gtx 780 värme/ batman: arkham origins

Permalänk
Medlem

gtx 780 värme/ batman: arkham origins

fick ett gtx 780 igår och det fungerar utmärkt. men ibland när jag spelar går den upp i 80 grader. är det något jag ska oroa mig över? har ett rätt öppet chassi med en fläkt som blåser rakt in på grafikkortet.

sedan borde jag väl ha fått en kod till batman: arkham origins med mitt grafikkort, men jag hittar inte den någonstans, eller hur jag aktiverar den. what to do?

tacksam för svar / mvh Rimpac

Permalänk
Medlem
Skrivet av rimpac:

fick ett gtx 780 igår och det fungerar utmärkt. men ibland när jag spelar går den upp i 80 grader. är det något jag ska oroa mig över? har ett rätt öppet chassi med en fläkt som blåser rakt in på grafikkortet.

sedan borde jag väl ha fått en kod till batman: arkham origins med mitt grafikkort, men jag hittar inte den någonstans, eller hur jag aktiverar den. what to do?

tacksam för svar / mvh Rimpac

Nej du behöver inte oroa dig. 80 grader är "Target temperature".

Permalänk

Om det är referens kylare så är det helt normalt, det är som sagt target temerature. Batman koden kan ligga i lådan (kolla igenom noga), eller kanske kommit på din e-mail. I vilken butik/internet butik köpte du kortet ifrån?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av rimpac:

fick ett gtx 780 igår och det fungerar utmärkt. men ibland när jag spelar går den upp i 80 grader. är det något jag ska oroa mig över? har ett rätt öppet chassi med en fläkt som blåser rakt in på grafikkortet.

sedan borde jag väl ha fått en kod till batman: arkham origins med mitt grafikkort, men jag hittar inte den någonstans, eller hur jag aktiverar den. what to do?

tacksam för svar / mvh Rimpac

kör du senaste drivarna?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

har kollat igenom noga, vääääldigt noga. fick den i present, men den köptes ifrån netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

kör du senaste drivarna?

ja, dom senaste drivrutinerna är nedladdade

Permalänk
Medlem

Du måste ha ordernummer eller kvittonummer för att få spelet.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/msi-geforcegtx780/189495.7063/

Citat:

Vid köp av detta grafikkort får du möjlighet att ladda ned Batman Arkham Origin.

Spelet finns tillgänligt efter release den 25 oktober.

OBS! Registrera dig via länken nedan och produktnyckeln levereras till dig på mail.

Det ingår inga fysiska spel i produktkartongen. Spelen laddas ned via Internet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p