Är det säkert att köpa bf4 med proxy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är det säkrare att köpa via proxy än t.ex g2play?

är det säkrare att köpa direkt i butik istället från en baklucka i ett mörkt parkeringshus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schdefan:

Bra lånar tråden med en fråga men hur använder man en Proxy? Kanske en jätte dum fråga för många av er men jag vet tyvärr inte..

Någon som kan förklara/ länka?

Så här i FF:

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Jag köpte BF4 samt Premium genom Mexikansk proxy den 4 okt, spelet flög upp i origin direkt, inga konstigheter.
Det är bara det med betalningen, det var 2 reservations köp á 7,60kr som försvann efter en vecka och det har inte hänt något sen dess.
Är det lika för er andra som har kört genom Mexico? Pengarna kanske dras när det väl släpps? Eller så blir spelet borttaget från kontot snart

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Lundiin:

Jag köpte BF4 samt Premium genom Mexikansk proxy den 4 okt, spelet flög upp i origin direkt, inga konstigheter.
Det är bara det med betalningen, det var 2 reservations köp á 7,60kr som försvann efter en vecka och det har inte hänt något sen dess.
Är det lika för er andra som har kört genom Mexico? Pengarna kanske dras när det väl släpps? Eller så blir spelet borttaget från kontot snart

Visst är det OOOOOOooolidligt spännande?

Pengarna dras iaf när spelet släpp eller någon dag innan.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Hur ser man om de dragit tillbaka spelet (premium)?

Enligt min orderhistorik så gick både BF4 samt Premium igenom (Debiterade) med status "Förbokad". Har dock inte något BF4 Premium bland mina spel utan enbart BF4. Sen föreslår den även att köpa Premium när man loggar in på Battlelog.

Kanske dyker upp vid release dock?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Hur ser man om de dragit tillbaka spelet (premium)?

Enligt min orderhistorik så gick både BF4 samt Premium igenom (Debiterade) med status "Förbokad". Har dock inte något BF4 Premium bland mina spel utan enbart BF4. Sen föreslår den även att köpa Premium när man loggar in på Battlelog.

Kanske dyker upp vid release dock?

tryck på infoknappen (i) som finns på BF4 så kommer du till en sida där du ska se att (om) du har Premium

Permalänk
Permalänk
Skrivet av dammskog:

tryck på infoknappen (i) som finns på BF4 så kommer du till en sida där du ska se att (om) du har Premium

http://i.minus.com/ihaMpJAqm0rZC.png

Tack, skall kika när jag kommer hem.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Köp ifrån Origin Store Singapore skall tydligen vara "regionsfria" läste jag på nånstans. Fick BF4 Digital Dlx+ Premium för ~700kr.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt för 350kr med China rising.
PMa för länk!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

lite sen kanske...men för mig så är proxy saken huuuuuuuuuuur seg som helst. Bara att öppna origin butiken tog mig 15 minuter......

Visa signatur

| Intel Core i7 3770k @4.6GHz | GTX 670 | Asus P8Z77-V GEN 3 |
| 8GB RAM @ 2133 | Antec KÜHLER H2O 620 | Intel SSD 520 120GB

Permalänk
Medlem

Är det meningen man ska se slutpriser med ett dollartecken? 898 $

Hah avågar inte lägga en order när det står så! Men är inne på mexikanska origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Är det meningen man ska se slutpriser med ett dollartecken? 898 $

Hah avågar inte lägga en order när det står så! Men är inne på mexikanska origin

Ja det är helt korrekt.

Permalänk
Medlem

Någon som kan gissa vad jag gjort för fel när det står fraud fast jag följt guiden?

Dålig proxy eller?

Permalänk

Inge vidare att diskutera bedrägerier!

Vill först och främst bara säga, Ja det är brutalt vad dyra produkter är för oss Svenskar att köpa och sedan vill jag också uppmana er som har funderingar på att använda er utav det där proxy köret att det är bedrägligt då du inte betalar moms på den elektroniska produkten eftersom IP:t läses som om du handlar från ett helt annat land!

Detta är per definition ett bedrägeri.

För det tredje så säljes BF4 redan för under 400:- om du söker på det via Prisjakt punkt essé
För det fjärde så kommer spelet vara ostabilt och tramsigt, buggigt, glitchigt, är ni tålmodiga så vänta iaf 3-4 månader och köp det på GoG eller kanske en rea eller något, spelet lär ju dessutom vara mer stabilt och blivit patchat en eller ett par gånger redan då.

"Jag drar slutsatsen utifrån BF3:s bråkiga start första året ifrån det släpptes"

Permalänk
Medlem

Men 299:- för bf4 är väl helt ok, beställde där.
http://fast2play.se/battlefield-4-china-rising-dlc-ea-origin-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sturenorth:

Vill först och främst bara säga, Ja det är brutalt vad dyra produkter är för oss Svenskar att köpa och sedan vill jag också uppmana er som har funderingar på att använda er utav det där proxy köret att det är bedrägligt då du inte betalar moms på den elektroniska produkten eftersom IP:t läses som om du handlar från ett helt annat land!

Detta är per definition ett bedrägeri.

För det tredje så säljes BF4 redan för under 400:- om du söker på det via Prisjakt punkt essé
För det fjärde så kommer spelet vara ostabilt och tramsigt, buggigt, glitchigt, är ni tålmodiga så vänta iaf 3-4 månader och köp det på GoG eller kanske en rea eller något, spelet lär ju dessutom vara mer stabilt och blivit patchat en eller ett par gånger redan då.

"Jag drar slutsatsen utifrån BF3:s bråkiga start första året ifrån det släpptes"

Ring polisen :o!

Jag bad ea support ta bort min äldre order och la sedan en ny order via VPN, fick nyckel och pre-load direkt :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturenorth:

Vill först och främst bara säga, Ja det är brutalt vad dyra produkter är för oss Svenskar att köpa och sedan vill jag också uppmana er som har funderingar på att använda er utav det där proxy köret att det är bedrägligt då du inte betalar moms på den elektroniska produkten eftersom IP:t läses som om du handlar från ett helt annat land!

Detta är per definition ett bedrägeri.

För det tredje så säljes BF4 redan för under 400:- om du söker på det via Prisjakt punkt essé
För det fjärde så kommer spelet vara ostabilt och tramsigt, buggigt, glitchigt, är ni tålmodiga så vänta iaf 3-4 månader och köp det på GoG eller kanske en rea eller något, spelet lär ju dessutom vara mer stabilt och blivit patchat en eller ett par gånger redan då.

"Jag drar slutsatsen utifrån BF3:s bråkiga start första året ifrån det släpptes"

en del skulle kalla EAs priser bedrägeri, speciellt när de kan sälja till så mycket lägre priser i andra länder

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

en del skulle kalla EAs priser bedrägeri, speciellt när de kan sälja till så mycket lägre priser i andra länder

En del skulle nog säga att det handlar om valutakurser.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

En del skulle nog säga att det handlar om valutakurser.

En del skulle nog säga att du förväxlar valutakurs med köpkraftsparitet.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Skrivet av Sturenorth:

Vill först och främst bara säga, Ja det är brutalt vad dyra produkter är för oss Svenskar att köpa och sedan vill jag också uppmana er som har funderingar på att använda er utav det där proxy köret att det är bedrägligt då du inte betalar moms på den elektroniska produkten eftersom IP:t läses som om du handlar från ett helt annat land!

Detta är per definition ett bedrägeri.

För det tredje så säljes BF4 redan för under 400:- om du söker på det via Prisjakt punkt essé
För det fjärde så kommer spelet vara ostabilt och tramsigt, buggigt, glitchigt, är ni tålmodiga så vänta iaf 3-4 månader och köp det på GoG eller kanske en rea eller något, spelet lär ju dessutom vara mer stabilt och blivit patchat en eller ett par gånger redan då.

"Jag drar slutsatsen utifrån BF3:s bråkiga start första året ifrån det släpptes"

"Detta är per definition ett bedrägeri." - Helt fel läs på // http://www.skatteverket.se/download/18.18e1b10334ebe8bc800011...

Det är aldrig en privatpersons ansvar att mervärdesskatt inkommer till staten, vid onlineköp (leverans på elektronisk väg, dvs. med
hjälp av tråd, radio eller optiska eller andra elektroniska medel)

Det finns inga lagar eller förordningar som säger att det är förbjudet enligt svensk lag att använda sig av Proxy eller Vpn

Permalänk

Tyvärr så misslyckas du att understryka var det står.

Ser endast att sidans innehåll endast refererar till PM och inte behandlar själva moms något mer utvecklat.

Vi har moms på varor och tjänster i Sverige konsumerar jag en vara eller en tjänst utan att betala moms till mitt land undgår jag min lagliga skyldighet att betala in skatt.

Var god och understryk så jag kan förstå då du verkar vara så övertygad om vad som är rätt och fel!

Permalänk
Medlem

Blev jäkligt sugen på att beställa via proxy nu! Tänker då fan inte punga ut över 1000 spänn på skiten!!

Men en fråga bara, tror ni att det är "säkrare" att beställa via USA istället? BF4 + Premium hamnar då på 700 svenska.
Dock är prisfrågan orelevant i min fråga, undrar bara om det kan vara säkrare? Dvs mindre risk att bli tagen

Permalänk
Medlem

Jag har beställt via el mexico , å jag har fått nyckel till spelet nu via mail..
Så än så länge så funkar det fin fint !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoDaDa:

Blev jäkligt sugen på att beställa via proxy nu! Tänker då fan inte punga ut över 1000 spänn på skiten!!

Men en fråga bara, tror ni att det är "säkrare" att beställa via USA istället? BF4 + Premium hamnar då på 700 svenska.
Dock är prisfrågan orelevant i min fråga, undrar bara om det kan vara säkrare? Dvs mindre risk att bli tagen

fast2play.se

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

Det är inte ditt ansvar som kund att undersöka om närinsidgare sköter sina förpliktelser. Har du köpt pizza någon gång???? kollade du då upp om han betalade in skatten??? fick du kvitto??? Dessutom kan du som EU-medborgare beställa en fysisk vara från annat EG-land och ta del av dess beskattningsregler, (punktbestattning kan förekomma.) Tex den tyska "momsen" är 19% svenska 25%.

Permalänk
Medlem

Köpte på standard origin, 1100kr

Drabbar ingen fattig !

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem

hallå på er... Köpte BF4+Premium via mexico å allt gick fint ca 450:- håller på att förladda BF4 nu men under info hittar jag inte Premium? Någon som har nån idé?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

hallå på er... Köpte BF4+Premium via mexico å allt gick fint ca 450:- håller på att förladda BF4 nu men under info hittar jag inte Premium? Någon som har nån idé?

Kolla order historiken på Origin och kolla: http://battlelog.battlefield.com/bf4/

Står det att du har premium där? Har du betalat för Premium?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Jodå det står där plus att jag står som Premium användare på BF4-Battlelog. Antar att allt är som det ska då?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE