Permalänk
Medlem

Tips på ny dator

Hej! Första gången jag postar här. Jag ska köpa en ny dator och tänkte höra med er om ni har några bra tips eftersom jag vet att ni är rätt duktiga på det. Jag har kikat runt lite på forumet men tänkte att det kanske är lika bra att fråga er själv. Datorn kommer användas att spela för absoluta merparten men skulle vara kul om det kanske gick att spela in/streama också. Jag tänker mig runt 8000, kanske lite mer beroende på om det är något som väldigt pristvärt/gör stor skillnad. Jag har ett 600w nätagg, dvd-läsare och hårddiskar redan, dock skulle jag vilja ha en ssd-disk och kanske ett tips på en prisvärd annan hdd också med tanke på att mina börjar bli till åren.

Hoppas det går att lösa! ^^

Edit: Förlåt att jag lägger upp en ny tråd när det redan finns så många men kände inte riktigt att någon av de andra träffade helt rätt

Permalänk
Hjälpsam

Nått åt detta hållet kanske http://www.inet.se/kundvagn/visa/4028289/2013-10-20

WD blue/black o green är bra diskar beroende på vad man vill ha den till

Permalänk
Medlem

Tack Ser vettigt ut. Har fått höra att det gör en stor skillnad med en i7:a. Är det värt tusenlappen extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odee:

Tack Ser vettigt ut. Har fått höra att det gör en stor skillnad med en i7:a. Är det värt tusenlappen extra?

Ingen skillnad alls för spel, helt ovärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klyftan2:

Ingen skillnad alls för spel, helt ovärt.

Ok. Och om man jämför Radeon 280X med GeForce GTX 760, är det värt de extra 500 för 280X?

Permalänk
Hjälpsam

Ett R9 280x är ca 17% snabbare enligt SweC prestandaindex, plus att det har mer minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Ett R9 280x är ca 17% snabbare enligt SweC prestandaindex, plus att det har mer minne

Hmm, ok. Finns det något som är relativt nära det R9 280x i prisvärdhet? Jag måste kunna få datorn relativt snabbt och pratade precis med Inet och de kan inte säga när de kommer få in fler av R9an. Jag har kollat runt en hel del själv men när det kommer till detaljerna så är jag inte så vass. Jättetack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Förlåt för tjatet men skulle denna funka som ett billigare substitut som också finns inne? Eller gör frekvensen på GPUn att den blir ovärd?

Permalänk
Hjälpsam

I grunden samma kort, men kylarna väsnas olika mycket....ASUS har en bra kylare..Sapphire har jag ingen jätte koll på tyvärr