Permalänk
Medlem

Problem med Visual Studio 2013

Har ett väldigt stort problem efter att ha installerat Visual Studio 2013 Express for windows Desktop.
Jag hittar inget program att starta. Har installerat om programmet. Laddat ner det igen och prövat. Startat om datorn ett flertal gånger. Vad ska jag göra för att kunna öppna programmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahlle:

Har ett väldigt stort problem efter att ha installerat Visual Studio 2013 Express for windows Desktop.
Jag hittar inget program att starta. Har installerat om programmet. Laddat ner det igen och prövat. Startat om datorn ett flertal gånger. Vad ska jag göra för att kunna öppna programmet?

Har inte kört 2013 Express men när du söker i startmenyn efter Visual Studio så finns det ingenting alls?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

nope

eller jo det kommer upp något som heter try other Visual Studio 2013 products som går till samma websida där jag laddade ner programmet

Permalänk
Medlem

fungerar efter en femte ominstallation och omstart av datorn

Permalänk
Medlem

Gå till din installationsmapp (t.ex. C:\Program (x86)\Microsoft Visual Studio 12.0\) och under mappen Common7\IDE ska det finnas en fil som heter WDExpress.exe

EDIT: Oh såg inte att du hade fixat det. Fast fem stycken ominstallationer låter lite väl jobbigt.

Visa signatur

C>++