Windows 8.1 - står utvärderingsversion efter uppgradering

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 - står utvärderingsversion efter uppgradering

Hej! Jag har nu laddat ned Windows 8.1-uppdateringen från Windows Store och installerat den. Men det står fortfarande "Utvärderingsversion Build 9600" läbgst ned till höger på skrivbordet och startskärmen. Någon som vet hur man får bort det?

Jag har köpt licens så det är ingen fulversion. Jag hade dock laddat hem förhandsversionen innan om det kan vara den som spökar? Kollar jag på licensen så står det att windows är aktiverat i alla fall och jag ser inte längre 8.1-uppgraderingen i windows store.

Permalänk
Medlem

9600 stämmer det är rätt version, kan du ta en skärmdump? står det något med säker start också?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolback:

Hej! Jag har nu laddat ned Windows 8.1-uppdateringen från Windows Store och installerat den. Men det står fortfarande "Utvärderingsversion Build 9600" läbgst ned till höger på skrivbordet och startskärmen. Någon som vet hur man får bort det?

Jag har köpt licens så det är ingen fulversion. Jag hade dock laddat hem förhandsversionen innan om det kan vara den som spökar? Kollar jag på licensen så står det att windows är aktiverat i alla fall och jag ser inte längre 8.1-uppgraderingen i windows store.

Måste göra en ominstallation om du kört förhandsversionen innan !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaotica:

Måste göra en ominstallation om du kört förhandsversionen innan !

nej det stämmer inte.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/update-from-prev...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

9600 stämmer det är rätt version, kan du ta en skärmdump? står det något med säker start också?

Har inget bra ställe att ladda upp bild på, men det står "Windows 8.1 Pro, Utvärderingsversion Build 9600" på både skrivbord och startskärmen. Själva installationen gick utan problem och jag tog den som sagt från Windows Store. Det stod att det var den riktiga versionen. Går jag till storen nu så finns ingen möjlighet att ta hem windows 8.1 längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolback:

Har inget bra ställe att ladda upp bild på, men det står "Windows 8.1 Pro, Utvärderingsversion Build 9600" på både skrivbord och startskärmen. Själva installationen gick utan problem och jag tog den som sagt från Windows Store. Det stod att det var den riktiga versionen. Går jag till storen nu så finns ingen möjlighet att ta hem windows 8.1 längre.

imshack?

ok låter konstigt efter 9600 just är den skarpa versionen...

Kolla denna tråden verkar vara samma problem

http://www.eightforums.com/installation-setup/33504-windows-8...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

imshack?

ok låter konstigt efter 9600 just är den skarpa versionen...

Kolla denna tråden verkar vara samma problem

http://www.eightforums.com/installation-setup/33504-windows-8...

Verkar tyvärr vara någon där som tagit hem just en utvärderingsversion från msdn. Jag tog alltså hem den skarpa (helt säker på det) från windows store när den kom och ändå står det att det är en utvärderingsversion. Jag kan heller inte backa för jag har ingen återställningspunkt.