Walking Dead Säsong 2-Telltale

Permalänk
Medlem

Walking Dead Säsong 2-Telltale

Hej!

Är det nån mer en jag som verkligen ser fram emot Säsong 2 av Walking Dead av Telltale?

Har spelat igenom 400Days DLC som känns lite sisådär man får verkligen ingen connection med karaktärerna så som man fick i Säsong 1 med Lee, Clementine Etc.

Finns det nån hint om när under November spelet släpps?

Väntar ivrigt på att fåse hur valen man gjorde under Säsong 1+DLC kommer påverka Säsong 2.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Storyn i första spelet var riktigt intressant(bättre än live action serien). Givetvis vill man fortsätta :). Hoppas dock att valen man nu gör ändrar storyn mycket mer. I säsong ett spelade det ingen roll vilka val du gjorde, allt slutade ändå likadant.

Permalänk
Medlem

Är riktigt peppad inför säsong 2 Förbokade spelet direkt på Steam. Ska bli intressant att spela som Clementine och även förhoppningsvis få reda på vem de där två skuggade karaktärerna i slutet av säsong 1 är.

Angående release date så hittade jag denna post på steam - http://steamcommunity.com/app/261030/discussions/0/6668248006... Får hoppas att det är sant och att vi får se säsong 2 denna månad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Storyn i första spelet var riktigt intressant(bättre än live action serien). Givetvis vill man fortsätta :). Hoppas dock att valen man nu gör ändrar storyn mycket mer. I säsong ett spelade det ingen roll vilka val du gjorde, allt slutade ändå likadant.

Håller med absolut med mycket bättre en live action serien utan tvekan inge competion där hehe.

Jag hade inge emot att allt slutade likadant självklart hade det vart väldigt intressant om vissa val verkligen gjorde en stor skillnad,men jag diggar verkligen karaktärs byggnaden hur dom interagerar med varandra beroende på dina beslut.

Skrivet av Harnace:

Är riktigt peppad inför säsong 2 Förbokade spelet direkt på Steam. Ska bli intressant att spela som Clementine och även förhoppningsvis få reda på vem de där två skuggade karaktärerna i slutet av säsong 1 är.

Angående release date så hittade jag denna post på steam - http://steamcommunity.com/app/261030/discussions/0/6668248006... Får hoppas att det är sant och att vi får se säsong 2 denna månad!

Samma här blev förbokning direkt!

Spekulationer och Spoiler varning!

Jag har inte läst nått om vad som spekuleras om Säsong 2 vill inte spoila för mig själv,men om jag får gissa så tror jag att Clementine kommer möta den det där Paret man möte i Säsong 1 kommer inte ihåg namnen på dom just nu men ni vet nog beroende på beslut?
Eller så kanske Clementine möter den där yngre pojken Russell eftersom i slutet av 400Days DLC så var dom också på ett fält.

Dold text

Var länge sedan man var så här emotionellt investerad i ett spel och dess karaktärer borde verkligen kolla up Point and click genren lite mer!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

Håller med riktigt bra spel, men om ni inte orkar vänta testa "The wolf among us" samma skapare, tycker season 1 börja väldigt bra iaf.

Permalänk
Medlem

Älskade ettan, man kände sig så involverad och kände som spelare känslosamma band mellan karaktärerna. Det gjorde alla olika valmöjligheter och beslut riktigt intressanta.

Måste ju nästan köpa 2:an.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej!

Är det nån mer en jag som verkligen ser fram emot Säsong 2 av Walking Dead av Telltale?

Har spelat igenom 400Days DLC som känns lite sisådär man får verkligen ingen connection med karaktärerna så som man fick i Säsong 1 med Lee Clementine Etc.

Finns det nån hint om när under November spelet släpps?

Väntar ivrigt på att fåse hur valen man gjorde under Säsong 1+DLC kommer påverka Säsong 2.

Måste bara säga att jag tyckte walking dead var ett av de bästa spelen jag har spelat och jag håller med dig om att 400 days inte riktigt var av samma kaliber. Jag hade ingen aning om att det skulle komma ytterligare en säsong av detta spel. Så tack! Nu har jag nått att se fram emot igen!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Förköpte season2 direkt när det kom på steam.
Bästa singelplayer spelat jag någonsin spelat under alla mina år.

400 days var ju bara en kort filler som inte direkt var något.

Sjuk väntan på season2 dock, sen väntan på alla episoderna igen, huga

Permalänk
Medlem

Spelade nyss Episod 1 av Säsong 2 riktigt nice kan knappt vänta på episod 2!

Nått som jag har lite svårt för eller tycker är märkligt är det nya menu systemet dom har ändrat om förut kunde man använda scrollen till det mesta när man ska välja saker nu måste man klicka på Ikonerna som visas när man närmar sig ett föremål eller val antar det är mer Laptop vänligt?

Sy scenen med Clementine när man ska sy igen såret på armen sweet baby Buddha! intense!

Det verkar som dom två mystiska figurerna i slutet av Säsong 1 var Omid och Christa fast det var nog endast för jag räddad dom två i Säsong 1 kanske hade blivit annorlunda om man inte räddad en av dom

Dold text
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Spelade episode 1 direkt när den släpptes på steam.
Så fruktansvärt bra så de finns inte.

Jag köper inte spel så ofta men telltales spel är värda vartenda krona, bara för att stödja denna typen av spel.

Köpte även Wolf Among Us av telltale då det är spel i samma stil.
Också mycket bra (bara episode 1 släppt hitills) Walking dead är i sin egen liga dock, fast nu har man spenderat så många episoder att man blivit ett med det.

Får se hur wolf among us utvecklar sig.

Kommer köpa vartenda spel telltale släpper i denna stilen, jag fullkomligt älskar denna typen av spel.

/Ifrån en som HATAR singelplayer spel normalt sett, som stänger av spel som batman osv efter 30 min.

Permalänk
Medlem

Första säsongen var bra, men de kunde jobbat mer på det.

En del val och händelser känns så jäkla random och ej genomtänkta.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE