra med lite extra RAM, men om jag inte behöver mer än 6GB till 770 eller för den delen 780 eller möjligtvis R9 280X för att inte flaska, så är det ju inget måste med mer minne nu. Och det var ju det som var frågan.

Visa signatur

Simna

Permalänk
Skrivet av Simna:

Absolut är det bra med lite extra RAM, men om jag inte behöver mer än 6GB till 770 eller för den delen 780 eller möjligtvis R9 280X för att inte flaska, så är det ju inget måste med mer minne nu. Och det var ju det som var frågan.

Om du bara ska spela och inte köra massa program i bakgrunden så tror jag 6GB kommer räcka länge.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Hellre ligga på + än precis under rekommenderat som tex BF4 har, och tex du ska göra en liten Video när du kör BF4 och kanske lite bakgrunds musik (spotify) i hörlurarna och kanske har nått mer program som körs så behövs det nog.

Det funkar säkert med 6GB,men då lär du få ta bort aktiviteter som någon innan sa.

Jag frågade Dustin och fick till svar att 8GB-12GB är rekommenderat än vad 6GB är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Det funkar säkert med 6GB,men då lär du få ta bort aktiviteter som någon innan sa.

Låter jättebra. Kan absolut leva med att bara köra spelet och ingenting annat samtidigt. Får väl bli lite mer RAM framöver.

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem

Hjälper det att ha mer minne på grafikkortet? 3 eller 4 istället för 2GB? Om ja, är det oavsett minnesbussen?
På tal om minnesbuss; vad är det som gäller, hur mycket nytta har man av 3 eller 4GB om minnesbussen bara är 256?

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Hjälper det att ha mer minne på grafikkortet? 3 eller 4 istället för 2GB? Om ja, är det oavsett minnesbussen?
På tal om minnesbuss; vad är det som gäller, hur mycket nytta har man av 3 eller 4GB om minnesbussen bara är 256?

3 Gb minst är rekommenderat om man kollar testet av BF4 betan så ser man att betan iaf använder över 2gb i 1080p osäker om det var high eller ultra däremot

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Skrivet av Simna:

Oj, jag verkar vara in deep shit om jag behöver ett gäng RAM minnen även för att kunna köra ett 770 kort. Får kanske nöja mig med ett 760 kort (som förhoppningsvis kommer sjunka i pris nu) och satsa på att spara ihop till en helt ny PC. Hade drömmar om att spela Skyrim (med ett gäng moddar) och Metro på max. Har iofs bara en 1920x1080 skärm så det räcker kanske en bit ändå med ett 760 kort.

Provade själv att spela Skyrim med ett 7970 Ghz (alltså R9 280x med annat namn), och det gick mycket bra. Där har man också användning av 3 GB VRAM om du hårdmoddar.

Så ett 280x vore nog det bästa valet för dig - med reservation för att din CPU kan bli flaskhals. Skyrim är ett rätt processorkrävande spel.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk

780 är ett helt nytt kort
770 är ett 680
280X är ett 7970 GHz

Om du tänker på det här sättet blir det lite lättare

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Mycket snack om hur mkt RAM man skulle behöva för ett visst kort, 6GB räcker fint men det är klart man vill ha mer nu när det är så billigt

Min största fundering är om det inte är PCIx ver1 på ditt moderkort när du har en gen1 i7? både strömförbrukning och bandbredd har bättrats i senare versioner. Du kan köpa ett kort nu och uppgradera burken senare, men ett 780 kommer bli lite strypt av PCIx 16 ver1.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hardy:

Tycker du ska vänta tills BF4 kommer ut kanske ca 3dagar efter och ser vad som händer med testerna ,och beroende på hur det blir så skulle jag säga Asus GTX780DC2OC är det närmaste kortet att Prestera som Titan, och slår även titan på vissa spel, jag länkar testet så kan du läsa lite.

http://www.hardocp.com/article/2013/09/02/asus_geforce_gtx_78...

Han nämnde inte BF4 alls, varför invänta det spelet om man inte har något intresse utav det?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Hjälper det att ha mer minne på grafikkortet? 3 eller 4 istället för 2GB? Om ja, är det oavsett minnesbussen?
På tal om minnesbuss; vad är det som gäller, hur mycket nytta har man av 3 eller 4GB om minnesbussen bara är 256?

Beror helt på program och tillämpning. Går man över det minne man har så kommer du få lag hack eftersom det väntar på pcie bussen och vanliga ram. Om spelet eller programet snabbt behöver kopiera i grafikortes minne å har du nytta så hög minnesbandbreds som möjligt. 256 bitar ggr 2000 är mindre än 386 ggr 2000 som i 7970 fallet. Om spelet eller programet däremot laddar in så mycket som möjligt i grafikminnet för att slippa fråga ram via pcie bussen så kan du teoretisk ladda hur mycket som hälst i gpu minnet. Men det betyder inte att du använder alt samtidigt. Så du har nytta av mer minne så länge alla minnen kör på samma bushastighet. Vissa grafikort med 192bit buss har olika stora mineskretsar för att få mer minne. Men bussen. "motorvägen" till minnena som är dubbelt så stora för att få grafikortet att ha 2gb istället för 1.5 gb, som det hade blivigt om alla minnes kretsar hade vart lika stora kommer göra tt de sista kretsarna kommer slöa ner rästen då de används då det tar dem dubbelt så lång tid att fyllas upp eller läsas av. Och om data som behövs har delar där kommer det att slöa ner alt. Flaska helt enkelt. Men det går fortfarane snabbare än om du hade fått slut på minne och fått använda ram istället.
Så i de fallen 660 ti skulle det är det optimala att inte använde mer än 1,5 eller ha ett kort som har 3gb. Då alla minneskretsar blir lika stora. Så schemalägningen mellan minnen fungerar mer optimalt.

7970 och 280x har 386bitas bussar så de fungerar precis som 192 bäst med 1,5 divisioner. dvs 1.5 3 6
Sen kommer förr eller senare något annat flaska. Och eftersom minne är dyrst så kan det vara sämre timings på kort med 4gb i stället för 2gb för att spara pengar och att det kan stressa den intärna minneskontrollern mer om den har mer minna att hantera.
Men det går inte långsamare efter in viss minnesgräns bara för att man har mer minne så länge minnet alla minnen är lika stora och har samma koppling till bussen.

Sen något som inte ger spelprestanda om man stänger av andra program är att jag t.ex i går morse hade 2,8gb i använding på mitt 680. Det var pga att jag hade GTA IV liggande nertabbat samt två serier nertabbade och pausade. Och satt och höll på med en massa annat. Eftersom jag hade minnet märkte jag inte av att det andra var på. Hade jag fått slut på minne hade jag gjort det.

Edit:
Simna
Din cpu stöder både att sätta minnen 3 och 3 samt 2 och 2. Så du kan köpa tre minnen till eller ett till för att få 8 om du får problem med 6gb ram.
Du borde få bättre prestande med 3 och 3 än 2 och 2. Men en polare visade ett program för mig som jag desväre inte kommer ihåg namnet på som kunde kolla hur bra cpu och minnena synkade med varandra och det visade sig att hans cpu fick sämre prestanda med 3 och 3 i spel även om han hade bättre bandbräd. (Nägon får gärna fylla i då jag vill ha namnet.)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Var för ett tag sedan på väg att köpa ett GTX 760, men så fick jag höra om att Radeon 200-serie och beslutade att vänta tills det blev lite prissänkningar. Så nu undrar jag om mina gamla prylar räcker till för GTX 770, GTX 780 eller R9 280X. Jag har följande; i7 950, 3,06GHz + 6GB RAM + Corsair AX 750W?
Vad tror ni?

processorn börjar bli lite slö men ett R9 280X borde väl fungera fint eller ett GTX 770, 780 tror jag det kommer flaska med om du inte kör extrem överklockning, men oavsett försök överklocka så mycket du bara kan sen känns det som att investera i ett nytt sett med 6gb stickor inte skulle varit så dåligt för framtida spel som kan använda mer ram så borde du klara dig i 1-2 år till utan problem!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Oj, det här blev inte lätt. Om jag försöker sammanfatta vad alla ni här på forumet + några handlare säger så verkar ett R9 280X kort vara det enda kort jag med säkerhet kan veta att jag kan uttnyttja helt ut med prylarna jag har idag. Annars måste jag antingen köpa mer minne (GTX 770) eller både mer minne och en ny CPU (GTX 780). Vet inte om jag vågar hoppa på ett R9 280X kort, dels för att det är helt nytt (hur funkar drivrutinerna) och dels för att jag alltid har haft nVidia och aldrig haft några problem. Jo, jag vet lite fegt och vanans makt.

Visa signatur

Simna

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Tarrgoth:

Varför skulle han behöva så mycket ram för gaming? Och varför skulle han behöva mer ram till ett 780 än ett 760?

TS: min kvalificerade gissning ligger på att du klarar dig alldeles utmärkt med 6gb RAM. I allra värsta fall kan du behöva stänga ner lite bakgrundsprogram när du ska spela.

Skrivet av Tarrgoth:

Självklart är det bättre att ha för mycket än för lite, men att säga att han måste köpa mer för att ha minst 8gb verkar ju lite onödigt. TS ville ju helst låta bli att köpa mer om det inte är absolut nödvändigt, som jag förstod det.

Håller med.

Skrivet av Simna:

Nej, jag förstår nog inte riktigt här. Att det överklockade 780 kortet är bäst förstår jag, men min fundering var ju att om det betyder att jag måste köpa mer RAM minne också för att köra ett 780 kort så blir det ju mycket pengar för prestandaskillnaden mellan ett 770 kort och ett 780 kort.

Jag gillar att ha mycket minne och tycker att det ofta är en bra uppgradering, men visst räcker 6GB arbetsminne för det mesta, så köp du nytt grafikkort och avvakta med att köpa mer minne, det kommer att gå fint, på sikt tycker jag dock att du borde skaffa lite mer minne.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Oj, det här blev inte lätt. Om jag försöker sammanfatta vad alla ni här på forumet + några handlare säger så verkar ett R9 280X kort vara det enda kort jag med säkerhet kan veta att jag kan uttnyttja helt ut med prylarna jag har idag. Annars måste jag antingen köpa mer minne (GTX 770) eller både mer minne och en ny CPU (GTX 780). Vet inte om jag vågar hoppa på ett R9 280X kort, dels för att det är helt nytt (hur funkar drivrutinerna) och dels för att jag alltid har haft nVidia och aldrig haft några problem. Jo, jag vet lite fegt och vanans makt.

Klocka processorn så klarar du dig säkerligen bra i alla dina nämnda scenarion. Visst - du kanske förlorar någon procent i prestanda men mer än så är det nog inte. Det första jag skulle uppgradera om jag var du (efter ev. kylning för att klocka) är nog ändå ett par gig ram till.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Oj, det här blev inte lätt. Om jag försöker sammanfatta vad alla ni här på forumet + några handlare säger så verkar ett R9 280X kort vara det enda kort jag med säkerhet kan veta att jag kan uttnyttja helt ut med prylarna jag har idag. Annars måste jag antingen köpa mer minne (GTX 770) eller både mer minne och en ny CPU (GTX 780). Vet inte om jag vågar hoppa på ett R9 280X kort, dels för att det är helt nytt (hur funkar drivrutinerna) och dels för att jag alltid har haft nVidia och aldrig haft några problem. Jo, jag vet lite fegt och vanans makt.

Tror du har missuppfattat saker och ting.
1: skillnaden i grafikminne på grafikkortet går inte att kompensera med mer ram minne. Dessa är olika, därför bör ett 280x passa bättre för spel som kräver mer grafikminne. Det betyder också att 6gb räcker för både 770 och 280x, den vesentliga skillnaden är grafikminnet, dvs 3gb för 280x vs 2gb för 770.

2: Din processor kmr flaska i vissa spel men i andra kommer den inte göra det. Den kommer flaska vid vissa inställningar och vid andra kommet den inte att göra det. Exempelvis bf3 kräver mycket av grafikkortet på höga inställningar och då kmr processorn troligtvis ej flaska men om du lirar csgo flaskar nästan alla processorer oberoende setup..

Jag tycker du ska köpa 280x, det är inte ett helt nytt kort utan ett 7970ghz med annat namn vilket är ett säkert och bra val med mycket grafikminne. Testa utan att köpa mer ram minne först och se hur det går.

Ursäkta stavfel etc, skriver från telefon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Låter jättebra. Kan absolut leva med att bara köra spelet och ingenting annat samtidigt. Får väl bli lite mer RAM framöver.

Du kan köra 100 program samtidigt med 6 GB RAM. Jag vet inte vad folk dillar i den här tråden.

De flesta spel är 32-bitars applikationer och kan aldrig använda mer än 2 GB RAM. Det ger dig 4 GB ledigt till dina vanliga program. Det ter mig otroligt osannolikt att dina övriga program skulle kräva mer än 4 GB RAM samtidigt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ernesto:

Du kan köra 100 program samtidigt med 6 GB RAM. Jag vet inte vad folk dillar i den här tråden.

De flesta spel är 32-bitars applikationer och kan aldrig använda mer än 2 GB RAM. Det ger dig 4 GB ledigt till dina vanliga program. Det ter mig otroligt osannolikt att dina övriga program skulle kräva mer än 4 GB RAM samtidigt.

En 32 bitars applikation, kan med LAA flaggan satt, använda 4GB på en 64 bitars maskin.
Med mer minne buffrar windows fler filer i minnet, det ger bättre flyt och färre hack.
Skulle gå även med 1GB minne, men det skulle bli outhärdligt med allt swapande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Oj, det här blev inte lätt. Om jag försöker sammanfatta vad alla ni här på forumet + några handlare säger så verkar ett R9 280X kort vara det enda kort jag med säkerhet kan veta att jag kan uttnyttja helt ut med prylarna jag har idag. Annars måste jag antingen köpa mer minne (GTX 770) eller både mer minne och en ny CPU (GTX 780). Vet inte om jag vågar hoppa på ett R9 280X kort, dels för att det är helt nytt (hur funkar drivrutinerna) och dels för att jag alltid har haft nVidia och aldrig haft några problem. Jo, jag vet lite fegt och vanans makt.

R9 380x är verkligen inte nytt.. det är från 2011 eftersom det är ett rebrandat 7970 med högre klockfrekvenser, men börja med att klocka din CPU och köp dig ett R9 280x så blir du nöjd!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Eller om du Köper MSI 760 4GB version eller Asus R9 280x 3GB är ett bättre altenativ, men på msi behövs det ett 600W nätagg eller mer och på R9 750w som minimum eller mer så klart.

Nej, det behövs inte ett 750W nätagg för att driva ett system med ett R9 280x.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR