Windows 8.1 Fast i 3D i alla spel?!

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 Fast i 3D i alla spel?!

Tjenare.
Uppdaterade precis datorn till Windows 8.1 och det visar sig att alla spel jag har startas i 3D, å har ingen aning vart man stänger av. Var så jävla jobbigt å köra färdigt LoL matchen när ögonen vägrar titta på "spelet" för att det är så motbjudande!

Behöver Akut hjälp fort som fan, tack!

Har ett Gigabyte gtx 770 4GB OC Windforce samt senaste Nvidia drivers, ifall det hjälper

EDIT: Har löst problemet nu, med bl.a en 4chan thread, å lite annat, försvann när jag tog bort en drivrutin som hette "Nvidia 3d Drivrutin" tror jag, kommer tyvärr inte ihåg va den hette.

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxen123:

Tjenare.
Uppdaterade precis datorn till Windows 8.1 och det visar sig att alla spel jag har startas i 3D, å har ingen aning vart man stänger av. Var så jävla jobbigt å köra färdigt LoL matchen när ögonen vägrar titta på "spelet" för att det är så motbjudande!

Behöver Akut hjälp fort som fan, tack!

Har ett Gigabyte gtx 770 4GB OC Windforce samt senaste Nvidia drivers, ifall det hjälper

Går att stänga av i Nvidiadrivrutinerna.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Går att stänga av i Nvidiadrivrutinerna.

... Fortsätt tack
EDIT: Har 2st nvidia 3d vision drivrutiner, vilken / vilka ska bort tror du?

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

stereoskopisk 3d i nvidias kontrollpanel. Bara att avaktivera.

Permalänk
Medlem

Har samma idiotproblem dock hittar jag inget avaktivera?

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Har samma idiotproblem dock hittar jag inget avaktivera?

JAg fixade genom att avinstallera en 3d drivr. i kontrollpanelel, Avinstallera ett program

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Har samma idiotproblem dock hittar jag inget avaktivera?

Nvidias kontrollpanel -> Set up stereoscopic 3D -> Bocka ur "Enable stereoscopic 3D" borde fungera.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag fixade det genom att göra en clean install av drivrutinen. Kändes bäst när man precis uppgraderat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Nvidias kontrollpanel -> Set up stereoscopic 3D -> Bocka ur "Enable stereoscopic 3D" borde fungera.

Märkligt, hittade inte fliken för stereoskopisk 3D. Installerade om Nvidias drivrutiner och då fanns den där.

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Lego Master

Om problemet uppstår i tex BF3 går det att stänga av genom CTRL+T. Funkade för mig iaf.

Vet inte om det är ett Nvidia-kommando, eller om det är unikt för BF3..

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Jag hade samma problem, fixade det genom att installera om nvidia grafikdrivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Det var samma för mig, verkar bli något knas med Nvidias drivrutiner vid uppgraderingen. Insåg ganska kvickt vad det kunde bero på men jag kunde för allt i världen inte hitta rätt inställning i Nvidias kontrollpanel. Men efter en ominstallation av drivrutinerna var problemet löst och inställningarna för steroescopic 3D fanns återigen där de borde vara.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Jag hittar inte ens Nvidias Kontrollpanel längre, hatar windows 8.1!!!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk

Jag har också problem med att jag efter uppdateringen till Windows 8.1 har 3D i GuildWars 2. Men när jag går in i nvidias kontrollpanel och väljer fliken "Ställ in stereoskopisk 3D" så har jag möjligjet att AKTIVERA stereoskopisk 3D! Kryssrutan är alltså inte ibockad... Hur ska jag göra då? Jag läste ju att andra hade avaktiverat den kryssrutan för att få ordning på problemet.

Hjälp mig snälla ni! Jag vill spela igen!

Permalänk
Skrivet av Sathaniel:

Jag har också problem med att jag efter uppdateringen till Windows 8.1 har 3D i GuildWars 2. Men när jag går in i nvidias kontrollpanel och väljer fliken "Ställ in stereoskopisk 3D" så har jag möjligjet att AKTIVERA stereoskopisk 3D! Kryssrutan är alltså inte ibockad... Hur ska jag göra då? Jag läste ju att andra hade avaktiverat den kryssrutan för att få ordning på problemet.

Hjälp mig snälla ni! Jag vill spela igen!

Eh... Ursäkta. Spelet funkade visst idag... Kanske borde ha kollat det innan, men igår funkade det inte och idag gick jag direkt till nvidias kontrollpanel för att försöka hitta var man stängde av 3D. Trodde inte att det hade "avkryssat" sig självt.

Sorry återigen.