Gick uppgraderingen till Windows 8.1 bra för dig?

Permalänk
Medlem

Kom in i Windows utan problem, skulle testa spela. Broken drivers, tänkte lär ju vara andra som också var sönder. Blåste rent, 8.1 via USB sticka. Man är inne i Windows på dryga 10min

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Det gick fint. Störde mig lite på att alla W8-appar återinstallerades (Jag hade avinstallerat dem) samt att man inte kunde ta bort startknappen utan hack. Annars inget att gnälla över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så Microsoft ska skita i om användarna har en säker dator eller inte? Vad är nästa steg, skippa alla säkerhetsfunktioner i Windows... låt virusen strömma in, skippa brandväggar, antivirus, säkerhetsuppdateringar och annat jävelskap som kan blockera trafik. Kör öppet bara, skippa lösenord för konton och låt alla på internet logga in på din dator via remote desktop och komma åt alla filer med fulla behörigheter att ta bort allt, ändra och hämta.

Om du tycker att visa en inforuta eller ha en ploppup i message center, Ja.

De får ha vilken skit de vill aktiverat som standard, men att förpesta användarupplevelsen om man stänger av det är ingenting annat än totalt haveri.

Jämför med t. ex en bil. Bilen går inte att starta om du inte har på dig säkerhetsbältet, och motorn är strypt till att bara klara 110/Kmph. Allt för att bilföraren ska vara så säker som möjligt. Men det är inte relevant över huvud taget. Biltillverkaren har inte med att göra hur fort man framför sitt fordon.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Om du tycker att visa en inforuta eller ha en ploppup i message center, Ja.

De får ha vilken skit de vill aktiverat som standard, men att förpesta användarupplevelsen om man stänger av det är ingenting annat än totalt haveri.

Jämför med t. ex en bil. Bilen går inte att starta om du inte har på dig säkerhetsbältet, och motorn är strypt till att bara klara 110/Kmph. Allt för att bilföraren ska vara så säker som möjligt. Men det är inte relevant över huvud taget. Biltillverkaren har inte med att göra hur fort man framför sitt fordon.

På tal om det ser jag fram emot den dagen när det blir förbjudet för människor att köra bil. Alltså lag på det och man plockar bort rattar och styrpedaler i alla bilar. Det kommer bli guld värt att få 0% dödlighet och olyckor i trafiken. Eller att slippa alla rödljus och låta bilarna köra 150km/h i korsningar från alla håll samtidigt med några centimeters marginal för varje bil.

Med andra ord bilar som kör själv. Google har bara haft en enda olycka med den självkörande bilen och det var när en människa körde. Här är en film när en blind människa "kör bil":

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

På tal om det ser jag fram emot den dagen när det blir förbjudet för människor att köra bil. Alltså lag på det och man plockar bort rattar och styrpedaler i alla bilar. Det kommer bli guld värt att få 0% dödlighet och olyckor i trafiken. Eller att slippa alla rödljus och låta bilarna köra 150km/h i korsningar från alla håll samtidigt med några centimeters marginal för varje bil.

Med andra ord bilar som kör själv. Google har bara haft en enda olycka med den självkörande bilen och det var när en människa körde. Här är en film när en blind människa "kör bil":

http://www.youtube.com/watch?v=cdgQpa1pUUE

Kommer inte hända, olyckor undgås inte bara för att mjukvara styr bilen, 150km/h timmen med en centimeters marginal? Det är inte så att bilarna blir magiska och kan stanna på 5mm bara för att inte en person styr hoppar något ut framför en av de bilarna så blir det en LÅNG krock när den främre bromsar...

Även om den kör själv eller inte så kan den inte styra oförutsedda händelser, viltolyckor, föremål på vägen, människro etc.

Hur du än gör blir du inte av med rödljus, någon måste stå still i en korsning oavsett om du kör själv eller inte sen behöver folk gå över övergångställ.

Sen en vacker dag, pang oj en ouptäckt bugg i mjukvaran 90 000 bilar krockade och 45 000 dog...

Nej jag skulle INTE vilja överlåtar mitt liv i en bil åt mjukvara/hårdvara, jag kör själv. Sen erfarenheten man får efter många års körning om allt från vinterväglag till beteendemönster i trafiken är inte det lättaste att programmera precis (samt olika från person till person).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

På tal om det ser jag fram emot den dagen när det blir förbjudet för människor att köra bil. Alltså lag på det och man plockar bort rattar och styrpedaler i alla bilar. Det kommer bli guld värt att få 0% dödlighet och olyckor i trafiken. Eller att slippa alla rödljus och låta bilarna köra 150km/h i korsningar från alla håll samtidigt med några centimeters marginal för varje bil.

Med andra ord bilar som kör själv. Google har bara haft en enda olycka med den självkörande bilen och det var när en människa körde. Här är en film när en blind människa "kör bil":

http://www.youtube.com/watch?v=cdgQpa1pUUE

Ja, det är ett häftigt projekt. Jag som ser 0.25 på bästa ögat kan aldrig ta körkort, så jag se fram emot när det blir verklighet med "förarlösa" bilar, men en PC och en bil är inte riktigt samma sak. Jag ville bara visa på att ur säkerhetssynpunkt, om man måste ha en människa som kör, så är det säkrast om det inte går att starta om säkerhetsbältet inte sitter i, samt att det ska finnas alkolås, alla som sitter i bilen ska ha hjälm, och det ska inte gå köra fortare än 120 (kom på att det finns numera vägar där den hastigheten gäller), men jag tror inte att folk hade gått med på det.

Som sagt. Det är en väldigt liten del som ens vet vad secure boot är, och ännu färre som stänger av det pga speciella behov, så vad är poängen med att "tillrättavisa" dessa användare? Och vad är problemet med att ha "über max security 2000 plus" påslaget som default, men låta de användare som vill anpassa säkerhetsnivån till sina egna preferenser göra det?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

Kommer inte hända, olyckor undgås inte bara för att mjukvara styr bilen, 150km/h timmen med en centimeters marginal? Det är inte så att bilarna blir magiska och kan stanna på 5mm bara för att inte en person styr hoppar något ut framför en av de bilarna så blir det en LÅNG krock när den främre bromsar...
Hur du än gör blir du inte av med rödljus, någon måste stå still i en korsning oavsett om du kör själv eller inte sen behöver folk gå över övergångställ.

Sen en vacker dag, pang oj en ouptäckt bugg i mjukvaran 90 000 bilar krockade och 45 000 dog...

Nej alla bilar i världen är förstås sammankopplade och så fort en bil behöver bromsa vet alla andra det samtidigt. Jag sa inte en centimeter utan några centimetrar vilket kanske var en överdrift och säkert onödigt obehagligt för resenären, men du förstår tanken.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Tycker överlag väldigt bra om Win8 och har absolut inget emot att säkerheten ökar...
MEN!!!
Har en Asus G75vw som tidigare hade UEFI secure boot alternativ i BIOS, efter uppdatering till senaste BIOS försvann detta alternativ.
Efter uppdateringen till WIN8.1 (vilket gick vansinnigt smidigt) får jag nu stå ut med vattenmärket om säker start. Kan inte göra något åt detta i dagsläget och frustrerar mig nåt så fruktansvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej alla bilar i världen är förstås sammankopplade och så fort en bil behöver bromsa vet alla andra det samtidigt. Jag sa inte en centimeter utan några centimetrar vilket kanske var en överdrift och säkert onödigt obehagligt för resenären, men du förstår tanken.

Även om alla är sammanlänkade och fördröjningen är obefintlig så är det itne samma förutsättningar för alla bilar, vägen är inte identisk någonstans, 20 bilar i följd i hög hastighet, 10 av dem är i en svag kruva och kan inte bromsa lika hårt som de 10 främre, de 10 främre har olika slitna däck, olika bromsverkan olika underlag då vägen inte är 100% identisk överallt, någon har lite extra smuts, någon har vatten etc. funkar inte. Ingen kan ha samma bromssträcka eller bromsbeteende. Sen är det olika vikt i alla bilar beroende på passagerare vilket även det har inverkan.

Vet inte om du har panikbromsat med en bil i 150km/h men inte är det något som går likadant för alla bilar.

Så går inte ha hög hastighet med låga avstånd.

Sen om alla är sammanlänkade ojojoj roligt när något hackar systemet...

Jag förstår tanken men ser inte att det går lösa i praktiken. Sen finns det skillnader på människa och maskin som faktiskt gör att människan på flera plan lämpar sig bättre som förare i vissa situationer.

Edit: hur man än vänder och vride på det gåt det inte komma ifrån olyckor även om människor inte kör.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Har uppgraderat två burkar och själva uppgraderingen gick bra. Har dock problem med ett par program som inte funkar efter uppgraderingen. Det ena är Juniper terminal services client och det hindrar mig från att jobba hemifrån uppkopplad som jag gör ibland, ska vara fixat i början av december enligt utgivaren. Fick lite grafikproblem på stora burken först men det var bara ladda ner och installera senaste drivisarna från Nvidia så var det löst.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Även om alla är sammanlänkade och fördröjningen är obefintlig så är det itne samma förutsättningar för alla bilar, vägen är inte identisk någonstans, 20 bilar i följd i hög hastighet, 10 av dem är i en svag kruva och kan inte bromsa lika hårt som de 10 främre, de 10 främre har olika slitna däck, olika bromsverkan olika underlag då vägen inte är 100% identisk överallt, någon har lite extra smuts, någon har vatten etc. funkar inte. Ingen kan ha samma bromssträcka eller bromsbeteende. Sen är det olika vikt i alla bilar beroende på passagerare vilket även det har inverkan.

Vet inte om du har panikbromsat med en bil i 150km/h men inte är det något som går likadant för alla bilar.

Så går inte ha hög hastighet med låga avstånd.

Sen om alla är sammanlänkade ojojoj roligt när något hackar systemet...

Jag förstår tanken men ser inte att det går lösa i praktiken. Sen finns det skillnader på människa och maskin som faktiskt gör att människan på flera plan lämpar sig bättre som förare i vissa situationer.

Edit: hur man än vänder och vride på det gåt det inte komma ifrån olyckor även om människor inte kör.

Och även om alla bilar i hela världen hade parametrar för att hantera lokala avvikelser i hårdvaran så räcker det med att en enda bil rapporterar fel världen eller förlorar kontakten med systemet så smäller det...

Eller att ett rådjur springer ut mitt i vägen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och även om alla bilar i hela världen hade parametrar för att hantera lokala avvikelser i hårdvaran så räcker det med att en enda bil rapporterar fel världen eller förlorar kontakten med systemet så smäller det...

Eller att ett rådjur springer ut mitt i vägen.

Precis

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Så Microsoft ska skita i om användarna har en säker dator eller inte? Vad är nästa steg, skippa alla säkerhetsfunktioner i Windows... låt virusen strömma in, skippa brandväggar, antivirus, säkerhetsuppdateringar och annat jävelskap som kan blockera trafik. Kör öppet bara, skippa lösenord för konton och låt alla på internet logga in på din dator via remote desktop och komma åt alla filer med fulla behörigheter att ta bort allt, ändra och hämta.

Ja?
Det är min dator och det är jag som bestämmer vad jag ska göra med den(så länge det inte är olagligt) och det har inte Microsoft med att göra. Det kan tex finnas modifikationer till Windows som förhindras av diverse säkerhetsfunktioner, det kan då vara relevant att stänga av dom. Att all säkerhet är på som standard är jag med på men man ska inte behöva påminnas mer än en gång när man medvetet stänger av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Ja?
Det är min dator och det är jag som bestämmer vad jag ska göra med den(så länge det inte är olagligt) och det har inte Microsoft med att göra. Det kan tex finnas modifikationer till Windows som förhindras av diverse säkerhetsfunktioner, det kan då vara relevant att stänga av dom. Att all säkerhet är på som standard är jag med på men man ska inte behöva påminnas mer än en gång när man medvetet stänger av dem.

Det borde inte vara svårare än så. Om jag stänger av en massa säkerhetsfunktioner och får virus, Mitt beslut. Om datorn blir infekterad på grund av det och hamnar i ett botnät som tillslut resulterar i att min ISP stänger av mig för spam. Mitt beslut. Det är jag som har köpt produkten, jag ska ha kontrollen och få göra vad fan jag vill utan att Microsoft ska lägga sig i. Vi kan ändå inte stämma Microsoft om vi får virus, så det här tvånget är helt poänglöst.

Man kan få bort vattenmärket om man stänger av UAC på riktigt i registret, men då fungerar inte store, om man nu bryr sig om det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hej
Gick bra på Laptoppen Asus...no problems, men min stationära Fujitsu med 4 kärnig processor gick det inte alls, bluescreen med ramdisk error efter omstart...verkar som det enbart fungerar med nyinstallation med iso filen..skall avvakta lite och se vad som händer...kanske t o m Microsoft reagera

Fick göra som alla andra med samma problem, installera om med img filen..nu funkar det.

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem

Hade inga problem med min desktop dator.... men av alla enhter jag hade den jag fick problem med var min Surface Pro.....

Nog problemen i fråga var möjliga att fixa utan ominstallation men tog ett tag att klura ut, Tydligen under installationen så lyckades bland annat app butiken och hela sfären av Modern UI appar bli korrupt, fanns ingen app som fungerade efter uppgradering, och på en surfplatta så är detta lite tragiskt

Lösning på problemet fanns dock även om lite svårhittat, första problemet var corrupta system filer som sfc /scannow. löste fanns ett till kommando för att lösa andra problem, dock kommandot i fråga har jag glömt ><.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Hade inga problem med min desktop dator.... men av alla enhter jag hade den jag fick problem med var min Surface Pro.....

Nog problemen i fråga var möjliga att fixa utan ominstallation men tog ett tag att klura ut, Tydligen under installationen så lyckades bland annat app butiken och hela sfären av Modern UI appar bli korrupt, fanns ingen app som fungerade efter uppgradering, och på en surfplatta så är detta lite tragiskt

Lösning på problemet fanns dock även om lite svårhittat, första problemet var corrupta system filer som sfc /scannow. löste fanns ett till kommando för att lösa andra problem, dock kommandot i fråga har jag glömt ><.

Kan det ha varit WSReset.exe, som rensar app-cachen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kan det ha varit WSReset.exe, som rensar app-cachen?

Nej den löste inget, allt den gör är att Reseta app butiken, kom tyvärr inte ihåg vad kommandot heter som jag använde mig av men det var typ 30-40 tecken långt med en del online scan flaggor o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ja från mig får microsoft ett stort BU iaf..

En uppmaning dök upp på datorn(windows 8 pro) och sa att jag kunde uppdatera till 8.1 gratis. Gjorde denna uppdatering till windows 8.1 PRO, allting uppdaterades fint, när windows startades så fanns inte någon AMD catalyst kontrollcenter till mitt XFX HD 7970 black edition och skärmen var nedskalad 10% som den blir med fabriksinställningarna.

Tänkte att jag skulle starta om datorn och får då upp denna bild efter omstart som sätter datorn i restart-loop och nu får jag inte igång den.

Någon som har en aning om varför detta händer, har ingen ork att blåsa rent hårddisken helt och hållet, har tyvärr inte återställningspunkt heller.. typiskt.

Min windows 8 PRO version fick jag gratis via universitet så det är en legitim version.

EDIT: Löste sig, det var tydligen mitt virusskydd ESET som spökade med gamla drivrutiner.

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kan det ha varit WSReset.exe, som rensar app-cachen?

Okej kom på vad det var.

dism /online /cleanup-image /restorehealth
sfc /scannow

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Inga problem mer än ett par drivisar till grafikkortet som jag fick uppdatera

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Jag hade ju haft 8:an ett tag och installerat diverse drivrutiner och program, så även om det inte borde vara problem så känns det inte konstigt att jag fick det. Jag kan dock inte se varför microsoft ger möjligheten att uppgradera om det kan dras med så mycket problem, folk vill ju inte uppgradera då och jag känner många som drar sig för att uppdatera sina program av lathet eller rädsla för att paja saker.

Jag fick bluescreens med INTERNAL_POWER_ERROR fel, jag gjorde en tråd om det. Dessutom hade jag inga administratörsrättigheter längre. WTF?

Nu har jag installerat windows 8 igen och direkt uppgraderat till 8.1 utan några problem den här gången.
Taskmanager kommer upp fort nu, mycket bättre!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Funkade inte alls, stannade vid typ 64%

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GreenSoap:

Funkade inte alls, stannade vid typ 64%

Vad då stannade? Sa den inget? Har du haft ett rent Windows 8 innan? För det kan vara storleken på bootdelen som "bara" är 100MB med W7 som då är för liten för att funka med 8.1:an?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Funkade inte alls, stannade vid typ 64%

För mig stannade den ett bra jäkla tag vid 63% men fortsatte sedan utan problem.

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1245538...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Bilderna säger nog det mesta av vad tycker om Windows 8.1 just nu.
Installerade 8.0 och sedan uppdaterade till 8.1

Loggade in och mina appar fanns där men de gick varken uppdatera eller hämta nya. Okej, återställer då när det finns en så fin funktion. Nja, då vill Microsoft att du har Windows 8.1 skivan vilket du inte har om du kört uppdateringen. Hallååå?

Det blir att ominstallera hela skiten till Windows 8.0 uppdatera alla patchar och stanna där.

EDIT - Går att få ner Windows 8.1 om man gör så här: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57608376-285/how-to-downl... men du måste ha en giltig nyckel. Valde att återställa hela skiten, ja, som han nedan skriver: - Buggit som fan på en dator (AMD FM2), funkar utmärkt på mina tre andra (Intel Ivy Bridge).

Visa signatur

Är absolut emot reklam för Online Kasino på Swecklockers

Permalänk
Medlem

Har kört 8,1 i några veckor, buggit som fan så går ner till sjuan igen nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baxtex:

Har kört 8,1 i några veckor, buggit som fan så går ner till sjuan igen nu.

Vad är det som buggar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Bäst att köra en vanlig installation från iso och sedan aktivera skiten, krånglar ju bara när man uppdaterar från store.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fjordlax:

Bäst att köra en vanlig installation från iso och sedan aktivera skiten, krånglar ju bara när man uppdaterar från store.

Och eftersom Microsoft inte vill att man drar ner W8.1 först får man, som jag skrev ovan, lura dem så här: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57608376-285/how-to-downl...
Bedrövligt Microsoft. Känns som de tänkt fel med mycket om Windows 8.

EDIT

Clean install gjorde susen

Visa signatur

Är absolut emot reklam för Online Kasino på Swecklockers