7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Garanti och support bör man ju dock ta med oss på Webhallen, inte med PowerColor så det bör inte påverka

så rätt så, men PowerColor är skräp graffekort, samma som MSI suger på moderkort enligt mina erfarenheter genom åren.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag slog i alla fall till, ska bli intressant att kliva ner i crossfire djungeln!

Läste också på Webhallens facebook sida att de skulle skicka Never settle koder till de som beställer innan 131101 via posten.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Webhallen
Skrivet av H4nsson:

Någon som vet om det är svart eller röd pcb på kortet? Den är röd på bilden men om man klickar på den och förstorar så är den svart

Den ska vara röd:
http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?id=465

Den andra bilden har cachats felaktigt i vårt system och bör försvinna inom 24 timmar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jag slog i alla fall till, ska bli intressant att kliva ner i crossfire djungeln!

Läste också på Webhallens facebook sida att de skulle skicka Never settle koder till de som beställer innan 131101 via posten.

Fast de skrev också att de bara har 50 koder kvar och att de inte kommer få nya. Så koderna tar nog slut under dagen om de inte redan är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Mina XFX kort tuffar på bra Klockade som BTC / LTC miners, men som du säger Volt är låst. Men tycker nog XFX ändå inte gör dåliga kort för pengen de kostar. (säger inte att dem är billiga, å inte häller att dem är dyra)

PowerColor, Sapphire är kort jag inte gärna tar i ens med tång oklockade.

kanske var lite hård när jag ska skräp, det är inga dåliga kort, bara irriterande när de låser volt osv, iofs är inte XFX ensamma om det, andra tillverkare gör samma sak, allt för att minimera RMA osv.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

så rätt så, men PowerColor är skräp graffekort, samma som MSI suger på moderkort enligt mina erfarenheter genom åren.

Helt tvärtemot mina erfarenheter. Har ett MSI-moderkort nu och det tuffar på bra. Helt okay att överklocka med också. Har iofs inget powercolor kort numera men jag hade ett 4870 som höll i bra många år.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lord_tito:

Läste också på Webhallens facebook sida att de skulle skicka Never settle koder till de som beställer innan 131101 via posten.

För att förtydliga:
Just nu står det inget på vår hemsida om Never Settle.
Detta eftersom vi idag fick reda på från AMD att vi från och med 131101 inte längre får skicka ut koder till våra kunder då Never Settle ska upphöra i sitt nuvarande format.
Vi har några få koder kvar på lager dock och håller på och tjatar på AMD att få fler. Men hur många vi än får så lär det inte räcka till alla som köper kortet.

Så tyvärr är lösningen inte snyggare än såhär:
Vi kommer fortsätta att skicka ut koder sålänge vi har några. Men vi kommer inte skriva på produkten att det ingår etc.
Dvs om man hinner få en kod får man se det som en ren bonus.

Lite tråkigt och krångligt men tyvärr är det allt vi kan göra just nu. (Men som sagt, vi tjatar på AMD och hoppas att det löser sig för alla.)

Än så länge i skrivande stund har vi koder kvar att täcka några tiotal bokningar till men det bokas cirka 1 kort i minuten så det kommer inte att vara länge.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

För att förtydliga:
Just nu står det inget på vår hemsida om Never Settle.
Detta eftersom vi idag fick reda på från AMD att vi från och med 131101 inte längre får skicka ut koder till våra kunder då Never Settle ska upphöra i sitt nuvarande format.
Vi har några få koder kvar på lager dock och håller på och tjatar på AMD att få fler. Men hur många vi än får så lär det inte räcka till alla som köper kortet.

Så tyvärr är lösningen inte snyggare än såhär:
Vi kommer fortsätta att skicka ut koder sålänge vi har några. Men vi kommer inte skriva på produkten att det ingår etc.
Dvs om man hinner få en kod får man se det som en ren bonus.

Lite tråkigt och krångligt men tyvärr är det allt vi kan göra just nu. (Men som sagt, vi tjatar på AMD och hoppas att det löser sig för alla.)

Än så länge i skrivande stund har vi koder kvar att täcka några tiotal bokningar till men det bokas cirka 1 kort i minuten så det kommer inte att vara länge.

Tackar för förtydligandet!

Beställde mitt kort för lite över en timma sedan, så jag kanske kan anta att jag kommer få hem en kod från er?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Helt tvärtemot mina erfarenheter. Har ett MSI-moderkort nu och det tuffar på bra. Helt okay att överklocka med också. Har iofs inget powercolor kort numera men jag hade ett 4870 som höll i bra många år.

Har aldrig kört PowerColor, men har testat MSI på moderkort i datorer från sent 90-tal fram till nu, har gått sönder inom ett år i 100% av fallen.

Permalänk

Vad tycker ni, är det värt att uppgradera till 7970 eller bör man köpa ett 660ti till för SLI?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Har aldrig kört PowerColor, men har testat MSI på moderkort i datorer från sent 90-tal fram till nu, har gått sönder inom ett år i 100% av fallen.

Fast de skall ha blivit bättre på senare år. Mitt kort funkar fint hittils i alla fall. Inköpt Maj förra året om jag minns rätt. Så hållt över ett år
(En persons erfarenheter är dock långt ifrån en garanti, men kompisens kort köpte han förra sommaren och det funkar finfint det också)

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är helt fel ute, men det är väl för sent att lägga en beställning nu? Eller kommer de ta in fler kort som de sedan skickar ut?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

För att förtydliga:
Just nu står det inget på vår hemsida om Never Settle.
Detta eftersom vi idag fick reda på från AMD att vi från och med 131101 inte längre får skicka ut koder till våra kunder då Never Settle ska upphöra i sitt nuvarande format.
Vi har några få koder kvar på lager dock och håller på och tjatar på AMD att få fler. Men hur många vi än får så lär det inte räcka till alla som köper kortet.

Så tyvärr är lösningen inte snyggare än såhär:
Vi kommer fortsätta att skicka ut koder sålänge vi har några. Men vi kommer inte skriva på produkten att det ingår etc.
Dvs om man hinner få en kod får man se det som en ren bonus.

Lite tråkigt och krångligt men tyvärr är det allt vi kan göra just nu. (Men som sagt, vi tjatar på AMD och hoppas att det löser sig för alla.)

Än så länge i skrivande stund har vi koder kvar att täcka några tiotal bokningar till men det bokas cirka 1 kort i minuten så det kommer inte att vara länge.

Har ni någon aning hur många kort ni får in? så man kan beställa vid en senare tid?

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig under mina 20 år haft problem med "lågbudget" märken som t.e.x. Club3D, PowerColor, Palit, u name it.

Har heller aldrig haft problem med reklamation, support om det krävts då det till största delen är butiken som sköter detta.

Det är där vi konsumeter kan känna oss trygga, att vi har Butiken som mellanhand.

Hade jag inte lagt min beställning på ett 280X för ett par dagar sedan hade jag utan tvekan köpt 2st PowerColor 7970 och kört FC..

Så mitt råd är: Kör på!

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Webhallen
Skrivet av asdarn:

Har ni någon aning hur många kort ni får in? så man kan beställa vid en senare tid?

Vi har beställt cirka 1000 styck men kommer nog beställa fler imorrn om ordrarna fortsätter trilla in i den här takten.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag beställde, är för bra pris för att motså!

Ska köra CF med ett 7950

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Fast de skall ha blivit bättre på senare år. Mitt kort funkar fint hittils i alla fall. Inköpt Maj förra året om jag minns rätt. Så hållt över ett år
(En persons erfarenheter är dock långt ifrån en garanti, men kompisens kort köpte han förra sommaren och det funkar finfint det också)

Köpte 2 för mindre än 2 år sedan, det ena krånglade från start och körde CPU fläkt i 100% hela tiden. Det andra tvärdog efter mindre än ett år. Så jag väntar nog några år till innan jag försöker igen.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett Powercolor 7950 PCS+ och är väldigt nöjd med det! Om det inte vore för att jag även skulle behöva byta ut mitt Corsair HX520W hade jag övervägt att testa dessa kort i CF...:(

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dessa passar med EK´s "standard" 7970 block?
Custom PCB låter ju inte så lovande och hittar det inte på Cooling Configurator

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Medlem

Jag var lite sugen på att uppgradera mitt HD 6870 till ett R9 280x, men när den här dealen kom ut så måste jag ju säga att jag blir sugen. Ett 280x kostar typ 2700 på inet, så det är ju 800 spänns skillnad. Tankar?

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhirgoyt:

Jag var lite sugen på att uppgradera mitt HD 6870 till ett R9 280x, men när den här dealen kom ut så måste jag ju säga att jag blir sugen. Ett 280x kostar typ 2700 på inet, så det är ju 800 spänns skillnad. Tankar?

280x och 7970 är exakt samma kort. Bara olika namn.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den ska vara röd:
http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?id=465

Den andra bilden har cachats felaktigt i vårt system och bör försvinna inom 24 timmar.

Är det 1 år garanti på kortet??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

280x och 7970 är exakt samma kort. Bara olika namn.

Nja, frekvenser skiljer något, men så lite att det är ganska oväsentligt oftast. Men sedan säljs nuvarande 280X med Tahiti XT-kretsen, men de håller på att gå över till att köra på Tahiti XTL, som ska vara strömsnålare. Den kan klocka bättre eftersom den är svalare, men den kan också klocka sämre på grund av omdesignen som gör den svalare, det får vi se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nja, frekvenser skiljer något, men så lite att det är ganska oväsentligt oftast. Men sedan säljs nuvarande 280X med Tahiti XT-kretsen, men de håller på att gå över till att köra på Tahiti XTL, som ska vara strömsnålare. Den kan klocka bättre eftersom den är svalare, men den kan också klocka sämre på grund av omdesignen som gör den svalare, det får vi se.

bara öka frekvenserna, alla HD7970 klarar minst 1GHz.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

280x och 7970 är exakt samma kort. Bara olika namn.

Med andra ord skulle jag betala 800 spänn för namnet? Inte värt då

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnuttiz:

Någon som vet om dessa passar med EK´s "standard" 7970 block?
Custom PCB låter ju inte så lovande och hittar det inte på Cooling Configurator

Webhallen verifierade att den hade en röd PCB, så gissar att den har samma som denna. Dock kan det möjligtvis vara fel, så ta inte mitt ord för det.

http://www.coolingconfigurator.com/step1_complist?gpu_gpus=66...

Skrivet av Webhallen:

Den ska vara röd:
http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?id=465

Den andra bilden har cachats felaktigt i vårt system och bör försvinna inom 24 timmar.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om spänningen är låst eller inte?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man sitter på ett GTX 580 inte mycket att hänga i granen om det inte överklockar som en bäst.
Kommer avvakta särskilt när det går att få tag på GTX 780 för dubbla priset, hoppas att någon som köper kan rapportera hur bra det överklockar!

Permalänk
Avstängd

För det där priset ska man inte ens tänka till innan man köper.... det är fruktansvärt bra pris!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning nu, hoppas det blir ett lyft från mitt GTX460

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB