Köp av Högtalare till data

Permalänk
Medlem

Köp av Högtalare till data

Någon som kan rekomendera nått pricvärt Surround paket till data

Permalänk
Medlem

Herkules XPS 510... vet visserligen inte vad det kostar, men pappa fick ett sånt via jobbdatorn, jävligt mycket tryck i det paketet!

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk

LOGITECH Z-560 4X53W + 188W SUB THX.

visserligen så kostar det 2600 kr.. får man ljud för pengarna eller vad
woff, woff, woff

Visa signatur

It's like this, you know, this L33T thing, that you do when you, like, ownz someone

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av älgen
Herkules XPS 510... vet visserligen inte vad det kostar, men pappa fick ett sånt via jobbdatorn, jävligt mycket tryck i det paketet!

z-560 har ca 10 ggr mer tryck

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu

z-560 har ca 10 ggr mer tryck

ok, jag har aldrig provat den/dom...

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

Finns inget vettigt till dator heller. Har kollat på en del och snackat med folk på lokada datoraffaärer och nästan alla säger att dom suger pung. Varför inte köpa RIKTIGA hgötalare istället?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Kan säga om du skall ha ganska så bra ljud får du punga ut kanske runt 10.000 kr eller mer om man köper "RIKTIGA" högtalare. Alla har inte den summa i fickan. Jag som enbart har liten budget och vill ha surrond till spel vill inte betala så mycket. Min budget går till 3000 max, och för det så blir det ju en reciever enbart. Men jag har råd med ett helt surroundsystem till datorn om jag köper det så att säga "dator surroundsystem"

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Hedersmedlem

www.3dsoundsurge.com <- står här vad som är bra.
Har själv ett packe sånna men de säljs inte i Sverige längre tror jag.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spartacus
Finns inget vettigt till dator heller. Har kollat på en del och snackat med folk på lokada datoraffaärer och nästan alla säger att dom suger pung. Varför inte köpa RIKTIGA hgötalare istället?

hahahaha, jag har videologic sirocco Pro, de krossar uti Helvete!! http://www.3dsoundsurge.com/reviews/SiroccoPro/SiroccoPro.htm...

de kostar 10 000 : )
fast inte mitt problem om du är så insnöad så du vägrar inse det.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo

hahahaha, jag har videologic sirocco Pro, de krossar uti Helvete!! http://www.3dsoundsurge.com/reviews/SiroccoPro/SiroccoPro.htm...

de kostar 10 000 : )
fast inte mitt problem om du är så insnöad så du vägrar inse det.

De verkar onekligen riktigt trevliga.....
Är dock helt nöjd med mina z560.

btw.......spelade ofp för första gången igår......
fan vilket bra spel! (på lan.....ja.....jag var på lan igår)
- 7 bilar & ett flygplan.......först i mål utan att bli förstörd av der pilot vinner..=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Altec Lansing gör ruskigt bra högtalare, även deras billigare modeller låter kanon.

Permalänk
Medlem

Jag var och provlyssnade lite på datorhögtalare inne på Inet data och Siba under veckan, bara såna som ligger runt 1000:- och under eftersom det är vad jag har råd med. Bland annat testade jag Logitechs Z-640 (5.1), Altec Lansing 2100 (2.1 men med samma satelliter och sub som 5100 som är 5.1) samt ett par från Creatives Inspire-serie ( 2400 (2.1) och 4400 (4.1) ).

Logitechs Z-640: Subben var ganska grötig, satelliterna var inte särskilt bra på diskant och ett konstant störande surr i bakgrunden gav en ganska oangenäm ljudupplevelse. Det enda positiva var att dom kunde spela högt, men det spelar ju mindre roll när det låter ganska dåligt. Efter att ha läst de ganska positiva kommentarerna hos bl.a. Toms hardware blev jag riktigt besviken.

Altec Lansing 2100: Satelliterna var riktigt fina med klar diskant och mellanregister, men subben (precis som satelliterna) som är samma som i 5100-paketet och rescenserats av Mårten här på swec, var precis som det stod i testet ganska dålig på dom riktigt låga frekvenserna och är därför inget vidare för tunga actionscener i film. Däremot är dom klart bättre på musik med det fina ljudet i högre frekvenser.

Creative: 2400 fanns på Inet och när jag hörde dessa blev jag intresserad av att testa de övriga högtalarna i samma serie med fler satelliter. Diskanten är ungefär lika bra som på Altec, dock är mellanregistret lite mindre klart. Basen däremot täcker lägre frekvenser och är trots sin ringa styrka (12W) ganska bra både i ljudstyrka och kvalitet. När jag senare såg på Sibas hemsida att 4400-paketet såldes för bara 629:- åkte jag genast dit och provlyssnade idag. Både satelliterna och subben är lite kraftigare än de i 2400-paketet och låter t.o.m. lite bättre. För 629:- är det ett riktigt kap och det är väl inte alltför förvånande att jag sitter och lyssnar på musik på dessa hemma nu medan jag skriver detta

Slutsatsen är att när det gäller ljud så måste man höra det själv innan man köper. Efter att ha läst mycket positivt om Logitech så visade det sig att dom var ganska dåliga, medan Creative som har väldigt dåligt rykte hos ljudexperter har faktiskt lyckats klämma ihop prisvärda datorhögtalare för en gångs skull. För er som blev intresserade av att skaffa Creative hos Siba nu medan rean pågår så kan det vara så att det priset som står vid hyllorna inte stämmer. Jag blev tvungen att tala med en säljare och fastställa ifall priset som står på hemsidan stämmer innan jag fick köpa mina 4400 för 629:-, annars skulle dom kostat 790:-. En liten varning för er som tänkt skaffa Creatives 5100 som är 5.1: Detta system har faktiskt en klenare bas än vad 4400 har, så man får alltså betala mer för en satellit till samtidigt som man får en klenare bas, vilket jag personligen anser borde kosta lika mycket.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

tack för alla svaren tror nästan det blir Z-560 ska ha dom som fest högtalare ( tror dom spelar högst) men inte så det stör grannarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dabitz
tack för alla svaren tror nästan det blir Z-560 ska ha dom som fest högtalare ( tror dom spelar högst) men inte så det stör grannarna

Ska du ha fest-högtalare så är det väl onödigt att köpa ett surroundpaket?