Webbläsare hänger sig, efter uppgradering till Win 8.1

Permalänk
Medlem

Webbläsare hänger sig, efter uppgradering till Win 8.1

Provade att uppgradera från Win 8 till Win 8.1 igår. Stort misstag.

När jag ska surfa så hänger sig webbläsaren. Att öppna webbläsaren går bra, att surfa runt med endast musen går bra, men så fort jag klickar på en tangent på tangentbordet så hänger sig webbläsaren.
Har testat med Chrome, IE och Firefox och med 3 olika tangentbord (sladd, BT och virtuellt), med samma resultat.

Jag har surfat runt och ser att andra har snarlika bekymmer, men har inte hittat någon lösning. Någon här som vet hur man går tillväga för att bli av med problemet?

Permalänk
Avstängd

Såg att det finns en uppdatering under "extras" som löser många IE problem i 8.1. Prova att installera denna. Den finns alltså i windows update.

Permalänk
Avstängd

Upplever med att webbläsarna lever sitt egna liv i win8.1...

Permalänk
Medlem

För mig funkar det klockrent och har inte märkt av något.

Jag körde dock en ren install till 8.1 och alltså inte en uppgradering. Kör chrome.

Efter som du har samma problem i alla webbläsare så låter det som uppgradering inte gick så bra. Spontat skulle jag säga att du bör installera om windows. Finns dock säkeret någon snabbare lösning men om du inte hittar något så brukar en formatering plus ominstallation av windows lösa mycket.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering -
* Chrome funkar inte.
* IE funkar att surfa runt och skriva in url:er. Den hänger sig dock när jag ska fylla i formulär eller liknande (t.ex. sökruta här på Swec). Dock släpper det efter några sekunder/1 minut så att jag kan använda IE igen, med felmeddelandet att hemsidan (t.ex. Swec) inte svarar.

Skrivet av lolight:

Såg att det finns en uppdatering under "extras" som löser många IE problem i 8.1. Prova att installera denna. Den finns alltså i windows update.

Var finns rubriken "extras"? I Windows update i Win 8, eller ska jag surfa in på någon sida? För någon rubrik "extras" har jag inte.

Skrivet av Sifear:

Efter som du har samma problem i alla webbläsare så låter det som uppgradering inte gick så bra. Spontat skulle jag säga att du bör installera om windows. Finns dock säkeret någon snabbare lösning men om du inte hittar något så brukar en formatering plus ominstallation av windows lösa mycket.

Ja, men jag har bara skivan för Win 7 och en skiva för uppgradering Win 7->8. Blir lite gnetigt att uppdatera och jag undviker helst det. Eller kan man ladda ner Win 8 digitalt och köra från usb plus den serial som jag har?

Skrivet av Zacke68:

Upplever med att webbläsarna lever sitt egna liv i win8.1...

Vad har du för strul?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Berkan:

Liten uppdatering -
* Chrome funkar inte.
* IE funkar att surfa runt och skriva in url:er. Den hänger sig dock när jag ska fylla i formulär eller liknande (t.ex. sökruta här på Swec). Dock släpper det efter några sekunder/1 minut så att jag kan använda IE igen, med felmeddelandet att hemsidan (t.ex. Swec) inte svarar.

Var finns rubriken "extras"? I Windows update i Win 8, eller ska jag surfa in på någon sida? För någon rubrik "extras" har jag inte.

Ja, men jag har bara skivan för Win 7 och en skiva för uppgradering Win 7->8. Blir lite gnetigt att uppdatera och jag undviker helst det. Eller kan man ladda ner Win 8 digitalt och köra från usb plus den serial som jag har?

Vad har du för strul?

Netflix Viaplay funkar inte i någon läsare ! och jag körde en ren install av 8.1
Apparna till dito ville heller inte funka ALLS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berkan:

Ja, men jag har bara skivan för Win 7 och en skiva för uppgradering Win 7->8. Blir lite gnetigt att uppdatera och jag undviker helst det. Eller kan man ladda ner Win 8 digitalt och köra från usb plus den serial som jag har?

Testa detta. http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/735517-ho...

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Tack Sifear, missade ditt svar helt.

Har nu efter två veckor återupgtagit felsökningen. Inledde med att avinstallera Chrome (gjordes för 2 v sedan), nu körde jag en Windows update där det låg en massa saker och väntade och därefter har jag testat att installera Chrome igen. Och nu funkar det bra, peppar peppar...