INGEN revivar i BF4. Vad fan hände egentligen?

Permalänk
Medlem

Tycker jag blir återupplivad lite då och då, kanske inte lika ofta som i BF3 men det känns som att det blir allt oftare nuförtiden.

Lustigt att dynorna har 2 meters räckvidd om det nu stämmer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tycker jag blir återupplivad lite då och då, kanske inte lika ofta som i BF3 men det känns som att det blir allt oftare nuförtiden.

Lustigt att dynorna har 2 meters räckvidd om det nu stämmer.

Dynorna hade nästa 5 meter räckvidd i början, men tror dom patchade det.
Jag kunde stå vid min teammates kropp och ressa, men ressen landade på en kille 5 meter bort i stället, sjukt störande!

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Oftast hinner man inte fram till den döde innan tiden har gått ut. I många fall vill man kolla av området innan man revivar så man inte blir skjuten direkt eller att bägge två blir skjutna. Det är i alla fall hur jag upplever det.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Tycker nog folk ska chilla lite med att dra förhastade slutsatser från BF4 så här långt. Många spelar inte 24/7 och har helt enkelt inte hunnit låsa upp paddlarna än av olika orsaker.

Permalänk
Medlem

bara gått en vecka..så ta det lungt..om nån månad elr två så lär fler köpt spelet o det förhoppningsvis slutat krascha så kommer flera spela mera

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

så släng ett medpack på dom, vad är problemet?
då får du ju alla dina poäng som du behöver.
Btw, äre bara poängen du bryr dig om så är du en helt värdelös teammate. Stackars dom som tvingas spela i ditt lag :/

Läs mitt andra inlägg i tråden innan du kräker ur dig skit.

Permalänk
Medlem

Alla ni som bara säger att man får 20 poäng per revive...

Ladda upp era defibs så får ni mycket bättre poäng och man slipper dessa pissiga 20hp revives. Mycket bättre och få 100poäng för en revive och att den man defibar har 100hp och kan göra mycket mer! Man får den poäng som man ger hp till den döde...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

de man gör är att man revavair(vet inte hur man stavar det) och sen kastar man ett medpack på dom.. gör jag hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

ni får ju ladda upp paddarna 1-2 sek (håll in vänster musknapp och man ser hur han gnuggar paddorna mot varann) och dåfår ni bra mkt mer poäng än 20..

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag brukar kicka sånna som dig från squads om jag är squad leader eller be nån vän som är :p. Folk som inte inser att revives hjälper laget mer än 40mm spelar jag hellre utan. Revivar man får man tickets tillbaka också och på så sätt ökar chansen att vinna.

Inget mer irriterande än att prata ingame och säga "Can you get me up?" - "No i have a grenade launcher"

Revives är mer effektivt än någon sniper.

Revives är mer effektivt OM du kan göra det utan större risker ja men det är inte speciellt ofta, en koordinerad grupp så självklart är det troligen bättre med revive än med GL, att du sedan gör valet att kicka folk som inte spelar som du vill det är ju helt upp till dig men alternativet för de personerna är ju kanske annars att helt skippa medic och inte ge dig heals heller bara pga ditt bemötande? så med den inställningen skulle det finnas ännu mindre medics som sprang runt vilket jag inte direkt ser som en optimal lösning.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Revives är mer effektivt OM du kan göra det utan större risker ja men det är inte speciellt ofta, en koordinerad grupp så självklart är det troligen bättre med revive än med GL, att du sedan gör valet att kicka folk som inte spelar som du vill det är ju helt upp till dig men alternativet för de personerna är ju kanske annars att helt skippa medic och inte ge dig heals heller bara pga ditt bemötande? så med den inställningen skulle det finnas ännu mindre medics som sprang runt vilket jag inte direkt ser som en optimal lösning.

Speciellt ofta? Nu snackar jag dock om normal och inte hc. Annars förstår jag inte riktigt vad du menar. Även om en person springer runt solo är det ju bättre med revives. Får du in en kill med GL och sen dör och personen som dog blir revivad så är den HELT meningslös igen. På samma sätt kan du hjälpa ditt lag genom att reviva folk, om du inte kan reviva folk säkert speciellt ofta så föreslår jag att du ändrar din spelstil lite. Tar inte mer än 3 sec att reviva någon och kan lätt vara skillnaden på att fånga en flagga eller så.

Överlag så brukar folk som väljer GL instället för pads vara den typen av spelare som inte bryr sig om lagspel eller vinst, men visst det finns undantag.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Speciellt ofta? Nu snackar jag dock om normal och inte hc. Annars förstår jag inte riktigt vad du menar. Även om en person springer runt solo är det ju bättre med revives. Får du in en kill med GL och sen dör och personen som dog blir revivad så är den HELT meningslös igen. På samma sätt kan du hjälpa ditt lag genom att reviva folk, om du inte kan reviva folk säkert speciellt ofta så föreslår jag att du ändrar din spelstil lite. Tar inte mer än 3 sec att reviva någon och kan lätt vara skillnaden på att fånga en flagga eller så.

Överlag så brukar folk som väljer GL instället för pads vara den typen av spelare som inte bryr sig om lagspel eller vinst, men visst det finns undantag.

Nu kör visserligen jag mer HC än Normal men tycker till viss del problematiken även finns i normal, ett av problemen är sniping och då menar jag inte snipers i sig utan att du kan använda nästan vilket vapen som helst och träffa på extrema avstånd (enligt mig något som faktiskt är ett problem med BF4 i helhet). Har headshotat med AR på 110m med 1x Zoom, personens gubbe var färre pixlar än mitt holo siktes röda punkt ^^ Detta kombinerat med ragdoll som ofta slänger folks lik ut lite extra från eventuellt cover, har du en hyfsad spelare på andra sidan plus problemet med att inte helt ovanligt att nätkoden i de lägena kan döda en så är revive ofta ett väldigt riskabelt drag.

Scenariot du beskriver stämmer, men du kan lika gärna vända på det? Du skjuter någon, en annan medic springer fram och revivar, du drar en tube och döda båda, nu var hans revive helt värdelös eller ännu värre egentligen iom att de förlora fler tickets?

Jag må inte vara den bästa spelaren ever men jag klarar mig rätt bra men det är markant skillnad på att reviva i BF4 vs BF3, riskerna är mycket större och belöningen lika eller mindre (oftast mindre i kritiska lägen).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nu kör visserligen jag mer HC än Normal men tycker till viss del problematiken även finns i normal, ett av problemen är sniping och då menar jag inte snipers i sig utan att du kan använda nästan vilket vapen som helst och träffa på extrema avstånd (enligt mig något som faktiskt är ett problem med BF4 i helhet). Har headshotat med AR på 110m med 1x Zoom, personens gubbe var färre pixlar än mitt holo siktes röda punkt ^^ Detta kombinerat med ragdoll som ofta slänger folks lik ut lite extra från eventuellt cover, har du en hyfsad spelare på andra sidan plus problemet med att inte helt ovanligt att nätkoden i de lägena kan döda en så är revive ofta ett väldigt riskabelt drag.

Scenariot du beskriver stämmer, men du kan lika gärna vända på det? Du skjuter någon, en annan medic springer fram och revivar, du drar en tube och döda båda, nu var hans revive helt värdelös eller ännu värre egentligen iom att de förlora fler tickets?

Jag må inte vara den bästa spelaren ever men jag klarar mig rätt bra men det är markant skillnad på att reviva i BF4 vs BF3, riskerna är mycket större och belöningen lika eller mindre (oftast mindre i kritiska lägen).

Det är väl självklart det händer men kan nog garantera att det är mer sällan än tvärtom. Sen att jag tycker att GL är för folk som inte kan sikta är en annan femma. bara kolla på lite seriösare matcher när man spelar på "bra" servers. Finns ingen som spelar med GL där istället för revive.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Men ärligt? Piper ni för att ni bara får 20 poäng för en revive?
Man revivar för att hjälpa LAGET! Inte för att få massa poäng så man hamnar överst på scoreboarden!
Spela för att ha kul och spela med laget istället för att var så jävla scorekåta!!!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Jag tycker att återupplivning ska vara något lite extra, hatade på Metro conquest när man inte kunde göra ett skit för ingen dog ju. Bra att de har dragit ner det.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Tycker nog folk ska chilla lite med att dra förhastade slutsatser från BF4 så här långt. Många spelar inte 24/7 och har helt enkelt inte hunnit låsa upp paddlarna än av olika orsaker.

Du gjorde precis det.

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Men ärligt? Piper ni för att ni bara får 20 poäng för en revive?
Man revivar för att hjälpa LAGET! Inte för att få massa poäng så man hamnar överst på scoreboarden!
Spela för att ha kul och spela med laget istället för att var så jävla scorekåta!!!

Bra sagt men tyvärr tänker nog de flesta inte så :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Men ärligt? Piper ni för att ni bara får 20 poäng för en revive?
Man revivar för att hjälpa LAGET! Inte för att få massa poäng så man hamnar överst på scoreboarden!
Spela för att ha kul och spela med laget istället för att var så jävla scorekåta!!!

Hela tråden handlar nog mer om att det är 20 poäng vilket resulterar i gemene man som faktiskt går efter score inte gör det. Vilket såklart påverkar laget och lagspelet.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Jag har också märkt att det inte är någon som revivar. Har I bf3 varit top 200 assault i världen och har alltid revivat , men tycker även jag att detta är löjligt. Kan hålla med om att det var bra att stoppa medictrains, men tycker nerfen är lite hård.

Jag bryr mig inte om poäng revivar alltid , men tycker det är drygt att man nästan dör 80-90 % av de gångerna man försöker. Nu kommer vissa av er att säga "Du har felbedömt situationen" visst kan det vara så , men de nya banorna är verkligen gjorda för camping. Folk kan vara en bra bit ifrån dig , men du dör ändå pga att kulorna gör så mycket dmg medan du revivar. De flesta banor är så öppna att det blir väldigt svårt och ha någon teamplay i TD i allafall.

Det är också kul när man står på en plats med 5 andra assaults och revivar alla som dör , sen dör man själv och ingen bryr sig ett skit.

Som det ser ut nu är det inte så kul att spela med randoms , men har man några vänner o spela med fungerar det ändå.

Tycker att banorna har även gjort det svårt att spela som en team. Folk rör sig så långsamt på banorna och tyvärr sitter o campar i varje hus de kommer in. En del rör sig inte ens från sin spawnplatser.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tycker det är jättebra att de gjort om systemet. Visst, de kan förlänga timern men annars är det bra.

Nu slipper man ju alla jävla rambo-revives.

Skickades från m.sweclockers.com

håller med lite där dock 5 sekunder lite lång tid 3 sekunder kanske hade varit vettigare om det är för att komma tillbaks med typ 45 hp

Blev lite jobbigt ibland när man körde container banan på bf3 och någon revivade en så man dog 4 gånger i rad till innan man fick ihjäl den personen som campade ens kropp medans medic som sprang runt hörnet den fjärde gången efter att ha campat brevid bakom ett hörn fick massa poäng...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Både trist och lustigt att läsa i den här tråden...

Lyssna på Er själva....

Battlefield är ett LAGSPEL, det handlar ju om att vinna slaget eller hur!? Inte egen personlig vinning, då kan man lika gärna spela Tetris eller nått annat solo spel (det lär ju åtminstoner vara billigare). Ni gnäller om 20 poäng men samtidigt (kan jag nästa garantera) så gnäller många av Er på sitt eget lag för att de presterar dåligt. Hmmmm i wonder why, ett mysterium! "Jag får bara 20 poäng så jag skiter i det" bra tänkt!

Ingen nyhet som ni har säkert redan har koll på:
Tickets räknas även på antal döda spelare, återupplivar ni någon så går det ingen ticket på den spelaren. Men eftersom det bara är Rank, K/D och individuella poäng som räknas för vissa (jävligt många), så skiter ni i lag spelet.

Tyvärr har Dice lagt upp det så egentligen kan man inte skylla på någon. Man går in på battleloggen och ser sina stats i stora feta bokstäver och siffror. Jag tycks mig minnas att Dice sa i någon interview att i Battlefield 4 skulle man belönas p.g.a. av sina lagprestationer. Det kanske är så men jag har då inte upplevt detta, sen räcker det ju att lyssna här.

JAG får bara 20 poäng *suck*

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har också märkt att det inte är någon som revivar. Har I bf3 varit top 200 assault i världen och har alltid revivat , men tycker även jag att detta är löjligt. Kan hålla med om att det var bra att stoppa medictrains, men tycker nerfen är lite hård.

Jag bryr mig inte om poäng revivar alltid , men tycker det är drygt att man nästan dör 80-90 % av de gångerna man försöker. Nu kommer vissa av er att säga "Du har felbedömt situationen" visst kan det vara så , men de nya banorna är verkligen gjorda för camping. Folk kan vara en bra bit ifrån dig , men du dör ändå pga att kulorna gör så mycket dmg medan du revivar. De flesta banor är så öppna att det blir väldigt svårt och ha någon teamplay i TD i allafall.

Det är också kul när man står på en plats med 5 andra assaults och revivar alla som dör , sen dör man själv och ingen bryr sig ett skit.

Som det ser ut nu är det inte så kul att spela med randoms , men har man några vänner o spela med fungerar det ändå.

Tycker att banorna har även gjort det svårt att spela som en team. Folk rör sig så långsamt på banorna och tyvärr sitter o campar i varje hus de kommer in. En del rör sig inte ens från sin spawnplatser.

Mm där ligger nog stor del av problemet. Många banor är helt patetiskt utformade rent ut sagt. hur tänker de när de gör dem campvänliga och stora rena ytor man måste springa över mot ställen där folk kan campa och gömma sig? Problemen blir mer påtagliga när banorna är dålig designade, de blir helt enkelt flaskhalsen. Jag föredrar i dagsläget Zavod 311 just pga att den är utformad som en riktig bana. Erbjuder många möjligheter till flanking och taktiskt spel jämfört med typ. Jämfört med tex Golmud Railway, Rogue Transmission som är så dåligt designade att.. jag vet inte vad dice gick på när de gjorde dem.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Både trist och lustigt att läsa i den här tråden...

Lyssna på Er själva....

Battlefield är ett LAGSPEL, det handlar ju om att vinna slaget eller hur!? Inte egen personlig vinning, då kan man lika gärna spela Tetris eller nått annat solo spel (det lär ju åtminstoner vara billigare). Ni gnäller om 20 poäng men samtidigt (kan jag nästa garantera) så gnäller många av Er på sitt eget lag för att de presterar dåligt. Hmmmm i wonder why, ett mysterium! "Jag får bara 20 poäng så jag skiter i det" bra tänkt!

Ingen nyhet som ni har säkert redan har koll på:
Tickets räknas även på antal döda spelare, återupplivar ni någon så går det ingen ticket på den spelaren. Men eftersom det bara är Rank, K/D och individuella poäng som räknas för vissa (jävligt många), så skiter ni i lag spelet.

Tyvärr har Dice lagt upp det så egentligen kan man inte skylla på någon. Man går in på battleloggen och ser sina stats i stora feta bokstäver och siffror. Jag tycks mig minnas att Dice sa i någon interview att i Battlefield 4 skulle man belönas p.g.a. av sina lagprestationer. Det kanske är så men jag har då inte upplevt detta, sen räcker det ju att lyssna här. JAG får bara 20 poäng *suck*

Håller med om detta/ A jag håller med trådskaparen något... i går lirade jag något och märkte själv av hur det är men tänkte att det lär ta ett tag innan dom lär sig. Förutom att reviva...man tittar på Fi och trycker på Q, tillexemple en jobbig hellekopter. Då ser han som flyger den och kan uppehålla honom minst i en minut även om han dör på kuppen.

En annan puckad grej är att inte ta order av Commandern... Tryck q och välj i menyn där också. Är man squadleder och inte fixar grejerna så resignar man eller så bör medlemmarna byta lag.

Kom ihåg att laget/squaden får poäng för allt man gör i spelet. Det vill säga ta order och ta en flagga.

Squadleder eller främnst Commader bör inse när det är dödläge på en flagga och skicka ut nya order.

Spelet är inte en statis karata där man går från punkt A till B precis som om man drar en linjal på kartan och att man går exakt på denna linje. Flanka ut och smit förbi... ta ett litet fordon för detta så kan squadmedlemmarna spawna ut på fina platser och man tar flaggor.

Snabbt in snabbt ut...

Men vist kan det var kul också när alla befinner sig på samma plats och matar på varandra det också men inte jämnt. Japp det är ett lagspel och ett team spel helt enkelt...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Mm där ligger nog stor del av problemet. Många banor är helt patetiskt utformade rent ut sagt. hur tänker de när de gör dem campvänliga och stora rena ytor man måste springa över mot ställen där folk kan campa och gömma sig? Problemen blir mer påtagliga när banorna är dålig designade, de blir helt enkelt flaskhalsen. Jag föredrar i dagsläget Zavod 311 just pga att den är utformad som en riktig bana. Erbjuder många möjligheter till flanking och taktiskt spel jämfört med typ. Jämfört med tex Golmud Railway, Rogue Transmission som är så dåligt designade att.. jag vet inte vad dice gick på när de gjorde dem.

Problemet tror jag är att de faktiskt försökt göra det mindre "camp" vänligt men istället gjort det hela värre, många lådor/containrar m.m. ligger ju i BF4 väldigt öppna mot sidorna vs vad de gjorde i BF3, de är alltid fler vägar runt m.m. dock tillsammans med destruction blir det nästan öppna slagfält i slutet vilket gör att folk inte kan ta skydd. Detta kombinerat med att platser högre upp blir extremt svåra att nå och snipers (alla vapen typ funkar som sniper ) kan ligga längst ut på mapsen och se mer eller mindre hela fältet.

Sedan för att göra det värre så är BF4 Spawn kod värre än BO2 var i början, vet inte hur många ggr jag spawnat rakt in i siktet hos någon, visst spawn on squad är risky och kan köpa att man faktiskt mer eller mindre kryper ur röven på den andra istället för kommer några meter bort men detta sker även vid random, eller att man spawnar långt ut på ett fält utan cover och måste springa 500meter innan man kommer till skydd. ^^
För att inte tala om när ena laget fått lite kontrol, ligger lite utspritt och så långt bort att alla i andra laget spawnar på samma ställe om och om, rakt in i en killbox, varit med om att laget tappat nästan 100 tickets innan spawn koden faktiskt slutar spawna en på samma ställe.

För att tillägga hur jävla dålig den koden är, jag har faktiskt spawnat out of bounds två ggr, dvs utanför den aktiva banan och fått countdown, pga hur mörkt det är dog jag ena gången för jag inte hittade till battle området i tid

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kanske lite OT men nu när vissa säger att Assault blivit nerfad sen bf3 och ser inte varför man ska köra som den klassen bla bla bla. Hur kommer det sig att "engineer" är den bästa klassen atm, vad är det jag missat? engineer är ju precis som vanligt inget speciellt (inget illa menat alls med det).

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

är väl gött att färre spelar assault imo det är den klassen som är mest "run and gun"... både sniper och support måste ju campa en massa och engineers dödar tanks.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av PapuPapu:

Kanske lite OT men nu när vissa säger att Assault blivit nerfad sen bf3 och ser inte varför man ska köra som den klassen bla bla bla. Hur kommer det sig att "engineer" är den bästa klassen atm, vad är det jag missat? engineer är ju precis som vanligt inget speciellt (inget illa menat alls med det).

Nej exakt. Jag forstår inte heller varför den klassen skulle vara så mycket bättre än t.ex assault som kan kasta medpacks. Speciellt nu när man även kan använda alla engineer vapen med.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

Läs mitt andra inlägg i tråden innan du kräker ur dig skit.

Ja men ditt inlägg fick det att se ut som att du vägrar återuppliva folk bara för att du får så lite poäng.
dessutom, slänger du ut ett medpack på dom och sedan revivar, eller tvärtom beroende på om du har pack eller box, så får du ju ändå dina 100 poäng som du nu liktförbannat måste ha.
Så jag förstår inte vad som är problemet med att ta sig 1 sekund att återuppliva någon.
om man inte kollar runt lite snabbt innan man gör det, och man då dör, så får man faktiskt skylla sig själv.
Det var bara det jag ville få ur mig

Permalänk
Medlem

Försökte prova lite mer återupplivning igår och det ÄR den korta tiden som ställer till det. Om nån dör så springer man jue inte fram direkt för fienden är ofta kvar. Måste jue först kolla runt och säkra och sen springer man fram men då är det oftast försent.

Fixar dom ett par extra sekunder kommer jag iaf reviva betydligt mer !

Permalänk
Medlem

Detta bevisar tyvärr att de flesta spelare endast samarbetar med andra när de mutas till det. Idag känns inte 20 p värt för det, även om det hjälper laget.

Att dom har dragit ner på tempot i revivandet beror nog på att en person inte ska kunna reviva hundra pers på en bana liknande metro/lockdown och reviva alla som dör. Revivandet nådde en orimlig nivå i BF3 och behövdes fixas, men just nu är det inte balanserat heller.

Citat:

Nej exakt. Jag forstår inte heller varför den klassen skulle vara så mycket bättre än t.ex assault som kan kasta medpacks. Speciellt nu när man även kan använda alla engineer vapen med.

Jag tycker att engineer klassen är för bra för att den har för mycket grejor. Du kan ha en AK5C tillsammans med en RPG. Det är även anledningen till att de flesta kör engineer för att den är så mångsidig. Du är varken chanslös mot assault/support soldater eller fordon. Endast hagelbössa med raketgevär hade varit betydligt mer balanserat, eftersom att hagelbössorna inte når så långt.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD