Nvidia tillkännager Geforce GTX 780 Ti

Permalänk

http://www.techpowerup.com/192784/nvidia-introduces-g-sync-te...

Här har vi det Nvidia menade var just för "gamers", verkar bli bra!!

Sen hoppas jag också på att Mantle blir bra, för jag skulle inte vara förvånad om våra grafikkort klarar av mycket mer än dom gör idag i windows/directx, skulle heller inte bli förvånad om MS medvetet slöat ner PC prestanda i spel för att få konsoler se bättre ut "jämfört"?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

http://www.techpowerup.com/192784/nvidia-introduces-g-sync-te...

Här har vi det Nvidia menade var just för "gamers", verkar bli bra!!

Sen hoppas jag också på att Mantle blir bra, för jag skulle inte vara förvånad om våra grafikkort klarar av mycket mer än dom gör idag i windows/directx, skulle heller inte bli förvånad om MS medvetet slöat ner PC prestanda i spel för att få konsoler se bättre ut "jämfört"?

Det blir garanterat superbra. Nvidia kommer inte kunna låsa tekniken bara till sig själva. AMD skulle i sådana fall också kunna samarbeta med skärmtillverkare och fila på en egen lösning.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv

Om 290 kortet är bättre än 780 som det verkar och om AMD vill lägga press på Nvidia måste dom lägga sitt pris på 4500 kr typ. Gör dom det borde Nvidia sänka sitt 780 pris till under detta, förhoppningsvis ~4000 kr.
Sedan när Nvidia släpper 780 Ti så borde detta pris, om det precis slår 290, landa på lite över 290 priset kanske 5000 kr då. Beroende på hur mycket snabbare det är så kanske det kan säljas för 5500 om det finns skäl för det.
Klart det är bra med konkurrens även om man föredrar ett visst märke generellt, man kan ju ändra sig i värsta fall om priserna är orimliga..
Jag ska köpa 2 gpuer inom kort.

Permalänk
Medlem

Jag kommer vänta till vi har Maxwell innan jag tar ett beslut och köper nytt. Skall bygga en burk för Star Citizen och det är ju ett tag tills det släpps annat än de moduler som redan är ute. Men Maxwell + en G-Sync skärm verkar inte dumt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dom vill hålla sig inom viss TDP gräns.

Dom som köper TITAN klockar nog annars har man ju kastat rätt mycket prestanda i sjön

GTX780ti är väl så där lagom ointressant för din del skulle jag gissa?

Skulle tro att att du kan öka din prestanda hyffast mycket mer med den Titan sli lösning du redan sitter på fast kanske 1200w agget är en begränsning?

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2341641

Ganska imponenrande måste jag säga..

Permalänk
Inaktiv

Om man kör SLI med dessa korten är det väl inte smart köra classified varianterna eftersom man vill få ut luften ur chassit?
Dom fläktarna blåser väl inte ut något utan bara sprider runt varma luften i chassit

Permalänk
Medlem

strunta i värme o ljudnivå? fok som lägger ut dessa summor på gpu har förmodligem/troligtvis custom vattenkylning.
satsa max på att få ut prestandan på dessa entusiastkort!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aLEx-16:

strunta i värme o ljudnivå? fok som lägger ut dessa summor på gpu har förmodligem/troligtvis custom vattenkylning.
satsa max på att få ut prestandan på dessa entusiastkort!

Jag har min dator i garderoben i hallen och förlägningskablar. Gav upp ljudnivån för längesen

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLEx-16:

strunta i värme o ljudnivå? fok som lägger ut dessa summor på gpu har förmodligem/troligtvis custom vattenkylning.
satsa max på att få ut prestandan på dessa entusiastkort!

Om det vore så väl.
Det är nog mer p12or som köper det för sin Epenis och sen gnäller att dom inte får ut fler fps ut sin Compaq Presario.
Nu är jag lite väl cynisk kanske, men ser seriöst inte nån som helst mening med ett 780ti, förutom att de ska klirra lite till i Nvidias fickor.
Jag menar som det är nu säljer de 780 med 12 kluster även fast 13 funkar men inte 14(titan), de tappar dom ju pengar! och vem vill inte ha ett till 6-7löks kort i sortimentet?

Priserna som det är nu är helt åt h-e och jag skyller allt på Nvidia som trissar upp dem. över 4000 existerar inte ordet prisvärt längre för man pyntar för prestanda man borde få men inte får. (ex ett 6k kort är dubbelt så dyrt som ett 3k kort men långt ifrån dubbla prestandan, de kostar bara mer för att det är "top of the line".

Permalänk
Avstängd

Fattar inte vad g-sync är för något, de står bara om hur massa människor TYCKER att det är bra, men det står inte VAD g-sync verkligen är för något.

Jävla trams

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alibaba123:

Fattar inte vad g-sync är för något, de står bara om hur massa människor TYCKER att det är bra, men det står inte VAD g-sync verkligen är för något.

Jävla trams

V-sync är när man binder grafikkortets uppdateringsfrekvens till skärmen.

G-sync är tärtom, du binder skärmens uppdateringsfrekvens till vad grafikkortet presterar. Det kommer helt eliminera tearing och delay, vilket är tradeoffen när man använder v-sync. Du kommer även kunna uppleva ett bättre, filmflikt flyt även om du har så lite som 30 FPS.

Jag skulle inte vilja säga att det är något "jävla trams", men istället något som borde hänt för 10 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Fattar inte vad g-sync är för något, de står bara om hur massa människor TYCKER att det är bra, men det står inte VAD g-sync verkligen är för något.

Jävla trams

Står ganska tydligt överallt att den syncar refreshrate med fpsen. så det alltid blir 1:1 på skärmen och ingen tearing.
dvs bilden kommer till skärmen direkt och inte vid nästa refresh.

Har dock inte hittat hur högt den går, impelenteras det på en 144hz skärm är det väll "ok", men om den syncar mot 55 eller 60fps är skitsamma imo.
Har tearing på min 120hzare i vissa fpser men det är ingen gamebreaker. Teraing på 120hz syns ändå knappt inte jämfört med 60hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Priserna som det är nu är helt åt h-e och jag skyller allt på Nvidia som trissar upp dem. över 4000 existerar inte ordet prisvärt längre för man pyntar för prestanda man borde få men inte får. (ex ett 6k kort är dubbelt så dyrt som ett 3k kort men långt ifrån dubbla prestandan, de kostar bara mer för att det är "top of the line".

Grafikkort presterar för dåligt, jag skyller allt på AMD för Nvidia får ingen konkurrens och har därför ingen anledning att släppa bättre grafikkort.
Varför blev inte 780 full titan? Den du...

Gråt inte över allt.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

men ser seriöst inte nån som helst mening med ett 780ti, förutom att de ska klirra lite till i Nvidias fickor.

Det är det som är hela meningen med ett företag.

Skrivet av Dallebull:

Om det vore så väl.
Det är nog mer p12or som köper det för sin Epenis och sen gnäller att dom inte får ut fler fps ut sin Compaq Presario.
Nu är jag lite väl cynisk kanske, men ser seriöst inte nån som helst mening med ett 780ti, förutom att de ska klirra lite till i Nvidias fickor.
Jag menar som det är nu säljer de 780 med 12 kluster även fast 13 funkar men inte 14(titan), de tappar dom ju pengar! och vem vill inte ha ett till 6-7löks kort i sortimentet?

Priserna som det är nu är helt åt h-e och jag skyller allt på Nvidia som trissar upp dem. över 4000 existerar inte ordet prisvärt längre för man pyntar för prestanda man borde få men inte får. (ex ett 6k kort är dubbelt så dyrt som ett 3k kort men långt ifrån dubbla prestandan, de kostar bara mer för att det är "top of the line".

Naturligtvis så kostar top of the line mer. Så funkar det alltid med såna här grejer, ljud, bilar osv. Att pusha och få ut absolut max kostar och man får mindre per krona än om man köper budgetgrejer.

Skrivet av maxkill:

Om man kör SLI med dessa korten är det väl inte smart köra classified varianterna eftersom man vill få ut luften ur chassit?
Dom fläktarna blåser väl inte ut något utan bara sprider runt varma luften i chassit

Nej det är absolut inte smart. Det går snack på internet om att det är smart av folk som inte testat. Dom kylarna suuuuuger. Bättre att vispa ut luften i chassit och låta chassifläktarna flytta ut varmluften ur chassit, dom är ungefär en miljon gånger mer effektiva på det.

I teorin låter det bra att skjutsa ut luften direkt ur chassit, men folk glömmer bort att tänka på hur effektiva själva kylaren är. Visst flyttar den ut varmluft ur chassit, men det är fan inte mycket. Låter mycket gör dom också.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Vsync är dessutom helt onödigt när man bara kan begränsa sin maximala FPS till 30, 60, 120 eller vad man nu vill. MSI Afterburner kommer med det extraprogrammet MSI On-Screen Display som har en funktion som gör just detta.

Det har alla fördelar med Vsync, och ingen av nackdelarna. Från början ska jag erkänna att jag var lite lockad av Nvidias adaptive Vsync, men efter att ha funnit lösningen ovan så är den helt ointressant.

Du kan få tearing även under fps-cap:en, med Vsync får du aldrig tearing. Så alla fördelar med Vsync får man då inte.
Har man dock tillräckligt med kräm så man aldrig dippar under sin cap så bör man inte få nån tearing även utan vsync.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jag tycker G-sync verkar vara en helt otroligt bra idé. Frågan är bara vad bildskärmar som stöder detta kommer att kosta i början och på längre sikt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Om man kör SLI med dessa korten är det väl inte smart köra classified varianterna eftersom man vill få ut luften ur chassit?
Dom fläktarna blåser väl inte ut något utan bara sprider runt varma luften i chassit

Classified korten har så mycket bättre kylare så har du bara hyggligt vetilerad låda så funkar dom bättre.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leyer32:

Grafikkort presterar för dåligt, jag skyller allt på AMD för Nvidia får ingen konkurrens och har därför ingen anledning att släppa bättre grafikkort.
Varför blev inte 780 full titan? Den du...

Gråt inte över allt.

Av samma anledning som Tesla K20X inte blev ett fullt GK110.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Du kan få tearing även under fps-cap:en, med Vsync får du aldrig tearing. Så alla fördelar med Vsync får man då inte.
Har man dock tillräckligt med kräm så man aldrig dippar under sin cap så bör man inte få nån tearing även utan vsync.

Vad jag har förstått det som får man bara tearing om ens FPS överstiger vad ens skärm kan visa (60/120), men om det du säger är sant så har man i alla fall dödat (teoritiskt) hälften av sin tearing i alla fall. Men, varför visar Nvidia stolt upp sitt adaptive Vsync i sådana fall om den stänger av sig själv så fort ens GPU inte klarar av 60/120 FPS?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Du kan få tearing även under fps-cap:en, med Vsync får du aldrig tearing. Så alla fördelar med Vsync får man då inte.
Har man dock tillräckligt med kräm så man aldrig dippar under sin cap så bör man inte få nån tearing även utan vsync.

Du kan ju teoretiskt sett ha ojämna frame times även om du har en hög fps, inte för att det borde ha så mycket praktisk betydelse men:) tycker att gsync verkar bra men att man måste köpa ny skärm gör att det blir en dyr uppgradering.. Kort i 7000kr klassen samt en skärm för ett antal tusen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Vad är det där tramset med "säger senare"?
Svammel.

Permalänk
Medlem

Tror alla är överens att 780Ti kommer vara ett starkare kort än 290x. Nvidia är inte så dumma att dom släpper ett update på 780 som presterar sämre än AMD's nya topp kort. Dom har garanterat ett eget 290x som dom jämför och testar mot. Eller i alla fall någon typ insider som förser dom med uppgifter. James bond kanske haha!

Tyvärr så lär kortet hamna runt 7000kr om man tittar på nvidias senaste priser. En positiv sak är ju att vanliga 780 kommer prispressas mot 280x istället! Hoppas den landar på 4000-4500kr. Det är mer rimligt.

Amd's 290x kommer i vanlig ordning bli billigare än Nvidias motsvarighet.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Undra om de släpps 780Ti Lightning?:)

Vore ju någonting extra det!

Skrivet av Lifooz:

*HOST* Koenigsegg Agera R. *HOST* *HOST*

1100hk på etanol E85

Skrivet av mr_sQuinty:

Classified korten har så mycket bättre kylare så har du bara hyggligt vetilerad låda så funkar dom bättre.

Indeed. Referenskylare lider också av värme problem om man har dålig ventilation i chassit.
Referens förlorar i nästan alla tänkbara situationer mot en eftermarknadskylare.
Tycker det är konstigt att Amd och Nvidia håller så hårt i sina referenslösningar.

En referenskylare lämnar inte direkt något utrymme för överklockning utan att ljudnivån och temps flyger i taket. Majoriteten har ändå en 140mm in och en 140mm ut minst, och det är det enda som behövs för att korten ska kunna andas.

Visst Nvidias senaste kylare som sitter på 700 serien är verkligen fin! För att vara en referens dåra. Men skulle aldrig välja den över en med öppen design.
Amd's referenskylare ja se på den bara. 100%plast med nå röda streck.
Nvidia borde köpa lös MSI's standard Twinfrozer och ha den som kylare

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leyer32:

Grafikkort presterar för dåligt, jag skyller allt på AMD för Nvidia får ingen konkurrens och har därför ingen anledning att släppa bättre grafikkort.
Varför blev inte 780 full titan? Den du...

Gråt inte över allt.

DaFuq did i just read? Så det faktum att AMD konkurrerar på alla plan mot Nvidia är orsaken till att det inte finns någon konkurrens och därför ingen anledning att släppa bättre kort? Är det du som har varit med och tagit fram Xbox One? För det resonemanget håller samma klass som de stollar som tog fram Xbox One innan Microsoft började ta tillbaka allt de krävt tidigare..

Skrivet av Tobbbe__:

Tror alla är överens att 780Ti kommer vara ett starkare kort än 290x. Nvidia är inte så dumma att dom släpper ett update på 780 som presterar sämre än AMD's nya topp kort. Dom har garanterat ett eget 290x som dom jämför och testar mot. Eller i alla fall någon typ insider som förser dom med uppgifter. James bond kanske haha!

Tyvärr så lär kortet hamna runt 7000kr om man tittar på nvidias senaste priser. En positiv sak är ju att vanliga 780 kommer prispressas mot 280x istället! Hoppas den landar på 4000-4500kr. Det är mer rimligt.

Amd's 290x kommer i vanlig ordning bli billigare än Nvidias motsvarighet.

Jaså? Så det faktum att 290X verkar prestera likvärdigt med GTX Titan som i sin tur antagligen kommer vara kraftigare än GTX 780TI har undgått dig eller? Och i vilken drömvärld kommer GTX 780 att prispressas mot 280X som kostar mindre än hälften?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Tror alla är överens att 780Ti kommer vara ett starkare kort än 290x. Nvidia är inte så dumma att dom släpper ett update på 780 som presterar sämre än AMD's nya topp kort. Dom har garanterat ett eget 290x som dom jämför och testar mot. Eller i alla fall någon typ insider som förser dom med uppgifter. James bond kanske haha!

Tyvärr så lär kortet hamna runt 7000kr om man tittar på nvidias senaste priser. En positiv sak är ju att vanliga 780 kommer prispressas mot 280x istället! Hoppas den landar på 4000-4500kr. Det är mer rimligt.

Nja, om +25% över 780 stämmer så har 780Ti det tufft. (tog bort det bästa och sämsta värdet)
http://videocardz.com/46929/official-amd-radeon-r9-290x-2160p...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Du kan få tearing även under fps-cap:en, med Vsync får du aldrig tearing. Så alla fördelar med Vsync får man då inte.
Har man dock tillräckligt med kräm så man aldrig dippar under sin cap så bör man inte få nån tearing även utan vsync.

Du får naturligtvis ingen tearing med V-sync aktiverat, däremot får du stuttering när du går lägre än ex. 60hz (på en 60hz skärm), på grund av att grafikkortet då uppdaterar bilden med 30fps istället. Denna metod skall ju så gott som ta bort stuttering också (om jag inte fattat helt fel).

Med G-synk kan du inte få tearing eftersom monitorns uppdateringsfrekvens alltid är i synk med antalet bilder/s grafikkortet orkar trycka ut. Tearing uppstår pga. att grafikkortet ritar upp fler bilder än skärmen hinner visa, eller tvärtom, dvs. att skärmen inte får all info om nästa bild som skall ritas upp innan bilden har uppdaterats (om jag inte är helt ute och cyklar).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Du får naturligtvis ingen tearing med V-sync aktiverat, däremot får du stuttering när du går lägre än ex. 60hz (på en 60hz skärm), på grund av att grafikkortet då uppdaterar bilden med 30fps istället.

Med G-synk kan du inte få tearing eftersom monitorns uppdateringsfrekvens alltid är i synk med antalet bilder/s grafikkortet orkar trycka ut. Tearing uppstår pga. att grafikkortet ritar upp fler bilder än skärmen hinner visa, eller tvärtom, dvs. att skärmen inte får all info om nästa bild som skall ritas upp innan bilden har uppdaterats (om jag inte är helt ute och cyklar).

Vad händer om man har 35 FPS?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

DaFuq did i just read? Så det faktum att AMD konkurrerar på alla plan mot Nvidia är orsaken till att det inte finns någon konkurrens och därför ingen anledning att släppa bättre kort? Är det du som har varit med och tagit fram Xbox One? För det resonemanget håller samma klass som de stollar som tog fram Xbox One innan Microsoft började ta tillbaka allt de krävt tidigare..

Jaså? Så det faktum att 290X verkar prestera likvärdigt med GTX Titan som i sin tur antagligen kommer vara kraftigare än GTX 780TI har undgått dig eller? Och i vilken drömvärld kommer GTX 780 att prispressas mot 280X som kostar mindre än hälften?

För att Nvidia kan och aldrig skulle släppa in AMD om dom inte ville göra det. Det enda Nvidia måste göra för att ta AMD's nya 290x är att klocka ett Titan lite och släppa det som 780Ti.
Många tror att Nvidia aldrig skulle vilja gå över Titan i prestanda. Men alla verkar glömma att Titan är ett gammalt kort som också måste fasas ut någon gång.
Nu har AMD presenterat något och Nvidia svarar med 780Ti. Jag tror garanterat att Titan kan komma att fasas ut och ersättas med ett starkare 780Ti.

Ett topp kort som Titan förblir ju faktiskt bara topp kort tills nästa generation. Titan kom ut under 600 generationen och vi börjar närma oss mitten av 700.
Ursäkta eventuella konstiga meningar. Svenska grammatik var inte mitt bästa ämne.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad händer om man har 35 FPS?

Då uppdateras skärmen bara i 35hz helt korrekt. Detta hade inte fungerat med en CRT av naturliga skäl, men på en LCD spelar det ingen roll eftersom den inte släcks lika snabbt som en CRT mellan uppdateringarna.
Visst du får lägre fps än du vill ha, men det märks inte på samma sätt som innan, och vänder man sig 360 grader så kommer man iallafall inte få stuttering även om det inte komma kännas lika smooth som det hade gjort i 60hz.
En annan fördel är ju att man även kan handla sig en skärm med stöd för 144hz. Man behöver inte tänka på att man inte har horse power nog till att ligga med v-synk och ha 144fps. Spelar ingen roll om du aldrig ligger i närheten av 144hz eftersom skärmen hela tiden anpassar sig till vad kortet orkar med.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

För att Nvidia kan och aldrig skulle släppa in AMD om dom inte ville göra det. Det enda Nvidia måste göra för att ta AMD's nya 290x är att klocka ett Titan lite och släppa det som 780Ti.
Många tror att Nvidia aldrig skulle vilja gå över Titan i prestanda. Men alla verkar glömma att Titan är ett gammalt kort som också måste fasas ut någon gång.
Nu har AMD presenterat något och Nvidia svarar med 780Ti. Jag tror garanterat att Titan kan komma att fasas ut och ersättas med ett starkare 780Ti.

Ett topp kort som Titan förblir ju faktiskt bara topp kort tills nästa generation. Titan kom ut under 600 generationen och vi börjar närma oss mitten av 700.

Men nu kommer antagligen inte 780TI vara ett överklockat Titan. För då skulle de har kallat det något med Titan utan GTX 780TI kommer att vara någon form av GTX780+ lösning där de antingen överklockar kortet eller låser upp ett kluster. För Nvidia skulle bara skjuta sig själv i foten om de faktiskt släppte ett kort som konkurrerade ut GTX Titan. Titan är ingen gammalt kort. Det har funnits på marknaden i 6 månader och det är inte ens i närheten av att vara ett gammalt kort. Dessutom så är ersättaren till GTX Titan menat att vara Maxwell och inte ett kort ur Kepler serien. GTX700-serien är dessutom mest en rebrand.

Skrivet av elajt_1:

Då uppdateras skärmen bara i 35hz helt korrekt. Detta hade inte fungerat med en CRT av naturliga skäl, men på en LCD spelar det ingen roll eftersom den inte släcks mellan uppdateringarna.

Borde det inte i teorin göra att skärmen uppfattas som seg? Som att gå från 120hz till 60hz.. Det är en märkbar skillnad?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds