Permalänk
Avstängd

Köpråd av mus,matta och tangentbord

Köpte precis min första riktiga speldator.
Skulle nu behöva hjälp med att hitta en bra mus,matta och tangentbord till ett bra pris. helst inte för många 1000 lappar.

vet inte om det är till någon hjälp men kommer spela lite olika spel.
Men mest.. BF4, cs och wow

Permalänk
Medlem

SteelSeries Qck Heavy (musmatta)
Jag själv gillar SteelSeries Ikari för att den är perfekt för högerhänta.
Vill du ha mekaniskt tangentbord eller ett icke mekaniskt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qaaka:

SteelSeries Qck Heavy (musmatta)
Jag själv gillar SteelSeries Ikari för att den är perfekt för högerhänta.
Vill du ha mekaniskt tangentbord eller ett icke mekaniskt?

har ingen som helst aning vad som är skillnaden mellan mekaniskt eller inte?

vad har du eller vad tycker du är bäst?

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera en Logitech g400, ett Cm Storm rapid red och t.ex. en Steelseries Qck+ matta. Kan motivera lite varför just dem

Logitech g400 är både billig och bra. Den är även, enligt mig mycket bättre än de steelseries möss som finns och som jag testat.

Cm Storm rapid red är ett av de billigaste mekaniska tangentbord som är tillverkat av en bra och pålitlig tillverkare vilket leder till att det har mycket bra kvalité jämfört med andra billiga mekaniska.

Musmatta är lite svårare att rekommendera då det finns massor med bra alternativ men t.ex. Steelseries Qck+ är en bra och stor matta vet jag då jag själv har en ;). Det finns även flera liknande modeller som inte är lika stora om du inte vill ha en sån stor musmatta.

Permalänk
Medlem

Själv rekommenderar jag att du ska testa lite tangentbord / möss innan du köper det.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Testa alltid mus och tangentbord innan du köper, du kommer använda dem dagligen. Logitech g400 tycker jag är väldigt skön och prisvärd.