Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Funderar på att köpa en sådan efter jul! En tusenlapp i studentrabatt är ju inte helt fel heller!

Jag är supernöjd med den vilket fall, jag var lite fundersam på priset men tycker såhär nu när jag använt den ett tag att det helt och hållet
var värt det.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sampabowie:

Jag använder min till skola. Dock så kommer nog ett och annat spel att installeras (inga tunga spel). Men jag är supernöjd! Snabb boot, inget som hänger sig eller krånglar, skön att skriva på etc.

Jag tycker att du tar hem den och testar innan du skickar tillbaka!

/S

Vad är återlämningstid- & kraven?
Kan man verkligen testa den för att sedan returnera?
Sköts det via Sony.se /telefonsupport?

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Skrivet av p0pe:

Vad är återlämningstid- & kraven?
Kan man verkligen testa den för att sedan returnera?
Sköts det via Sony.se /telefonsupport?

Beror på vart du beställt ifrån, jag beställde från Sonys hemsida.
Vet att dem var väldigt noga med att säga att man hade ångerrätt och returrätt.
Gå in och läs på återförsäljarens hemsida. Annars till Sony direkt.
Man har alltid ångerrätt, är man inte nöjd är det bara att skicka tillbaka.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sampabowie:

Beror på vart du beställt ifrån, jag beställde från Sonys hemsida.
Vet att dem var väldigt noga med att säga att man hade ångerrätt och returrätt.
Gå in och läs på återförsäljarens hemsida. Annars till Sony direkt.
Man har alltid ångerrätt, är man inte nöjd är det bara att skicka tillbaka.

/S

Tack

Har du tid att ge en liten review med pros och cons? Har du den som skoldator?
Önskar du inte att du kunde trolla fram en digitizer o pula ner anteckningar ibland?

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Avstängd

Sitter nu med Vaion i hand.
Fyfan vad lätt den är!
Formaterade om och slängde in Windows 8.1 utan bloatware.
Drivisarna för wlan sög, och jag lyckades hitta nya via windows update som inte tappat connection än (fick 1mbit via Tptest på en 100-lina precis bredvid routern..).

Det jag kan klaga på är att mousepaden inte faller mig i smaken alls, hur kan man integrera trackpaden med knapparna?
Trycker fel hela tiden

Så nu är jag i valet och kvalet att testa den här lite till och kanske ev. ta en Mac Pro med retina istället..

Kan passa på att fråga var man hittar drivisar till touchpaden.
Ska man har Vaio Control Center eller inte? Den kanske har hand om smart energihantering osv.

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Avstängd

SSD performance är ju helt klart godkänd
Får dock damp på Touchpaden.

http://i.imgur.com/H9VcbO7.png

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan justera skärmstyrkan efter 8.1 ? Snabbknapparna på tangentbordet fungerar ej, och går jag in på Energialternativ och ändrar så håller skärmen den nya ljusstyrkan i ca 5 sekunder, innan den övergår till max igen och då kör jag utan laddare i.

Permalänk
Avstängd

Var fan är drivrutinerna till trackpaden?
Får spel.

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Sitter nu med Vaion i hand.
Fyfan vad lätt den är!
Formaterade om och slängde in Windows 8.1 utan bloatware.
Drivisarna för wlan sög, och jag lyckades hitta nya via windows update som inte tappat connection än (fick 1mbit via Tptest på en 100-lina precis bredvid routern..).

Det jag kan klaga på är att mousepaden inte faller mig i smaken alls, hur kan man integrera trackpaden med knapparna?
Trycker fel hela tiden

Så nu är jag i valet och kvalet att testa den här lite till och kanske ev. ta en Mac Pro med retina istället..

Kan passa på att fråga var man hittar drivisar till touchpaden.
Ska man har Vaio Control Center eller inte? Den kanske har hand om smart energihantering osv.

Skrivet av p0pe:

SSD performance är ju helt klart godkänd
Får dock damp på Touchpaden.

http://i.imgur.com/H9VcbO7.png

Macbook Pro har ju likadan trackpad? Med knapparna integrerade? Dock bara en knapp, men högerklicken på vaion sitter ju bara nere till höger.
I länken nedan hittar du senaste drivrutiner till allt. Vaio Control Center kan ju vara bra, både för skärmstyrka och fläkten t.ex.

Skrivet av Haresh:

Är det bara jag som inte kan justera skärmstyrkan efter 8.1 ? Snabbknapparna på tangentbordet fungerar ej, och går jag in på Energialternativ och ändrar så håller skärmen den nya ljusstyrkan i ca 5 sekunder, innan den övergår till max igen och då kör jag utan laddare i.

Min automatiska justering fungerar inte, utan Vaio Control Center slänger upp den till max hela tiden. Så har helt enkelt stängt av den och justerar manuellt, knapparna på tangentbordet fungerar dock för mig.

Skrivet av p0pe:

Var fan är drivrutinerna till trackpaden?
Får spel.

http://www.sony.se/support/sv/product/SVP1321C5E/updates

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Någon som har någon bra jämförelse på den inbyggda grafiken, vad det motsvarar för grafikkort? På i5 4200U då.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Köpte en vaio pro 13 utan touch för 2 månader sedan och för ~1 vecka sedan vägrade batteriet ladda. Ringde supporten och de skickade UPS. Fick tillbaka datorn igår där de hade lagt in windows 8 igen. Eftersom jag inte vill ha deras förbannade bloatware-win8 så körde jag in mitt egna win8. Dock vill jag få in alla drivrutiner smidigt, dvs inte genom att installera de 1 åt gången för att sedan boota om osv.... Ska inte Vaio Care eller control center kunna göra detta? Försökte installera Control Center men det var tydligen enbart en uppdatering, när jag försökte lägga in riktigta så sa den att jag redan har installerat en nyare version...

Care har ingen updatefunktion för drivrutiner när jag har installerat det som det ser ut på care när man får den. Någon som fått Control Center/Care eller liknande program att hantera alla drivrutiner/fixes automatiskt?

Permalänk
Avstängd

Fix till skärmen efter sleepmode i Windows 8.1!

Fix till skärmen efter sleepmode i Windows 8.1!

Våra internationella fränder på http://forum.notebookreview.com/sony-owners-lounge-forum/7207... upptäckte att den nyaste Intel Graphics DriverN löser problemet med död skärm efter sleepmode i Windows 8.1!

Det fungerade för mig med

https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Dwnld...

Varsågod!

Nu ska vi bara fixa Control Center och den där jävla touchpaden..

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Fix till skärmen efter sleepmode i Windows 8.1!

Våra internationella fränder på http://forum.notebookreview.com/sony-owners-lounge-forum/7207... upptäckte att den nyaste Intel Graphics DriverN löser problemet med död skärm efter sleepmode i Windows 8.1!

Det fungerade för mig med

https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Dwnld...

Varsågod!

Nu ska vi bara fixa Control Center och den där jävla touchpaden..

TACK!

Ska testa på en gång

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Avstängd

jag skickade tillbaka den pågrund av skärmen den var hemskt grynig som att ett smutsigt filter var på framsidan

älskade datorn förutom skärmen snyggaste bärbara dator jag någonsin har sett jag vill ha en i det utseende för spel med oled

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det redan kommit på tal i denna tråd, men det tål att nämnas igen i vilket fall. Sony Vaio Pro 13 lider av flera problem när det gäller wifi, alltifrån dålig räckvidd till krångel med disconnect. Felet är hårdvarurelaterat, wifi-antennens dåliga placering gör att signalen blockeras.

Jag är själv ägare till en Vaio och har märkt av detta, främst att den tappar kontakten med mitt trådlösa då och då.

Här är en länk till en blogpost som gått ut med en varning:
http://elouisyoung.blogspot.se/2013/07/configuring-2013-sony-...

Över 100 sidor lång forumtråd på Sonys hemsida:
http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/New-Son...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas62:

EN VARNING...

Så, så. Lugna dig nu. Är rätt så säker på att fler än jag INTE upplevt några problem ALLS med Wi-Fi.

Högst upp i bloggen (den som du länkade) skriver signaturen Eric:

Citat:

100% of people have nearly unusable wifi.

Jaha...? Och vi som inte har bekymmer...? --> Med andra ord bör du inte (jag gör det inte i varje fall) ta allt för allvarligt på det folk skriver på div. bloggar och liknande (även forum, förstås).

Dock ska jag kolla in den där tråden, då jag inte har sett den tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas62:

EN VARNING TILL ALLA SOM FUNDERAR PÅ ATT KÖPA SONY VAIO PRO 13

Jag vet inte om det redan kommit på tal i denna tråd, men det tål att nämnas igen i vilket fall. Sony Vaio Pro 13 lider av flera problem när det gäller wifi, alltifrån dålig räckvidd till krångel med disconnect. Felet är hårdvarurelaterat, wifi-antennens dåliga placering gör att signalen blockeras.

Jag är själv ägare till en Vaio och har märkt av detta, främst att den tappar kontakten med mitt trådlösa då och då.

Här är en länk till en blogpost som gått ut med en varning:
http://elouisyoung.blogspot.se/2013/07/configuring-2013-sony-...

Över 100 sidor lång forumtråd på Sonys hemsida:
http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/New-Son...

Ta det lite lugnt är du snäll. Läs gärna igenom den här tråden innan du gör sådana drastiska uttalanden. Du har inte kollat in: http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-och-ovriga-tradar/1234863-sony-vaio-pro-11-13-1-generationen-hosten-2013-uppdateras-kontinuerligt/ förmodar jag? Datorer som tänjer på gränser kommer alltid att uppleva vissa problem, men som du kanske vet om har det släppts nya drivrutiner till Wifi(från Intel, vilket gjort problemet obetydligt för flera utav de som tidigare upplevt problem. Hur kan det vara hårdvarurelaterat då?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas62:

EN VARNING TILL ALLA SOM FUNDERAR PÅ ATT KÖPA SONY VAIO PRO 13

Jag vet inte om det redan kommit på tal i denna tråd, men det tål att nämnas igen i vilket fall. Sony Vaio Pro 13 lider av flera problem när det gäller wifi, alltifrån dålig räckvidd till krångel med disconnect. Felet är hårdvarurelaterat, wifi-antennens dåliga placering gör att signalen blockeras.

Jag är själv ägare till en Vaio och har märkt av detta, främst att den tappar kontakten med mitt trådlösa då och då.

Här är en länk till en blogpost som gått ut med en varning:
http://elouisyoung.blogspot.se/2013/07/configuring-2013-sony-...

Över 100 sidor lång forumtråd på Sonys hemsida:
http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/New-Son...

min wifi har fungerat felfritt från start

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

min wifi har fungerat felfritt från start

Samma här!

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweede:

min wifi har fungerat felfritt från start

Skrivet av l-d:

Samma här!

Samma här. Dock säger jag inte att andra inte kan ha problem, bara att många uppenbarligen inte har det eller har haft det.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Samma här. Dock säger jag inte att andra inte kan ha problem, bara att många uppenbarligen inte har det eller har haft det.

Skrivet av l-d:

Samma här!

Skrivet av Sweede:

min wifi har fungerat felfritt från start

Skrivet av Zibbi02:

Ta det lite lugnt är du snäll. Läs gärna igenom den här tråden innan du gör sådana drastiska uttalanden. Du har inte kollat in: http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-och-ovriga-tradar/1234863-sony-vaio-pro-11-13-1-generationen-hosten-2013-uppdateras-kontinuerligt/ förmodar jag? Datorer som tänjer på gränser kommer alltid att uppleva vissa problem, men som du kanske vet om har det släppts nya drivrutiner till Wifi(från Intel, vilket gjort problemet obetydligt för flera utav de som tidigare upplevt problem. Hur kan det vara hårdvarurelaterat då?)

Skickades från m.sweclockers.com

Får ursäkta mitt panikslagna något drastiska inlägg, ville bara att det skulle uppmärksammas. Jag borde också tydliggjort att det möjligtvis inte gäller alla, men risken finns. Länken till blogposten må vara överdriven, men kändes som en vettig länk då han som skrivit den är duktig och har suttit med vaion ett gäng timmar.

Permalänk
Medlem

100% av dom som har problem med wifi har problem med wifi

Mycket nöjd med min. Enda gång jag har haft problem med wifi var på ett billigt hotel. De hade en lite underlig inloggningslösning med tidsbegränsad inloggning (fast tiden resettades varje gång man loggade in) så det är mycket möjligt att det var deras system som hade problemen och inte datorn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Funderar själv på denna vaio pro, och även om det nu skulle vara problem med wifi´t så är det väl bara att i värsta fall använda ett usb-wifi ?
Visst borde wifi´t fungera men sammtidigt e det väl inte jordens undergång ?

Visa signatur

- Drink beer, save water !

Permalänk
Medlem
Skrivet av ButtMan:

Funderar själv på denna vaio pro, och även om det nu skulle vara problem med wifi´t så är det väl bara att i värsta fall använda ett usb-wifi ?
Visst borde wifi´t fungera men sammtidigt e det väl inte jordens undergång ?

Det di säger stämmer. Vissa anser dock att det är världens undergång om inte Wi-Fi funkar på en dator utan Ethernetport, och jag kan hålla med om att det skulle vara surt. Dock funkar min superb, varför jag inte är sur Mitt tips att köpa den, och om det mot förmodan finns ett problem med Wi-Fi efter Du avinstallerat mcAfee och installerat drivrutiner, skicka tillbaka den genom Sonys 30 dagars "no questions asked"-returpolicy.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Avstängd

Har ni andra "smutsiga"/gryniga skärmar? Syns mest mot vit bakgrund!

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk

Hej alla trevliga clockers!

Är det någon som kan svara på om man kan spela Dota 2 på den och isåfall med vilken FPS på vilken kvalitet(low, medium osv..) och i vilken upplösning?

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Har ni andra "smutsiga"/gryniga skärmar? Syns mest mot vit bakgrund!

Jag ser det inte på min, men vet att det har diskuterats en del tidigare i den här tråden. Om jag inte minns helt fel var en preliminär slutsats att det handlar om beläggningen som gör skärmen matt som är boven. Anledningen tror jag var för att touch-modellerna inte är "gryniga", fast blanka.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Har ni andra "smutsiga"/gryniga skärmar? Syns mest mot vit bakgrund!

Jepp.

Permalänk
Medlem

Någon vänlig själ som vill skapa en recovery .iso fil? mina partitioner gick sönder pga för mycket lek och nu måste jag annars köpa en orginalskiva från sony (till en dator utan cd-läsare)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av difi:

Någon vänlig själ som vill skapa en recovery .iso fil? mina partitioner gick sönder pga för mycket lek och nu måste jag annars köpa en orginalskiva från sony (till en dator utan cd-läsare)

Varför ska du ha recovery?

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!