Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Kanske borde förtydligat vad jag menade mer specifikt!

Jag tycker att PERSONLIGEN att Battlefield 3 var en STOR flopp, och ja, jag tycker att EA har sabbat hela spelserien för att tjäna (ännu) mer pengar.

DOCK ett stort + till deras marknadsavdelning som gjort ett bra jobb med att dra in stora pengar.

Anledningen till att jag tycker så är för att battlefield 3 helt enkelt är otroligt lite teamwork. Jag har varit med i några utav Sveriges bästa BF2 klaner så jag vet vad jag snackar om när jag säger att battlefield 3 är mycket MINDRE skills samt mycket MINDRE teamwork än bf2. Anledningen till detta eftersom att EA har "codifierat battlefield serien" för att locka både battlefield 2 samt COD spelarna, vilket de helt klart lyckats med också! Dock har de enligt mig på kuppen förstört serien för de som hade förhoppningar om att det kunde ha blivit ett bra e-sport-spel. BF3 är alldeles för random, nybörjarvänligt samt "springa rakt fram och bara skjuta så många som möjligt innan du själv dör" enligt mig. Därför tycker jag att spelet är en STOR flopp.

EDIT: Ska nämna också att jag under min otroligt korta karriär inom bf3 han möta flera av de bästa europeiska klanerna inom bf3, och det var framförallt det som fick mig att avsky spelet ännu mer då TEAMPLAY är helt obefintligt även på högre nivåer.

Och till alla som tror/hoppas att bf 3/4 kommer att bli en stor e-sport titel säger jag bara: Dream on alt. hahahaha.

Jag tror inte att någon missunnar dig att ha en egen uppfattning ang en specifik speltitel, men det är en jättestor skillnad på att säga att "jag tycker inte om detta spelet" eller "spelet är en flopp", det sistnämnda insinuerar ju att spelet kommer att sälja dåligt och att folk inte kommer att spela det.

Sen kan jag hålla med om att det inte är en självklar E-sportstitel, men kan konstatera att det är bra att man försöker iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SloWis:

Jag tror inte att någon missunnar dig att ha en egen uppfattning ang en specifik speltitel, men det är en jättestor skillnad på att säga att "jag tycker inte om detta spelet" eller "spelet är en flopp", det sistnämnda insinuerar ju att spelet kommer att sälja dåligt och att folk inte kommer att spela det.

Sen kan jag hålla med om att det inte är en självklar E-sportstitel, men kan konstatera att det är bra att man försöker iaf.

Mjo, menar flopp som i den direkta översättningen "misslyckande". Vilket det är i mina ögon.

Du har dock helt rätt i att det är bra att försöka, fick nästan lite dåligt samvete eftersom att jag lät så hatisk mot bf3/4, men är bara så ooootroligt besviken på EA... Gillar man spelet samt e-sport så är det klart att man ska kämpa för det!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk

Kort svar: JA! Det är en flopp precis som sina föregångare!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Det finns ju egentligen ganska mycket som belönar och uppmuntrar samarbete, ännu mer i BF4. Problemet är att klassbalanseringen inte finns och motverkar mycket av det direkt. Alla klasser skall kunna klara sig själva mot i princip alla fiender, på egen hand. Då blir ju också skills på sätt och vis mindre viktigt.

BF3/BF4 är ett modernt (på gott och ont) spel där högt tempo och omedelbar belöning där "alla" får och kan vara med. Toppar och dalar i balansering (OP!) får sällan förekomma i moderna multiplayer-spel, för då blir det shitstorms direkt vilket utgivare ogillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Och jag håller inte med dig och anser att BF2 var bättre anpassat till e-sport, eftersom det enda BF4 gör är att ta tillbaka några gamla vänliga aspekter från BF2 och lämnar kvar ovänliga aspekter från BF3, vilket är objektivt sant. Att DICE/EA går ut med att banorna ska vara väldesignade säger ingenting.

Men visst, öppnar dom upp spelet mer för användarna och släpper mod tools och dylikt så är det möjligt att spelet överlever en längre tid och kan utvecklas till ett bra e-sport spel, men vi alla vet att det inte kommer hända då spelet måste hinna dö till nästa titel släpps.

Förstår verkligen inte vad du menar när du säger att "BF2 var bättre anpassat för e-sport".
BF2 var inte alls bra från ett e-sport's perspektiv.
Och det lades inte ner någon direkt ansträngning att få det bättre heller.
Spelet var totalt obalanserat, och vid matcher utan fordon var varenda kotte Medic.
Banorna var allt annat än bra gjorda för att det ska vara någon som helst balans.

Nu lägger dom till nya spel stilar, bättre verktyg för att spectatea, designar banorna för e-sport och går klart ut med att dom har e-sport som en inriktning.
Hur är BF2 bättre?
Ett spel som i slutändan "patchades sönder", hade stora problem med dolphin diving och aldrig slog e-sport mässigt. Just pga att e-sport var som mest en eftertanke.

Jag säger samma sak igen. Hur du än vänder och vrider på det, så stämmer det inte att säga att "Det enda BF4 har gjort är att ta tillbaka vissa e-sport vänliga aspekter från BF2." För det stämmer inte.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Jag vill börja med att säga att snipern är helt hemskt i fyran tycker jag. Känns som att kulan går i någon otroligt onaturlig båge. Förstår inte alls hur den fungerar.

Men; som det var med trean så lär man ju sig för eller efter.

Jag tror det handlar om att man har så många timmar loggade i BF3 och så otroligt få i BF4 och jämför all erfarenhet från ett spel som funnits sen 2011 och uppdaterats därefter emot ett helt nytt spel med ny grafikmotor nytt uplägg, allt är nästan nytt.

När du har kört 50-60 timmar med ett kit du faktiskt gillar på de övriga mapsen som kommer ut nu i morgon tillsammans med spelet själv så får du nog en annan uppfattning emot vad du har nu.

Jag kommer ihåg själv när BF3 kom ut, prövade och hatade det instantly pga. att det inte alls var som BF2 samt också för att man startade reconkittet med en horribel autosniper.

7 månader efter att spelet hade kommit ut och expansions/updates hade tillkommit så prövade jag spelet igen på inrådan av en nära vän, hatade det då ännu mer pga. att blev påmind om att man startade reconkittet med en autosniper, men jag ville då spela spelet ändå av någon väldigt udda anledning, möjligen pga. att många vänner satt och lirade mycket. Så jag pinade mig igenom autosnipern och fick tillslut den första bolt-action snipern. Från det blev spelet bara bättre och bättre. Nu är man med i clan och har fått nya vänner på köpet. Tänk ifall man hade ratat spelet en andra gång.

Så om du letar igenom alla unlocks, kanske fordon, skins; om du nu bryr dig om sånt, så kanske du hittar något du vill pröva på och när du väl har det så spelar du tills du blir riktigt bra och under den tiden som du spenderar på att bli bra så kommer du nog mot all förmodan börja gilla spelet, tror jag.

Permalänk
Medlem

Så TS baserar hela sitt beslut på en dåligt optimerad beta?
Kan inte säga annat än grattis stolpskott (no offense okej kanske lite )
Heter BETA av en anledning

Själv upplevde jag att spelet kändes svårare än BF3 men på ett bra sätt

tillägg
Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Kort svar: JA! Det är en flopp precis som sina föregångare!

Haha tror det är en fråga om personlig åsikt :/

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ikNo:

Jag vill börja med att säga att snipern är helt hemskt i fyran tycker jag. Känns som att kulan går i någon otroligt onaturlig båge. Förstår inte alls hur den fungerar.

Har dom tagit hänsyn till corioliseffekten?!
Det hade gjort mig lite mer benägen att lira sniper än att bara behöva kompensera för bullet drop och målets rörelse.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kul att så många säger flopp, tror ni att det är en flopp bara för att ni inte gillar den?
Om BF4 säljer som smör och spelas av många (vilket det förmodligen kommer) så är det ingen flopp.

Skrivet av Fidel Castro:

Kort svar: JA! Det är en flopp precis som sina föregångare!

På vilket sätt var 3an en flopp? Det sålde i mängder och spelas av vääldigt många,
bara för att ett fåtal blir lite besvikna på spelet för att det inte blev som dom ville ha det
så floppade det inte. Lite som att man skulle kalla iPhone för en flopp
bara för att dom sällan kommer med nya grejer.

Permalänk
Medlem

Det enda som är en flopp med BF4 tycks vara singleplayer precis som med BF3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har dom tagit hänsyn till corioliseffekten?!
Det hade gjort mig lite mer benägen att lira sniper än att bara behöva kompensera för bullet drop och målets rörelse.

Hhahaha, i och med att jag var i Shanghai senast jag prövade M40A5:an så borde kulan dragit åt höger isåfall, det gjorde den inte, den gick spikrakt fram; men däremot känns det som att med ökningen av avståndet så ökar kulans drop också mer och mer, problemet är att det kommer för tidigt imho.

Permalänk
Avstängd

BF4 är nog allt emot en flopp, inte nog med att alla jag känner verkar tycka att det är det bästa FPS spelet just nu, alla stora youtubers så som Jack Frags, FrankieOnPc, lvl cap och dessa tycker att det är perfekt.
Jag själv tycker att detta känns lite som bf2, vilket jag längtat efter så himla länge!
och det tackar vi Dice för

Permalänk
Skrivet av ikNo:

Hhahaha, i och med att jag var i Shanghai senast jag prövade M40A5:an så borde kulan dragit åt höger isåfall, det gjorde den inte, den gick spikrakt fram; men däremot känns det som att med ökningen av avståndet så ökar kulans drop också mer och mer, problemet är att det kommer för tidigt imho.

Tror det endast beror på hur kartorna ser ut. Skulle bli för lätt att vara sniper annars.
Hoppas bara att om det är för obalanserat att de fixar det fort. De var inte snabba i förra spelet tycker jag.

Ska det överleva som en eSport måste man få bort allt som inte håller.

Men själv tycker jag spelet är skitkul

Permalänk
Medlem

Jag har spelat alla andra Battlefield spel och nu var det dags för BF4.

Första 40 min såg det mycket lovande ut men nu efter ett par timmars spel så ser det inget vidare ut. Ärligt talat förstår jag inte spelet, ska det vara realistiskt eller ska det vara ett spel? Man tål extremt lite vilket tyder på realism medan gubbar kommer farande som apor(lite som quake spelare) vilket känns allt annat än realistiskt.

Det verkar dessutom om om de har gjort sniping klassen bättre för det är sjukt många som ligger o sniper. Även om man springer som en tok hit och dit så träffar de. Det är inte heller ovanligt att man träffar på en sniper i närstrid och de får fullträff direkt?

Fordonen tål tok mycket nu! Det räcker inte med 2,3 racket skott längre vilket gör att spelet blir lätt obalanserat till fordonens fördel.

Jag föredrar själv mindre kartor med mer aktion så man slipper lägga 10 min på att springa för att sen strida i 2-3 sekunder. Efter som man tål så fasligt lite så blir striderna avgjorde på knappt sekunden. Förr kunde man reagera, även om man fått ta ett skott så hade man fortfarande lite chans att sikta in och ge mot eld, de e mer eller mindre omöjligt nu. Träffar man på någon så är det den som träffar först som vinner.

Förövrigt känns känns det som att BF4 är mer eller mindre samma spel som BF3, bara att man har gjort lite mindre ändringar här och där som faktiskt förändrar spelet en hel del. Jag har inte haft några större problem med spelet men visst har det hänt lite då och då att man tömt ett magasin på en motspelare utan att det hänt något. Spelet är värt de 222 kr jag gav men inte mer.

Jag är tveksam till om jag spelar vidare, BF3 känns snäppet intressantare men vi får se vad som händer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

jag har aldrig förstått mig på argumentet med att "det är för lätt att träffa/döda"
samma skitargument va 1.6 spelares starkaste argument när source kom ut.

det är lika lätt för alla att döda alla, alla spelar på samma villkor.
så det argumentet håller inte.
kan även vara positivt att man dör lätt, då får man använda hjärnan lite mer och köra taktiskt istället för spray and pray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av empo021:

jag har aldrig förstått mig på argumentet med att "det är för lätt att träffa/döda"
samma skitargument va 1.6 spelares starkaste argument när source kom ut.

det är lika lätt för alla att döda alla, alla spelar på samma villkor.
så det argumentet håller inte.
kan även vara positivt att man dör lätt, då får man använda hjärnan lite mer och köra taktiskt istället för spray and pray.

Låt mig förklara för dig då. Jag spelar Bf3 en del och första mappen jag blir inslängd på i BF4 innebär en STOR skillnad, man blir snipad bara man visar näsan bakom skydden. Det spelar ingen roll om man försöker springa hit och dit mellan skydden, de träffar. Visst det kan ju ha varit proffs men då finns det väldigt många proffs snipers just nu

BF är tänkt som ett spel men vill samtidigt vara realistiskt. Det är som sagt en hårfin linje mellan de båda och i detta fallet rå är det väldigt relistiskt när det kommer till hur mycket man tål 1, max 2 kulor men samtidigt så hoppar folk runt som apor och det känns mer som quake ibland.

Jag förstår ju att BF är ett av dina älsklings spel men du får nog ta o svälja att andra kan tycka något helt annat.

För mig är det bara tråkigt att springa i 5 min för att strida i 0.1 sek, sen på det igen. Man kan försöka att smyga och krypa bakom skydd men min erfarenhet är att det är aldrig bästa viset. Istället gäller det att arbeta upp en snabb takt och reagera snabbt. Om man smyger runt skydd och grejer så håller man en mycket långsammare takt och risken är väldigt stor att man inte hinner reagerar när en quake hoppande gubbe dyker upp bakom ryggen på en.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Låt mig förklara för dig då. Jag spelar Bf3 en del och första mappen jag blir inslängd på i BF4 innebär en STOR skillnad, man blir snipad bara man visar näsan bakom skydden. Det spelar ingen roll om man försöker springa hit och dit mellan skydden, de träffar. Visst det kan ju ha varit proffs men då finns det väldigt många proffs snipers just nu

BF är tänkt som ett spel men vill samtidigt vara realistiskt. Det är som sagt en hårfin linje mellan de båda och i detta fallet rå är det väldigt relistiskt när det kommer till hur mycket man tål 1, max 2 kulor men samtidigt så hoppar folk runt som apor och det känns mer som quake ibland.

Jag förstår ju att BF är ett av dina älsklings spel men du får nog ta o svälja att andra kan tycka något helt annat.

För mig är det bara tråkigt att springa i 5 min för att strida i 0.1 sek, sen på det igen. Man kan försöka att smyga och krypa bakom skydd men min erfarenhet är att det är aldrig bästa viset. Istället gäller det att arbeta upp en snabb takt och reagera snabbt. Om man smyger runt skydd och grejer så håller man en mycket långsammare takt och risken är väldigt stor att man inte hinner reagerar när en quake hoppande gubbe dyker upp bakom ryggen på en.

Jag håller med dig helt. Känner samma sak. Tycker inte BF4 är kul på något sätt , inte i TD i alla fall. Jag är tillbaka på BF3 där man behöver skill för att spela. I BF4 känns det som att det ända man behöver vara duktig på är att hitta så bra ställe som möjligt och stanna där en hel map.

Får se hur det blir med den nya eller rättare sagt gamla maps. Metro var min favoritbana i BF3 utan nada/m320 spam.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Kort svar: JA! Det är en flopp precis som sina föregångare!

Håller med! Tack vet jag 1942 <3

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vad är en flop? Menar du flod eller möjligtvis syftar du på flip flops?

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem

Har jag kul när jag lirar med mina vänner? Jajemensan. BF4 var ett bra köp för mig. Synd att det var så mycket problem med crasher vid launch, men jag njuter för fulla muggar när jag lirar i dagsläget. Det verkar vara populärt att klaga och vara negativ nuförtiden..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Nej, Bf4 är ingen flopp.
Antingen har Dice läst min tråd här på Swec eller har jag bara tur för mycket av det jag skrev att jag ville se ändras i bf3 kom i bf4.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Har jag kul när jag lirar med mina vänner? Jajemensan. BF4 var ett bra köp för mig. Synd att det var så mycket problem med crasher vid launch, men jag njuter för fulla muggar när jag lirar i dagsläget. Det verkar vara populärt att klaga och vara negativ nuförtiden..

Håller med, jag har skitkul när jag spelar. Visst det var ju en knackig start men nu flyter det på fint för mig.

Permalänk
Medlem

Alla battlefield har väl varit mindre katastrofer vid release.

Möjligt undantag, Bad company och alla F2P spel.

Andledningen: Electronic Arts

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Så TS baserar hela sitt beslut på en dåligt optimerad beta?
Kan inte säga annat än grattis stolpskott (no offense okej kanske lite )
Heter BETA av en anledning

Själv upplevde jag att spelet kändes svårare än BF3 men på ett bra sätt

Har du läst vad som skrivits eller?
"betan är en försmak för slutprodukten" skrev jag, så jag tog hänsyn för att det var en beta.
Och det visade sig stämma bra, de har iprincip bara optimerat spelet bättre sen dess och småändringar som inte gör någon vidare skillnad i spelupplevelse.
Läs även inläggen som gjordes efter att spelet släpptes tack! det bekräftar ju att spelet är mer "codigt" trots att betan var dåligt optimerad. Allt går inte att skylla på en dåligt optimerad beta, som dessutom inte ens är relevant till diskussionen längre

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

EDIT: Ska nämna också att jag under min otroligt korta karriär inom bf3 han möta flera av de bästa europeiska klanerna inom bf3, och det var framförallt det som fick mig att avsky spelet ännu mer då TEAMPLAY är helt obefintligt även på högre nivåer.

Haha, det är ju ännu mindre befintligt i bf4. Kolla på lite esl matcher på youtube där man kan höra hur de pratar över skype, så märker man att teamplay visst finns i bf3.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Låt mig förklara för dig då. Jag spelar Bf3 en del och första mappen jag blir inslängd på i BF4 innebär en STOR skillnad, man blir snipad bara man visar näsan bakom skydden. Det spelar ingen roll om man försöker springa hit och dit mellan skydden, de träffar. Visst det kan ju ha varit proffs men då finns det väldigt många proffs snipers just nu

[...]

Skrivet av sadin:

Jag håller med dig helt. Känner samma sak. Tycker inte BF4 är kul på något sätt , inte i TD i alla fall. Jag är tillbaka på BF3 där man behöver skill för att spela. I BF4 känns det som att det ända man behöver vara duktig på är att hitta så bra ställe som möjligt och stanna där en hel map.

Får se hur det blir med den nya eller rättare sagt gamla maps. Metro var min favoritbana i BF3 utan nada/m320 spam.

Känner som er, jag spelar en hel del BF3, nästan dagligen. Snart 800 timmar spelat och snart dragit varje vapen upp till minst service star 1.
Köpte BF4 nu när Elgiganten hade erbjudandet för 222kr, var inte imponerad av betan men tänkte att det var just bara en tidig beta. Men efter 4 timmar spelande så stör jag bara på saker hela tiden. Domination är meningslöst och spela då det är bara flagg campare överallt som ställer sig så högt som möjligt och väntar på att man ska ta flaggan. För att ens kunna se dem så måste du klätta så högt som möjligt och arbeta nedåt.

Pga. av detta är det otroligt mycket snipers och det ger även dem extra plus med tanke på att du måste klättra upp till dem för att sätta kniven i en jobbig sniper. Chansen att du blir dödad för att ta dig dit är stor.

Jetplanens kulspruta mot stridsvagnar är sinnessjukt bra! Flög igår och hade inget motstånd i luften, den målsökande missilen var ju värdelös jämfört med kulsprutan. Bara köra 1-2 vändor så var stridsvagnen död. Dominansen i luften är tråkig, men i jämförelse med BF3 för att uppnå samma sak med Jet vs Tank är du tvungen och köra med rockets pods, vilket även tar dig närmare marken, vilket gör att om du sitter i en tank har man en bättre chans då det går och hoppa i andra position och ta ner ett flygplanet. Men i BF4 är det bara hålla en god distans med kulsprutan och tanks har ingen chans.

Men det jag stör mig mest på är grafiken! Jag tycker det är en väldans arkadkänsla i jämförelse med BF3. Kör båda spelen på high, ökade foven i BF4 samt pxielresolution (tror jag det heter) men fortfarande samma arkad/tecknade känsla. BF3 må inte ha samma detaljnivå, men gillar ändå mer hur spelgrafiken upplevs.

Jag kommer fortsätta spela bf4, men tror inte det blir lika långvarigt som med 3an.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag gillar BF4. Mycket problem finns det förstås än, men om man bortser från krascharna så tycker jag BF4 är bättre än 3:an var vid samma tidpunkt efter launch.

Permalänk
Skrivet av Satakarnak:

att dom gör det och den dom helar dör strax effter det är inte bra för laget

folk har inte lärt sig att om man håller inne defib i 3sec så får den man ressar 100% hp och kan bli ressad igen om han dör.

Skrivet av BrutalSwede:

Nu med mer dödliga vapen så är det ju mer av en utmaning att överleva. => Man måste bli bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Battlehood:

Battlefield 2 är det bästa battlefield någonsin!

helt klart men tycker bf4 är rätt nära docK!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W