Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

aadå, kostade 38euro

40min kvar på förladdning.
greenmangaming.com

38GBP väl?

Köpte mitt från GMG precis för 38GBP. Fick cd-key direkt efter jag hade prösjat!

Permalänk

hur länge tar det att få nyckel från spelbutiken?
har mailat Fast2play skickat meddelande idioterna behagar inte ens att svara på ticket eller sånt vet inte när eller om man ens får sina keys eller pengar

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Fan vad gött att jag inte gav upp på F2Play igår kväll.
Ser att priset gått upp med 85 kronor...om det ens är just 385kr, man betalar ju egentligen i EUR. Skulle betalt 286kr men det drogs 299kr igår, lite småsur.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Är det bara jag som har order status "complete" fast jag inte har fått någon nyckel?
På fast2play

Permalänk
Inaktiv

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWW
Fått min CD key, laddar ner as we speak. 26% på några minuter jäkligt snabbt går det.
(fast2play)

Skrivet av Legopappa:

hur länge tar det att få nyckel från spelbutiken?
har mailat Fast2play skickat meddelande idioterna behagar inte ens att svara på ticket eller sånt vet inte när eller om man ens får sina keys eller pengar

Beställde för 2 dygn sen och skickade 2 mail igår till dom. Ett svar på min order mail och ett via hemsidan inloggad på kontot där jag skrev typ "Skicka bf4 nyckel snabbt!!!"

Kl 8.04 i morse fick jag min cd key som man kan se först när man loggar in på deras sida i sin beställning.

Permalänk
Medlem

YES! HAR FÅTT MINA NYCKLAR FRÅN F2P! <3 Är på 18% efter 20 minuter

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

nåja inget för mig iaf. processing fortfarande sedan 26 oktober

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

nåja inget för mig iaf. processing fortfarande sedan 26 oktober

Samma här. 29 oktober dock, så jag lär ju aldrig få mitt spel

Permalänk

Tror ni jag kan använda premium nyckeln jag väntar/hoppas få av F2P med själva "spelet" nyckeln från någon annan?

Tanken är att jag köper spelet från en annan leverantör, GMG/spelbutiken whatever. När jag sen får nycklarna från F2P så använder jag bara premium nyckel och säljer/ger "spelet" nyckeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

hur länge tar det att få nyckel från spelbutiken?
har mailat Fast2play skickat meddelande idioterna behagar inte ens att svara på ticket eller sånt vet inte när eller om man ens får sina keys eller pengar

Kanske hade tur men fick min nyckel direkt när jag köpte den på F2P igår runt 23:40.
Köpte iofs BF4 rent utan expansion eller premium.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kanske hade tur men fick min nyckel direkt när jag köpte den på F2P igår runt 23:40.
Köpte iofs BF4 rent utan expansion eller premium.

Skulle ha gjort så alltså. Verkar vara premium som förstör beställningar för folk.
Själv beställde jag den 29e, så de verkar inte ha något kösystem what so ever.

Permalänk
Medlem

Missar jag något genom att inte förboka?

Har nämligen inte byggt ihop nya datorn ännu och det dröjer nog en månad eller två innan den är igång eftersom jag väntar på Necere M1 chassi. Missar jag inget på att inte förboka kan jag lika gärna vänta tills nya burken är igång eller bör jag handla nu för att ta del av någon fördel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Är Premium något som man kan köpa även i framtiden eller går jag misste om något speciellt genom att inte köpa nu medan det fortfarande går att "förboka"?

Har nämligen inte byggt ihop nya datorn ännu och det dröjer nog en månad eller två innan den är igång, om jag inte missar något genom att ej förboka kan jag lika gärna vänta tills nya burken är igång.

Premium är det samma som alla expansioner och kommer att gå att köpa även senare. Du kan lika bra vänta. Priserna går ner ett par månader efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

Hur vet man att man har fått Battlefield 4 inklusive China rising? Står det någonstans på origin eller skickar butiken ut en till cdkey när det släpps?

Titta under info på spelet i origin och se längst ner vilka expansioner du betalt för. Borde synas där. Eventuellt är bilden i Origin även "Limited Edition" som den var på BF3.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Premium är det samma som alla expansioner och kommer att gå att köpa även senare. Du kan lika bra vänta. Priserna går ner ett par månader efter release.

Tack, provade köpa Premium eftersom det redan var nedsatt en del som förbokning hos GreenManGaming men deras system är ju helt tokigt. De har dragit tre stycken preliminärbokningar i rad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Skulle ha gjort så alltså. Verkar vara premium som förstör beställningar för folk.
Själv beställde jag den 29e, så de verkar inte ha något kösystem what so ever.

Det kan absolut vara så. Personligen skiter jag i om man fick China Rising eller inte eftersom man ändå måste "köpa den igen" när man skaffar Premium längre fram. På F2P kostade det dessutom ännu mindre om man bara köpte BF4 vanilla så det var inget snack om saken

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

http://fast2play.se/battlefield-series.html
kan vara en orsak varför man inte får sina nycklar för de har slut på förbeställnings nycklar, så då få man glömma nåt pangande i helgen då ha så kul ni som fick era frånF2P och andra ställen, får väl gå och jaga skator med ärt rör och blåsa små grus på de

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Har turen som kan låna ett konto i helgen inför ett lan.
Men fortfarande surt, men det är bara att lära sig, betalar man mycket mindre kan man inte förvänta sig någon som helst service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

http://fast2play.se/battlefield-series.html
kan vara en orsak varför man inte får sina nycklar för de har slut på förbeställnings nycklar, så då få man glömma nåt pangande i helgen då ha så kul ni som fick era frånF2P och andra ställen, får väl gå och jaga skator med ärt rör och blåsa små grus på de

Fortfarande inte fått dina pengar tillbaka? Kanske är värt att höra av sig till dem och se om de kan skynda på processen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

jag har kanske 5 öppna tickets inga svar flera mess via FB inget svar men åter beställ knappen är borta nu kanske ett tecken.
en kille fick sin premium nyckel origin menar fel kod.....inte lovande det här

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Greenmangaming sa som sagt att det var något fel med mitt kort så köpet gick aldrig igenom men de har trots det dragit närmare 2400kr i preliminärbokningar för tre köp. Eftersom deras system skickade tillbaka mig till betalningsrutan provade jag skriva in uppgifterna en gång till, utifall jag gjort något fel och när detta inte heller gick gjorde jag en betalning via Paypal. Inget fungerade men likväl har de reserverat pengar för alla tre försök.

Antar att de kanske var slut koder men då ska inte deras system säga att det är fel med kundens kontouppgifter och sedan reservera pengarna på kortet, riktigt dåligt och de lär väl inte hinna göra något åt det utan väntar väl på att de ska gå tillbaka automatiskt vilket säkert tar 3-4 bankdagar. Starkt jobbat GMG!

Permalänk

Fan va alla har problem med detta Ska fan aldrig mer köpa via dessa siter.
Speciellt eftersom jag bra sparade runt 100kr, fan inte värt besväret längre och sedan är det bättre att stödja lokala butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Fan va alla har problem med detta Ska fan aldrig mer köpa via dessa siter.
Speciellt eftersom jag bra sparade runt 100kr, fan inte värt besväret längre och sedan är det bättre att stödja lokala butiker.

Håller med helt och hållet, första och sista gången jag försöker handla via GMG, får antingen bli lokalt eller direkt via Origin, trots merkostnaden är det trevligare att verkligen få spelet istället för att bli utan både spel och pengar. GMG har ju tömt/låst mitt konto på 2400kr utan att ens leverera några koder de tar ju flera bankdagar innan detta är åtgärdat.

Som tur är är inte min speldator färdig ännu men det är aldrig kul att bli av med pengar och det merjobb det innebär att få tillbaka slantarna.

Permalänk

jaf lär nog få se mig om i stjärnorna om några nycklar eller pengar som jag betalat för nåt som inte levererats har de inget ansvar gentemot oss kunder F2P har inte gett nån update sen igår nån gång vi vet varken in eller ut

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Köpte på gamefly.com i förrgår och fick nyckel direkt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

jaf lär nog få se mig om i stjärnorna om några nycklar eller pengar som jag betalat för nåt som inte levererats har de inget ansvar gentemot oss kunder F2P har inte gett nån update sen igår nån gång vi vet varken in eller ut

Om pengarna inte dyker upp har du ju alltid möjligheten att skapa en ticket hos paypal men det gör nog att du aldrig får handla på fast2play igen (vilket du väl i och för sig troligen inte tänkte göra ändå). Chansen att du inte får tillbaka pengarna är som tidigare sagt mycket liten.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

går det att polis anmäla de för bedrägeri? och si så fall var i Sverige eller Hong Kong?
Jag vet det är drastiskt men när de rent ut sagt skiter i att svara oss på våra frågor , mail etc.
så börjar alternativen tryta kanske ett hot om Polis anmälan kan få de att agera??

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Vanliga finns för 360kr på Greenmangaming
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/battle...

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

går det att polis anmäla de för bedrägeri? och si så fall var i Sverige eller Hong Kong?
Jag vet det är drastiskt men när de rent ut sagt skiter i att svara oss på våra frågor , mail etc.
så börjar alternativen tryta kanske ett hot om Polis anmälan kan få de att agera??

Nej, tvivlar på att det skulle ge så mycket. Om det är något du ska göra för att få dem att reagera är det att öppna en dispyt med PayPal över köpet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Men jag använde skrill som betalnings alternativ dvs kortbetalning så vete fan hur det ska klaras upp kanske kan kontakta skrill se vad de kan göra
har kontaktat Skrill om detta få se om de kan beta tillbaks summan
faaan att jag inte visste detta om dessa bedragare då hade jag väntat beställt nån annanstans ifrån skit också

ja fy fan för dessa satans bedragare snodde pengarna men nå jävla nycklar lär jag aldrig få känns surt som satan de 600kr kunde gått till annat än deras jävla plånbok är så arg så arg och maktlös men detta ska gå till tidningar Fb de som jobbar där ska inte kunna fortsätta driva sån verksamhet den saken är säker.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]