Permalänk
Medlem

Bilden för stor vid 60hz

Ska dra detta kort. Så fort jag ställer in skärminställningarna på 60hz så blir bilden för stor på sidorna. Om jag går in och ändrar i bildskärmsinställningarna för datorn så kan jag välja mellan 59 och 60hz. Just nu har jag det inställt på 59hz för annars ser allt jättekonstigt ut men om jag ändrar till 60hz smetas bilden ut på sidorna. Vad kan vara fel? Samma sak i spel. Sjukt störigt. har googlat men hittar ingen lösning.

Permalänk
Medlem

Tror det behövs lite info om vilken utrustning du använder

Permalänk
Inaktiv

Lösning: Använd 59 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahlle:

Ska dra detta kort. Så fort jag ställer in skärminställningarna på 60hz så blir bilden för stor på sidorna. Om jag går in och ändrar i bildskärmsinställningarna för datorn så kan jag välja mellan 59 och 60hz. Just nu har jag det inställt på 59hz för annars ser allt jättekonstigt ut men om jag ändrar till 60hz smetas bilden ut på sidorna. Vad kan vara fel? Samma sak i spel. Sjukt störigt. har googlat men hittar ingen lösning.

Avinstallera och installera om drivrutinen. Prova en annan sladd, gissar att det är en TV med HDMI? Kanske är en gammal tv som spökar? Nvidia brukar ha en inställning i kontrollpanelen för att justera bilden om TVn inte lyckas berätta hur den ska ha bilden.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Grafikkort: 780
Skärm: Acer X203H
Kontakt: vga