Sökes:Tangentbord som är bakgrundsbelyst och i "hackersize"

Permalänk
Medlem

Sökes:Tangentbord som är bakgrundsbelyst och i "hackersize"

Vet någon i cybervärlden möjligen vart man kan köpa ett tangentbord (behöver ej vara mekaniskt) som alltså är "hackersize"... ??

Är det möjligt att det finns ett sådant som är både bakgrundsbelyst och billigt?

Den som hittar belönas med en stjärna i himlen och ett bra pris på mitt nuvarande Tipro mekaniska tangentbord.

/dave

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cozexdz:

Vet någon i cybervärlden möjligen vart man kan köpa ett tangentbord (behöver ej vara mekaniskt) som alltså är "hackersize"... ??

Är det möjligt att det finns ett sådant som är både bakgrundsbelyst och billigt?

Den som hittar belönas med en stjärna i himlen och ett bra pris på mitt nuvarande Tipro mekaniska tangentbord.

/dave

Vad menas med hackersize? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

Vad menas med hackersize? ^^

Jag är ganska säker på att han menar Tenkeyless. D.v.s. utan numpad.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cozexdz:

Vet någon i cybervärlden möjligen vart man kan köpa ett tangentbord (behöver ej vara mekaniskt) som alltså är "hackersize"... ??

Är det möjligt att det finns ett sådant som är både bakgrundsbelyst och billigt?

Den som hittar belönas med en stjärna i himlen och ett bra pris på mitt nuvarande Tipro mekaniska tangentbord.

/dave

Billigt är det inte, men detta är typ de jag kan hitta som har bakgrundsbelysning

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/183166-ducky_mini_whi...

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Tacksam för snabba svar! Självklart menar jag tenkeyless.

Är självklart riktigt intresserad av Ducky'n men har inte den ekonomin just nu...hehe.
Har verkligen letat överallt tycker jag, kanske är de dyrare mekaniska varianterna den enda vägen att gå trots allt.

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1525270 Dock långt ifrån gaming tangentbord

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om du kan skippa bakgrundsbelysningen så är ju CM Storm Quickfire rapid ett riktigt bra tangentbord för pengarna. Det är gjort av samma OEM som Filcos tangentbord, och de kostar ju avsevärt mycket mer.

Den nya modellen som är ute just nu har inte heller de fula loggorna som man brukar se på produktbilderna.

Vill du har ännu mindre så finns det bara Ducky mini att välja på, och det fungerar riktigt, riktigt bra för att vara ett såpass litet tangentbord. Mycket tack vare att du kan programmera fram ett eget FN laget och placera FN knappar där du själv behagar.

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid undrat varför man vill ha bakgrundsbelyst tangentbord? Är ju bara störande när man sitter i mörkret

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Jag har alltid undrat varför man vill ha bakgrundsbelyst tangentbord? Är ju bara störande när man sitter i mörkret

Jag har det för att jag vill se vad jag trycker på i mörkret. Grymt irriterande innan jag hade belyst tangetbord ibland när man råkat lägga handen fel. jag störs inte av ljuset utan tycker tvärtom att det är skönt att ha det där. Bästa investeringen jag har gjort på ett bra tag tror jag.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyze:

Jag har det för att jag vill se vad jag trycker på i mörkret. Grymt irriterande innan jag hade belyst tangetbord ibland när man råkat lägga handen fel. jag störs inte av ljuset utan tycker tvärtom att det är skönt att ha det där. Bästa investeringen jag har gjort på ett bra tag tror jag.

Ok, det är väl där vi skiljer oss åt; jag tittar inte på tangentbordet varken när jag skriver eller lägger händerna på det.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem