Shit vad dåligt SingelPlayer läget var i BF4

Permalänk
Medlem

Finns det singelplayer i BF?

Nej men helt seriöst, vem köper BF för att spela singelplayer? Antar att Dice skrapade ihop en spelbar singleplayer bara för att alla spel som släpps idag måste ha ett singelplayer-läge..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Att köpa ett bf spel för en bra Sp upplevelse är som att köpa en sallad på McDonalds.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Håller med, det var fruktansvärt värdelöst, nästintill pinsamt.

Ostabilt
Riktig dålig AI.
Dåligt triggade events.
Osynliga väggar.
Dåliga karaktärsljud events, tex så hörde jag hannah prata samtidigt som hon skrek om fiender.
Seg story.

Näe som tur är ju multiplayer delen helt underbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Har nu lirat klart campgnen i singelplayer läget. Det var de sämsta på länge. Dels var det kort sen var det inte lika gripande som BF3. Eller vad tycker ni ? Tycker det inte var lika välgjort och iderikt som 3an. Kanske bara jag som hade för höga förväntningar ?

Håller inte med, eller jo det var för kort. Där är vi överens.

Jag drog till och körde på hard. Ändå blev det avklarat på mindre än 6 timmar(paus med middag inräknad).

Men jag tyckte det var riktigt bra faktiskt, bättre än 3an, helt klart.
Inga frysningar eller hängningar.
Däremot var AIn rätt dålig, även på hard.
Inte världens bästa story kanske.

Smaken är som baken, MP är åtminstone riktigt jävla nice!

SP är ju inget direkt någon sätter värde på, eller?
Bara en bonus. Battlefield är MP.

Permalänk
Medlem

Förhimla tråkigt. Jag hade förväntat mig en bra kampanj med tanke på att DICE verkligen braggade om att den skulle bli bra. Men det är som vanligt, mycket snack och ingen verkstad.

Jag är inget fan av COD. Men deras MW1-3 serie är helt insane. Storyn, återkommande karaktärer, cliffhangers, saker som daterar tillbaka till Chernobyl. Det är så välspunnet.

Battlefield 4 däremot. Vad i helskotta tänkte dem?

Permalänk

Vad fan gör den där FBI agenten från 3an i spelet ?
Är det en sk röd tråd eller ville dom bara ha med han ?
Är det ett syfte som linkas med 3an ?

Permalänk
Medlem

Nej Singleplayer var inte så bra. Dock var det förbannat snyggt.

Permalänk
Medlem

Så pjåkigt var det inte.

6.5/10

Permalänk

Kändes som att delta i någon B-Action-film.

Blev överraskad att man ens fick 2 alternativ att välja på i slutet.
Jag körde SP för att det crashade mindre än MP.

Skulle ändå få 5/10, man kan ju inte 'HATA' B-Actionfilmer

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Man fick inte flyga ac130 eller apache jag gillade inte sp alls, 3ans var bättre. Jag gillar inte att gnälla hade gärna berömt sp men tyvärr så håller det inte.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Själv så får jag krasher i singleplayer campaign :-/ känner mig lite irriterad, betalade inte 599kr för att DC:a!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beastosaurus:

Själv så får jag krasher i singleplayer campaign :-/ känner mig lite irriterad, betalade inte 599kr för att DC:a!

Nej men du betalade för MP och fick single player på köpet som endast är till för att visa vad motorn kan inget annat.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Vore roligt om personer kommer att vara med igen, som tex. CoD serien (Price, Nikolai etc)

Recker, Irish och/eller Pac och Blackburn. Kanske även CIA agenterna Whistler + Gordon(från BF3) gör en comeback.

Själv så upplevde jag inte att AIn var dålig förutom när man skulle förstöra bron.. När man kunde köra rambo med SV-98 utan problem

Lite mer story kan man fråga efter, så länge man kan skippa det. Inte alltid man vill höra den

Skrivet av 420GBGlass:

K
Blev överraskad att man ens fick 2 alternativ att välja på i slutet.

3st faktiskt

Ge C4an till Irish/Hannah ELLER att inte ge den till någon så att personerna på USS Valkyrie(pac, garrison etc) dör.

Permalänk
Skrivet av J7:

3st faktiskt

Ge C4an till Irish/Hannah ELLER att inte ge den till någon så att personerna på USS Valkyrie(pac, garrison etc) dör.

Hade aldrig tänkt på att göra det sistnämnda

Borde ändå vara att man själv gör det då tycker jag...

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk

Skönt, då slipper jag ödsla tid på SP-delen! Något positivt hittar man alltid i allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beastosaurus:

Själv så får jag krasher i singleplayer campaign :-/ känner mig lite irriterad, betalade inte 599kr för att DC:a!

Körde single player, krashade, gick tillbaks till multiplayer.

Permalänk
Medlem

Mycket snygg grafik Helt ok singeldel. Men man köper inte BF för singelspel,eller hur!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Det där liret är väll bara till för att nybörjare skall kunna gå in och lära sig att styra gubben lite...

BF är ett ONLINESPEL det är inget mer med det.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Fick starka vibbar av en lågbudgetactionrulle från slutet av åttiotalet, men där någon smaklös person, kanske Uwe Boll rippade manuset och gjorde ett spel med övertydlig inspiration av COD. Ja, logiken är inte att leka med.

Helt ologisk och klyschig berättelse som, kanske är tur det, har väldigt bråttom att ta slut. Vad, hur, varför? - Spelar ingen roll, ingen bryr sig, förstår eller orkar engagera sig.
Uselt röstspelande. Man kan nästan höra manuspapperen prassla.
Triggers till alla skriptade event (OMG, de är ju överallt!) är oerhört dåligt optimerade. Man måste springa runt och gå på rätt ställen, vänta på att AI fattat att man skall vidare, starta om eftersom det inte triggas osv. Spelet i sig är ju ganska tekniskt imponerande men det här är raka motsatsen. Väldigt omodernt och slappt.
Stenkorkad AI.

Pinsamt.

Permalänk
Medlem

Undrar när de slutar göra SP-delen helt och istället fokuserar på endast MP? Jag tror ärligt talat att ingen hade brytt sig om det vore fallet, dessutom kunde de polera MP än mer. Nästa släpp, BF 2143, med endast en bot-multi som "SP", precis som i 2142:)

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Själv plågade jag mig igenom den igår bara för att få vapnen, och så skippar jag credits på slutet och då sparar den inte min progress. FAN vad jag ville strypa en DICE anställd

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Själv plågade jag mig igenom den igår bara för att få vapnen, och så skippar jag credits på slutet och då sparar den inte min progress. FAN vad jag ville strypa en DICE anställd

Du kan glädja dig med att vissa av vapnen, i min mening speciellt M249, är värt det

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Spelade igenom SP första gången på hard då man är ganska van shooter vid det här laget.
Spelade igenom det på easy andra gången för att leta dogtags och vapen, men med alla scriptade AI och events i SP så är det fan svårare på easy än på hard.
Och som nån annan sa tar man det för fort så triggas inte vissa moment och man kommer inte vidare utan är tvungen att antingen starta om vid Checkpoint eller hela Mission för att man ska komma vidare.
Nånting jag irreterade mig på som fan i SP är den där så kallade "tactical binos" som dom kallar det i spelet (ser ut som multiplayer lägets PLD som recon har) inte funkar för 5 röda får aldrig upp den där jäkla PLD'n

Kort samman fattning av vad jag tycker
SP kul men väldigt buggit och alldeles för mycket scriptade "mellan" checkpoints eller vad man ska kalla det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Själv plågade jag mig igenom den igår bara för att få vapnen, och så skippar jag credits på slutet och då sparar den inte min progress. FAN vad jag ville strypa en DICE anställd

Plöjde också igenom skiten bara för vapnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Du kan glädja dig med att vissa av vapnen, i min mening speciellt M249, är värt det

Och du missade delen med "SKITEN SPARADE INTE MIN PROGRESS"? ;D

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Och du missade delen med "SKITEN SPARADE INTE MIN PROGRESS"? ;D

Nope den missade jag inte, menade bara att trots all den skiten är vapnen värda det. Fick också spela om en del perioder för att min save sket sig och/eller jag var för snabb för att scriptade events skulle hinna ikapp vart jag var.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Kalla mig galen men jag gillar den och har kört igenom den 2½ gånger xD

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Nope den missade jag inte, menade bara att trots all den skiten är vapnen värda det. Fick också spela om en del perioder för att min save sket sig och/eller jag var för snabb för att scriptade events skulle hinna ikapp vart jag var.

Ja, det är förjävligt :/

Skrivet av Wrathborn771:

Kalla mig galen men jag gillar den och har kört igenom den 2½ gånger xD

Med en byrokratisk min tittar jag Wrathborn i ögonen och säger stelt " Du är ju helt galen!"

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Ja, det är förjävligt :/

Med en byrokratisk min tittar jag Wrathborn i ögonen och säger stelt " Du är ju helt galen!"


Edit: Måste tillägga att jag gillade singleplayern, men inte storyn. Viktig del där.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Gillar inte det alls, men måste mata igenom det för att få lite schyssta vapen.

Visa signatur

Baaahh