Vad är det för fel på mig? Ang 290x och hur det får mig att tycka att mitt nuvarande system är dåligt.

Permalänk
Skrivet av drefk2000:

Känns bättre efter fredagspanelen, nu återstår att se om jag ska byta till två 780ti. Specs tack Nvidia
Jag är dock lite kär i mitt 6Gb minne.

Svåra tider väntar
Skickades från m.sweclockers.com

Byta till 780ti kommer väll knappast vara sunt, är inte typ det ett 780 med högre klockfrekvenser!? Och sist jag kolla klocka väll titan ganska så graciöst mycket så om du inte redan gjort det klocka på och spring om allt motstånd utan att spendera en massa pengar!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabyMoseN:

Byta till 780ti kommer väll knappast vara sunt, är inte typ det ett 780 med högre klockfrekvenser!? Och sist jag kolla klocka väll titan ganska så graciöst mycket så om du inte redan gjort det klocka på och spring om allt motstånd utan att spendera en massa pengar!

Fast springa om allt motstånd kommer han inte göra ändå då R9 290X också klockar ganska så bra bara man sätter på bättre kylning. Har redan slagits nytt världsrekord i 3d mark.

http://www.brightsideofnews.com/news/2013/10/24/amd-radeon-r9...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv

Kör du 4k så kommer det sluka grafikminne. 780ti är ett nedköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känner klart igen mig i TS känsla.
Ser man sådana jämförelsestaplar av hastigheten för olika grafikkort så känner man sig alltid väldigt sugen på just det som är allra snabbast. Inte för att det i praktiken gör någon märkbar skillnad mot det näst snabbaste, utan mer för att det är en speciell känsla att sitta på den teknik som representerar yttersta gränsen för dagens teknik.
Sitter man sedan på en äldre modell så känns den direkt föråldrad om det kommer ut något bättre.

Det kan givetvis gälla långt för långt fler teknikområden än grafikkort.
Tror många känner lite likadant. Hur mycket det verkligen är ett problem varierar naturligtvis. För min egen del ser jag det inte som ett problem, tvärtom. Det är kul att vara sugen på något nytt och ha något att längta efter. Sedan har jag ett gott ekonomiskt sinne så jag bränner inte mer pengar på prylar än jag har råd med.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Kör du 4k så kommer det sluka grafikminne. 780ti är ett nedköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, om 780ti bara får 3 Gb minne är det ointressant. Då blir det ett Titan till och 3st 4k skärmar.
Jag ska söka efter lite firmwares nu. Den mina EVGA kommer med tillåter mig bara att dra upp spänning 38 millivolt, vilket gör att jag kan klocka 110/60 på mina redan "super clocked" kort. Men jag känner att de har mer i sig.

Edit: jag var så bestämmd, men nu när jag sitter här med en modifierad BIOS och Nvflash så blev det genast nervöst. Ska kanske tänka igenom det här några gånger

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Som tur är lider jag inte av din köpsjukdom Tur det för jag hade inte haft råd och då hade jag väl blivit deprimerad dessutom..

Du säger att du inte vill köpa AMD.. Du har väl dina anledningar.. Men du får kanske tänka om ifall du planerar att spela spel som är portade från XBox One och PS4. AMD har nämligen utvecklat ett API för optimering och portning av spel från system med Graphics Core Next som nya konsollerna kör med(båda har ju AMD grafik). Mest troligt kommer spel som stödjer Mantle ha bra mycket bättre prestanda på ett AMD kort än ett Nvidia.

AMD har förresten fixat till problemet med ojämna renderingstider både med ett kort samt Crossfire.

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Du har inte längre det bästa på marknaden. Det är den "förlusten" du känner av.

Du får arbeta med att försöka inse att du inte har någon direkt nytta av att alltid "ha det bästa", att det du har fortfarande är tillräckligt bra och att det skulle kosta alldeles för mycket pengar att byta datordelar så fort någon ny värsting släpps.

Om du dessutom medvetet väljer bort AMD så borde det inte påverka dig att deras kort är bättre?
Har du en anledning att inte välja deras kort så uppväger väl den prestandaförlusten du just nu får då du väljer nVidia?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.