Permalänk
Medlem

Reparation av ASUS U46

Jag har haft en ASUS U46 i nästan två år nu och efter lite mer än ett år började datorns gångjärn krångla. Det är nästan som att de hoppade ur led och när man lyfter eller sänker skärmen så bildas en spricka på sidan av ramen. Ungefär så här:

ASUS u46 gångjärn

Jag skickade in datorn och fick mail av Letmerepair imorse där de bedömmer det som "yttre påverkan". Om "yttre påverkan" är att faktiskt använda datorn och stänga ner skärmen så är jag skyldig. Annars har jag varit verkligen försiktig med den och aldrig tappat den eller dylikt. Ett snabbt besök på google visar också att många har haft samma problem med gångjärnen med diverse ASUS-bärbara och just U46 också.

Det kostar c a 2700kr för dom att reparera den, vilket jag verkligen inte tänker betala. Problemet är ju att det känns som att verkstaden har all makt nu så jag undrar vad jag egentligen kan göra?

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||

Permalänk
Medlem

Tråden kan låsas. Det blev ett missförstånd helt enkelt, de trodde att garantin gått ut vilket det inte gjort.

Letmerepair var mycket medgörliga när jag skickade mail till dom, så all eloge till dom!

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||