Geforce Drivers 331.65 Beta med Shadowplay läcker ut på nätet

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av tvelander:

HAHA.

Detta är så segt, brosan spelar in skit mycket videos i spel och annat och han ringde mig nu i morse och sa kan jag få låna ett av dina Ttitan och testa om detta stämmer, han sitter på 1x 7970 och får 30-40 FPS när han spelar in pga av hur mycket kraft Fraps tar.

Fast senaste drivrutinerna ger ju faktiskt med något broadcaster crap som kanske funkar? AMD borde ha något liknande!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Vet inte direkt om det är till stor fördel, dock lär det vara mer optimerat.
Men tror flesta spelen lär vilja ha GPU kraft mer än CPU, så att belasta CPUn överdrivet lär inte skada något, däremot GPU lär göra det mer, men är bara på spel som drar i princip all GPU kraft.

Arma/Dayz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Verkar ju vara väldigt lovande det här måste jag säga. Stackars alla små företag som gör sådana här program som blir utkonkurrerade bara :P. Men de kanske teamar upp med AMD nu.

Har dom en bättre produkt så ska dom väl inte behöva oroa sig.

Permalänk
Medlem

Om det funkar så blir det stort plus till Nvidia

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

Riktigt nice! Det här ska bli riktigt intressant. En sak som har hållt mig från att hålla på med gameplay videos är hur mkt man tappar i fps Action!, Fraps osv.

Permalänk
Medlem

Spännande helt klart! Antar att nästa uppgradering är spikad.

Permalänk
Medlem

Fan vad nice! Inväntar officiell release med spänning
Edit: Kollade rivalxfactors video, holy shit alltså! Verkar så jävla nice! Fett taggad

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

ADD Profile "Squadron 42 - Star Citizen"

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk

Perfekt för min stackars 955a, det är bättre att 670:t tar hand om denna last.

vet någon om man kan spela in komprimerat? Känns onödigt att spela in i råmaterial som fraps gör.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Albinfiskare:

Perfekt för min stackars 955a, det är bättre att 670:t tar hand om denna last.

vet någon om man kan spela in komprimerat? Känns onödigt att spela in i råmaterial som fraps gör.

Ja det är alltid komprimerat.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Så vänta lite nu... 60fps ingen belastning på varken GPU eller CPU och detta är gratis samt att dom ska lägga in så man ska streama via det med.. ..

Mother of god...!!

Kvalitén bör ligga någonstans runt Ultrafast för x264, så det är inget att hänga i granen för "streaming", däremot fungerar det utmärkt om man ska spela in lokalt i 50Mbps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

Någorlunda relaterat är även att med de senaste betorna av MSI Afterburner (3.0.0+ nånting via RTSS) med modern Intel-processor kunnat utnyttja QuickSync för att spela in i realtid med hjälp av IGP:n.

Sägs även att en pre-record funktion är på gång (spela in mot RAM och klicka på en knapp när nåt coolt händer för att få ner det till en fil på disk).

Har inte prövat själv så vet inte exakt hur man får det att funka m.m. men att döma av folks reaktioner verkar det fungera ganska bra hitills.

Kan ju alltid vara ett schysst alternativ till ShadowPlay om inte annat iom att det börjar komma upp lite mer sådant nu.

Mycket intressant. Använda den integrerade grafikkretsen på CPUn för att encoda med som man annars inte utnyttjar när man spelar (förutsatt att vi har diskret grafikkort). De funkar dessutom oavsett grafikkort (nvidia AMD). Eller fattade jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Xfactor har testat Nvidia Shadowplay:

http://www.youtube.com/watch?v=BaJdjSA_fas

Lite mer avancerade inställningar för ljud och FPS eller Bitrate så hade det varit perfekt. Nu kanske man får ta och bygga något overlay program i python eftersom att det inte verkar finnas inbyggt i Shadowplay!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Mycket intressant. Använda den integrerade grafikkretsen på CPUn för att encoda med som man annars inte utnyttjar när man spelar (förutsatt att vi har diskret grafikkort). De funkar dessutom oavsett grafikkort (nvidia AMD). Eller fattade jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, det är precis så. Funktionen har funnits i OBS sedan många månader tillbaka. Windows 8 har stöd för headless-Quicksync, medan Windows 7 kräver att man antigen har en skärm ansluten till den interna kretsen, lurar kretsen att tro det finns en skärm ansluten (via dummyplug), eller lurar Windows att tro det finns en skärm ansluten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant, framförallt då det mesta man spelar in ändå skall läggas upp på Youtube och jag tycker att kvalitén ändå ser fullgod ut.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Jodå, det är precis så. Funktionen har funnits i OBS sedan många månader tillbaka. Windows 8 har stöd för headless-Quicksync, medan Windows 7 kräver att man antigen har en skärm ansluten till den interna kretsen, lurar kretsen att tro det finns en skärm ansluten (via dummyplug), eller lurar Windows att tro det finns en skärm ansluten.

Det enda man får tänka på är såklart att ha ett kompatibelt system Vi gamlingar som sitter kvar med P68 fungerar det som bekant inte för.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

WHQL är ute nu.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Testade att spela lite wot efter 15 min slog jag på shadow mode och den sparade ner dom senaste 15 min på min HDD..Ingen fps drop eller nåt..Fungerar asbra..Hejdå fraps

Märker inte av att den jobbar i bakgrunden alls,,Riktigt bra av Nvidia

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Xfactor har testat Nvidia Shadowplay:

http://www.youtube.com/watch?v=BaJdjSA_fas

Undrar hur många frames jag förlorar med ett GTX 670. Hoppas inte det är mer än med Mirillis.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Testade att spela lite wot efter 15 min slog jag på shadow mode och den sparade ner dom senaste 15 min på min HDD..Ingen fps drop eller nåt..Fungerar asbra..Hejdå fraps

Märker inte av att den jobbar i bakgrunden alls,,Riktigt bra av Nvidia

Vad har du för GPU?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Moderator
Moderator

Here we go: http://us.download.nvidia.com/Windows/331.65/331.65-desktop-w...
win8-win7-winvista-64bit-english-whql

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel dom kör i videon?

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Avstängd

Jag visste att grafikkort kunde köra hårdvaru-accelerade decoding, men visste inte att de även kunde göra encoding.

Lite tråkigt med ett Windows-only, Nvidia-only program.
Skulle vilja se ett liknande program som är cross-platform som man kan köra på Windows, Linux, OS X, och på både Intel, Nvidia och AMD.

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna använda det här till att Twitcha? Har ingen aning om hur Twitch funkar.

Streamar aldrig eller liknande, men det här låter så bra att man nästan får börja bara för det.

"Spela in i efterhand" låter mycket intressant, särskilt som man inte vanligtvis spelar in. Har tänkt många gånger att "det skulle man spelat in".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag visste att grafikkort kunde köra hårdvaru-accelerade decoding, men visste inte att de även kunde göra encoding.

Lite tråkigt med ett Windows-only, Nvidia-only program.
Skulle vilja se ett liknande program som är cross-platform som man kan köra på Windows, Linux, OS X, och på både Intel, Nvidia och AMD.

Det är bara att sätta igång och bygga

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

på väg ner via vanliga updaten nu.

Edit: Fattar inte, skulle inte shadowplay vara med i denna? Jag har ingen sån funktion. Har ett GTX 660Ti. Så borde ju funka.

Permalänk
Medlem

Väldigt bra nyhet! Samla detta, Mantle, Gsync, Tressfx och Physx så det fungerar med både AMD och Nvidia på ett bra sätt så ska ni se att kunderna blir glada.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan få det att fungera överhuvudtaget? Har slagit igång det och konfigurerat men ingen Shadowplay indikator i något hörn

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rfin:

Bara jag som inte kan få det att fungera överhuvudtaget? Har slagit igång det och konfigurerat men ingen Shadowplay indikator i något hörn

Om jag har förstått det rätt så måste man ha version 1.7 av Geforce Experience och det är 1.6 något som är ute nu