Permalänk

Om jag skriver så här då: Om jag vill ha en HTPC som är tyst, snygg, kan spela Blu-Ray, klarar av streamingtjänster, streama i 1080 och ev 3D osv. Hur mycket minne, vilken RAM-hastighet, vilket moderkort och vilken prolle är att föredra? Tror säkert svaret står tidigare här i tråden men det är svårt att sålla skiten.

Visa signatur

| CM Silencio 550 | i7 2600K | MSI Z68A-GD55 (G3) | Corsair XMS3 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX 580 OC WFx3 | Corsair HX-650W 80+ Modular | Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha lite feedback på den lösning jag tänkt mig, har velat extremt mycket fram och tillbaka ifall jag skall vänta på NUC med Haswell (i3) men kommit fram till att det dels blir "dyrare" och kanske till och med onödigt med tanke på vad jag är ute efter; en renodlad HTPC lösning för film och musik - inget mer.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3612214/2013-07-17

Vad sägs?
Den externa HDDn är till för lagring som jag kopplar till routern. SSD har jag sedan innan i min stationära som jag då kommer plocka ur och koppla in i HTPCn.

Visa signatur

Intel Q6600 2,4 @ 3,2Ghz. 5GB DDR2. Gigabyte GA-P35-DS4. Gigabyte GTX 460 1GB. Windows 7 64bit

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MAESTRO1:

Skulle vilja ha lite feedback på den lösning jag tänkt mig, har velat extremt mycket fram och tillbaka ifall jag skall vänta på NUC med Haswell (i3) men kommit fram till att det dels blir "dyrare" och kanske till och med onödigt med tanke på vad jag är ute efter; en renodlad HTPC lösning för film och musik - inget mer.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3612214/2013-07-17

Vad sägs?
Den externa HDDn är till för lagring som jag kopplar till routern. SSD har jag sedan innan i min stationära som jag då kommer plocka ur och koppla in i HTPCn.

Både chassi och nätaggregat är väldigt overkill och blir både större och ljudligare än vad som behövs. Köp ett mindre chassi och ett passivt nätaggregat!

Släng sen på någon passiv kyllösning på CPU'n också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Både chassi och nätaggregat är väldigt overkill och blir både större och ljudligare än vad som behövs. Köp ett mindre chassi och ett passivt nätaggregat!

Släng sen på någon passiv kyllösning på CPU'n också.

OK! Tack för svar. Har du några tips på alternativ? Vill helst att chassit skall vara stilrent också, därav mitt nuvarande val men självfallet skadar det inte om det är en mindre modell istället. Nätaggregatet var det billigaste jag hittade på Inet.

Visa signatur

Intel Q6600 2,4 @ 3,2Ghz. 5GB DDR2. Gigabyte GA-P35-DS4. Gigabyte GTX 460 1GB. Windows 7 64bit

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MAESTRO1:

OK! Tack för svar. Har du några tips på alternativ? Vill helst att chassit skall vara stilrent också, därav mitt nuvarande val men självfallet skadar det inte om det är en mindre modell istället. Nätaggregatet var det billigaste jag hittade på Inet.

Chassi är mest smaksak, men ett streacom nätagg på 150w är helt ljudlöst så slipper du fläktar som oftast låter en del.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ok har funderat lite och landat i att jag troligtvis kommer behöva en htpc efter kommande flytten i oktober.
Stationära datorn kommer helt enkelt inte va nära nog tvn.

Min tanke är att klistra eller VESA dit HTPC på baksidan av tvn.
Jag har funderat på en NUC eller en Brix eller i värsta fall en thin itx.

Då jag redan har en multifjärr så kommer jag med stor sannolikhet köpa ngn liten IR reciever o sätta i HTPCn.

Användning kommer va ta hem filmer/streama filmer från nätet. Med största sannolikhet kommer jag köra XBMC.
Har gratis Windows 8 från jobbet så lär va det som gäller.

Vad är smart och biiligt?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Konsolgrävare

Ska kanske skaffa en HTPC men vill veta hur mycket det kommer kosta!

Det ända jag ska göra med den är att se på 1080p filmer via XBMC från hårddisken!

Jag har redan en skärm och OS

Jag vill gärna ha en SSD med OS:et på och XBMC på och INGET annat. vill ha en 1tb hårddisk

den ska vara så billig som möjligt med det ska vara 100% laggfri i menyerna och i filmspelandet och den ska inte låta så mycket!

Skulle vara riktigt tacksam för svar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

har knopat ihop en HTPC som jag gärna vill att någon kollar över om det är några problem med eller kan ge rekommendationer om andra komponenter.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3828867/htpc

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseHaka:

Om jag skriver så här då: Om jag vill ha en HTPC som är tyst, snygg, kan spela Blu-Ray, klarar av streamingtjänster, streama i 1080 och ev 3D osv. Hur mycket minne, vilken RAM-hastighet, vilket moderkort och vilken prolle är att föredra? Tror säkert svaret står tidigare här i tråden men det är svårt att sålla skiten.

En AMD 6400k med ASRock FM2A85X-ITX + 4-8GB ram i 1600Mhz och Windows 7/8.

Skrivet av MAESTRO1:

Skulle vilja ha lite feedback på den lösning jag tänkt mig, har velat extremt mycket fram och tillbaka ifall jag skall vänta på NUC med Haswell (i3) men kommit fram till att det dels blir "dyrare" och kanske till och med onödigt med tanke på vad jag är ute efter; en renodlad HTPC lösning för film och musik - inget mer.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3612214/2013-07-17

Vad sägs?
Den externa HDDn är till för lagring som jag kopplar till routern. SSD har jag sedan innan i min stationära som jag då kommer plocka ur och koppla in i HTPCn.

Tycker att nätagg och låda går bra ihop och låter inte speciellt mycket, men den är ju inte knäpptyst.
Inte sugen på AMD-lösning?
Gå in på Mini-ITX då de har gott om lådor i litet format med och utan medföljande nätägg + att de är billigare på 150w PicoPSU.

Skrivet av sgtspiff:

Ok har funderat lite och landat i att jag troligtvis kommer behöva en htpc efter kommande flytten i oktober.
Stationära datorn kommer helt enkelt inte va nära nog tvn.

Min tanke är att klistra eller VESA dit HTPC på baksidan av tvn.
Jag har funderat på en NUC eller en Brix eller i värsta fall en thin itx.

Då jag redan har en multifjärr så kommer jag med stor sannolikhet köpa ngn liten IR reciever o sätta i HTPCn.

Användning kommer va ta hem filmer/streama filmer från nätet. Med största sannolikhet kommer jag köra XBMC.
Har gratis Windows 8 från jobbet så lär va det som gäller.

Vad är smart och biiligt?

Du verkar ju vara inne på NUC och då det finns få thin itx moderkort + mest troligt stora problem att hitta kylare som går i samma stil så blir nog en NUC eller Zotac-lösning vettigast.

Skrivet av tyvar1:

Ska kanske skaffa en HTPC men vill veta hur mycket det kommer kosta!

Det ända jag ska göra med den är att se på 1080p filmer via XBMC från hårddisken!

Jag har redan en skärm och OS

Jag vill gärna ha en SSD med OS:et på och XBMC på och INGET annat. vill ha en 1tb hårddisk

den ska vara så billig som möjligt med det ska vara 100% laggfri i menyerna och i filmspelandet och den ska inte låta så mycket!

Skulle vara riktigt tacksam för svar!

Snacka om lat...Men börja med en AMD 6400k med ASRock FM2A85X-ITX + 4-8GB ram. Gå sen in på lämplig internetbutik och lägg till resten. Då får du veta kostnad.

Skrivet av Svanfors:

har knopat ihop en HTPC som jag gärna vill att någon kollar över om det är några problem med eller kan ge rekommendationer om andra komponenter.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3828867/htpc

Jobbigt med ett mATX kort i en mITX, billigaste kortet på Inet är MSI FM2-A75IA-E53 mITX
Behöver du en processor som går över/under-klocka? Ska du klocka ner den?
Annars är 6500 ett bättre val eller kanske 6400k då båda har lägre TDP.
Sen varför Corsair Value Select 2*4GB 1333Mhz för 708Kr då du får Kingston HyperX 2*8GB 1600Mhz för 599Kr ?

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanfors:

har knopat ihop en HTPC som jag gärna vill att någon kollar över om det är några problem med eller kan ge rekommendationer om andra komponenter.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3828867/htpc

Skrivet av Kantal:

Jobbigt med ett mATX kort i en mITX, billigaste kortet på Inet är MSI FM2-A75IA-E53 mITX
Behöver du en processor som går över/under-klocka? Ska du klocka ner den?
Annars är 6500 ett bättre val eller kanske 6400k då båda har lägre TDP.
Sen varför Corsair Value Select 2*4GB 1333Mhz för 708Kr då du får Kingston HyperX 2*8GB 1600Mhz för 599Kr ?

jag såg detta när jag la upp det tyvärr, kommer 6400K att räcka till 1080p samt HD streaming? har satt ihop en ny kundvagn

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3835366/htpc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanfors:

jag såg detta när jag la upp det tyvärr, kommer 6400K att räcka till 1080p samt HD streaming? har satt ihop en ny kundvagn

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3835366/htpc

Provade 1080p youtube med mitt C60M1-I med Dual-Core på 1GHz och Radeon HD6290 och det gick inte, men 720p funkade.
Hann tyvärr inte testa film från servern då den var under ombyggnad då.
Det jag vill komma fram till är att allt som är bättre än det bör klara av det galant.
Har själv ett Asrock FM2A85X-ITX och en AMD A6 6400K i kundvagnen om mitt Intel D2700DC med ZOTAC GeForce GT610 inte fixar allt jag vill.

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem

Hej!
Sugen på att köpa:

Intel core i3 4330 cpu med hd4600 grafikdel
MSI H87I moderkort (för att det har intel Wifi)
8GB 1600mhz Ram (har redan)
Noctua nh-u9b 92mm towerkylare (har redan)
Intel 520 120GB SSD (har redan)
e.v en extra 3.5" hårddisk senare
Fractal Design Node 304 chassi (lättbyggt o sjysst kylning?)
Be Quiet pure power L8 430w (minsta modulära jag hitta, Overkill ja!?!)

Verkar det vettigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Hej!
Sugen på att köpa:

Intel core i3 4330 cpu med hd4600 grafikdel
MSI H87I moderkort (för att det har intel Wifi)
8GB 1600mhz Ram (har redan)
Noctua nh-u9b 92mm towerkylare (har redan)
Intel 520 120GB SSD (har redan)
e.v en extra 3.5" hårddisk senare
Fractal Design Node 304 chassi (lättbyggt o sjysst kylning?)
Be Quiet pure power L8 430w (minsta modulära jag hitta, Overkill ja!?!)

Verkar det vettigt?

Funderar själv på något liknande. Vill ha en htpc som har tillräckligt med cpu prestanda så att den inte flaskar så mycket om man sätter i en kraftfull grafikkort. Bra ifall man ska ta med datorn någonstans nån gång.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Funderar själv på något liknande. Vill ha en htpc som har tillräckligt med cpu prestanda så att den inte flaskar så mycket om man sätter i en kraftfull grafikkort. Bra ifall man ska ta med datorn någonstans nån gång.

Precis min tanke, även för framtiden om det ska gå att spela på den är det ju bara att ploppa i i5:a och ett bra grafikkort,
Är nära att beställa just det paketet nu.
Lite fundersam på nätagget dock då det är extremt overkill. Men jag vill ha ett modulärt, då finns bara det som lägst förutom Corsair 430Watt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Precis min tanke, även för framtiden om det ska gå att spela på den är det ju bara att ploppa i i5:a och ett bra grafikkort,
Är nära att beställa just det paketet nu.
Lite fundersam på nätagget dock då det är extremt overkill. Men jag vill ha ett modulärt, då finns bara det som lägst förutom Corsair 430Watt.

Aa precis. Angående psu skulle jag köra på en kraftfullare som cx500m eller cx600m. Beroende på budget. Så slipper man behöva tänka på att behöva byta psu också vid tillfällen när man stoppar i en kraftfull gpu. Annars kan man ta dyrare +gold psu också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Aa precis. Angående psu skulle jag köra på en kraftfullare som cx500m eller cx600m. Beroende på budget. Så slipper man behöva tänka på att behöva byta psu också vid tillfällen när man stoppar i en kraftfull gpu. Annars kan man ta dyrare +gold psu också

Skickades från m.sweclockers.com

Nja. Kraftigare tänker jag inte köpa. 430W räcker ändå till typ alla grafikkort på marknaden.
Jag gold eller bättre kan vara intressant senare som uppgradering, Jag hade helst velat ha runt 250 watt modulärt nätagg med bra verkningsgrad, men alla tillverkare satsar ju bara på att göra 600 watt och uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Nja. Kraftigare tänker jag inte köpa. 430W räcker ändå till typ alla grafikkort på marknaden.
Jag gold eller bättre kan vara intressant senare som uppgradering, Jag hade helst velat ha runt 250 watt modulärt nätagg med bra verkningsgrad, men alla tillverkare satsar ju bara på att göra 600 watt och uppåt.

Okej. Tänkte bara ifall man clockar cpu och gpu så är det lika bra och ha en psu som kanske inte behöver belastas 100% vid load.

Hur som helst.

Har nu beställt

Fractal Design Node 304
Gigabyte GA-H87N-WIFI
Intel Core i3 4330 3,5GHz Socket 1150
Corsair force 3 120GB SSD ( Har sedan tidigare)
G.Skill Ares Low 2x4GB DDR3 2133Mhz ( Har sedan tidigare)

Ska köra på en äldre Ace 450W nätagg som jag har sedan tidigare. Ska nog vänta tills det går att få tag på Corsair RM serien börjar komma in i lager innan jag köper någon ny nätaggregat.
Kommer nog bli väldigt nöjd

Btw. Kolla in cdons 15% Rea. Köpte både node 304 och Gigabyte H87N där. Rätt schysst pris efter rabatten.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Ett nätagg från Ace skulle jag inte vågat ha i en nya dator, se till o byt den snarast!:D

Jo, Node 304 tänkte jag beställa ikväll från cdon. Moderkort blir MSI H87i från någon annan affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Ett nätagg från Ace skulle jag inte vågat ha i en nya dator, se till o byt den snarast!:D

Jo, Node 304 tänkte jag beställa ikväll från cdon. Moderkort blir MSI H87i från någon annan affär.

Har provat den med flera system. Funkar bra.
skulle jag inte riktigt våga belasta den 100%.

Får man fråga varför Msi istället för gigabyte som är billigare? I stort sett likadana funktioner?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Näh, nu kastar jag snart min Xtreamer Pro i väggen. Vilket skräp.
Efter timmar klistrade bland artiklar i HTPC-träsket är jag fortfarande inte så klok på vad jag ska gå på härnäst.

Det känns som att jag inte är någon mediaspelartyp iaf, eftersom det begränsar mig och gör mig lika galen som jag blir på appleprylar ... jag vill ha frihet, utbyggnadsmöjligheter osv.

Syftet är primärt att spela upp film, trådlöst streamat från en NAS.
HTPCn behöver inte vara helt ljudlös, jag ser oftast på film på maxvolym ändå och få scener är knäpptysta.
Den måste klara 1080p, mkv, 3D (SBS mm) osv
Jag vill även kunna se playkanaler, primärt svtplay, tv3play, tv4play och kanal5play.
Netflix o annat intresserar mig inte.
Möjlighet att styra med fjärrkontroll och/eller tgb/mus.
OS kan vara på en mindre SSD eller USB, vad jag förstått fungerar båda.

Om jag tolkat allt rätt så verkar OpenElec vara något för mig. Kan någon bara bekräfta att flash/playkanaler fungerar på openelec?

Sedan begriper jag inte vad vitsen med NUC är. Varför NUC istället för o köpa separata komponenter o trycka in i en streacom?
Låter oavsett som jag bör gå på Haswell?

Kan någon vara bussig o sparka mig åt rätt håll, så kan jag nerda ner mig ytterligare i artiklar och recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowfire:

Näh, nu kastar jag snart min Xtreamer Pro i väggen. Vilket skräp.
Efter timmar klistrade bland artiklar i HTPC-träsket är jag fortfarande inte så klok på vad jag ska gå på härnäst.

Det känns som att jag inte är någon mediaspelartyp iaf, eftersom det begränsar mig och gör mig lika galen som jag blir på appleprylar ... jag vill ha frihet, utbyggnadsmöjligheter osv.

Syftet är primärt att spela upp film, trådlöst streamat från en NAS.
HTPCn behöver inte vara helt ljudlös, jag ser oftast på film på maxvolym ändå och få scener är knäpptysta.
Den måste klara 1080p, mkv, 3D (SBS mm) osv
Jag vill även kunna se playkanaler, primärt svtplay, tv3play, tv4play och kanal5play.
Netflix o annat intresserar mig inte.
Möjlighet att styra med fjärrkontroll och/eller tgb/mus.
OS kan vara på en mindre SSD eller USB, vad jag förstått fungerar båda.

Om jag tolkat allt rätt så verkar OpenElec vara något för mig. Kan någon bara bekräfta att flash/playkanaler fungerar på openelec?

Sedan begriper jag inte vad vitsen med NUC är. Varför NUC istället för o köpa separata komponenter o trycka in i en streacom?
Låter oavsett som jag bör gå på Haswell?

Kan någon vara bussig o sparka mig åt rätt håll, så kan jag nerda ner mig ytterligare i artiklar och recensioner.

Kortfattat ang OpenElec (som jag har kört i ett par år nu):
* Nvidia grafikkort är att rekommendera för att få Bitstreaming av DTS-HD MA etc att lira smidigt (kan hända att det lirar med Intel HD? nuförtiden?)
* Playkanaler lirar genom ett tillägg till XBMC (XOT-UZG heter det, finns även några mer nischade SVT-Play plugins etc).
* 3D ska lira genom att forcera rätt upplösning, kanske inte helt smidigt men det lirar iaf.
* Boota från en snabb USB 3.0 sticka så behöver du ingen SSD.
* Logitech dinovo mini är ett trevligt styrdon.

Jag kör själv en egenbyggd HTPC med ett H77 matx mobo, Intel Core i3 2120T, 4GB RAM, nvidia GT620 som bootar från en Sandisk extreme USB 3.0 sticka. Vill inte ha någon webläsare eller stöd för netflix och det lirar verkligen perfekt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Calle:

Kortfattat ang OpenElec (som jag har kört i ett par år nu):
* Nvidia grafikkort är att rekommendera för att få Bitstreaming av DTS-HD MA etc att lira smidigt (kan hända att det lirar med Intel HD? nuförtiden?)
* Playkanaler lirar genom ett tillägg till XBMC (XOT-UZG heter det, finns även några mer nischade SVT-Play plugins etc).
* 3D ska lira genom att forcera rätt upplösning, kanske inte helt smidigt men det lirar iaf.
* Boota från en snabb USB 3.0 sticka så behöver du ingen SSD.
* Logitech dinovo mini är ett trevligt styrdon.

Jag kör själv en egenbyggd HTPC med ett H77 matx mobo, Intel Core i3 2120T, 4GB RAM, nvidia GT620 som bootar från en Sandisk extreme USB 3.0 sticka. Vill inte ha någon webläsare eller stöd för netflix och det lirar verkligen perfekt.

Gott, tackar för input!

Vad är vitsen med NUC då? Mest storleken som tilltalar?

Permalänk

Hej, tänkte köpa:

MSI FM2-A75IA-E53 moderkort
AMD A6-6400K cpu med integrerad grafik
Corsair 8GB XMS3 ram
Kingston V300 60GB SSD
Streacom FC8 Evo Fanless chassi
Streacom nano 150W PSU

Benq W1070 Projector

Verkar det som ett stabilt system att använda som HTPC? Behöver jag någon extra fläkt till chassit så det inte blir för varmt när det är passiv kylning?

/Martin

Permalänk
Medlem

Och när ni som kan något har hunnit ikapp :

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2398215&view=l

Passande minnen och en nas har jag redan. Vill bara kunna spela upp musik och 1080p film via xbmc. Är urkass på hårdvara i den här klassen.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har tänkt uppgradera min HTPC då jag tycker den är lite väl seg i allmänhet. Jag har tidigare ett ASRock E350M1 Fusion in ett chassi med ett passivt 80W nätagg.
Jag har nu tänkt att slänga i detta istället:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3901135/htpc

Tror ni att agget kommer palla detta? Är det ett bra val av delar?

Tack på förhand

Visa signatur

Intel Core I5 7600K, ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, Corsair 16GB DDR4, ASUS GeForce GTX 970.

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Har tänkt att bygga min första dator (HTPC) och tänkte kolla om komponentvalen ser ok ut?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3924759/2013-09-23

Är rätt grön på området...är det något uppenbart som jag missat? Är det värt att gå upp lite i pris på processorn eller duger den ett tag framöver?
Har tänkt att senare slänga in ett grafikkort i den (eller iaf ha möjligheten till det), därav valet av nätagg...

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt delar till en enkel HTPC till sovrummet också.
Återkommer med vad jag tycker om den.

Här är länk till alla delar.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2400856&view=l

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Försöker fixa ihop en htpc till min far men jag får inte riktigt till det så nu vänder jag mig till bättre vetande

Kraven är att den får max kosta 3000:-
Han ska kunna surfa på den, se på youtube och några play kanaler.
Gärna så att den klarar 1080p.

Om någon sen kan rekommendera ett OS som är lätt hanterligt för en 60+:are så uppskattar jag även det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ja nu vet jag det...
BeQuiet Pure power l8 430w modulär passar inte åt rätt håll i Node 304.
Går inte att få i kontakten som synes

Om jag nätagget med fläkten upp blir det bara tok med kablarna på andra sidan. men kontakten passar då.
Frågan är vad jag ska göra nu då:(
Nån som har tips på modulärt nätagg som passar???

Så köprådet är att inte köpa bequiet 430w till ett node chassi.

Permalänk

Funderar på att byta ut mitt ARC med i5 2500k och GTX 560Ti då jag aldrig spelar längre till Node och sätta upp den som en HTPC till TVn och fildelnings-server. Till detta behöver jag ett mITX kort med 6 eller mer SATA-kontakter för att få plats med diskarna. Finns det något FM2 kort som har de specs jag söker? Hittade inget på prisjakt, är det något nytt på den fronten som kommer?