QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Skrivet av Boman89:

http://m.ebay.com/itm/111088789065?nav=SEARCH&sbk=1
är det typ denna man ska sikta in sig på då? Nu är detta en pixel perfect, vet inte vad som skiljer? Kostar typ 300:- extra men gör det någon skillnad?

Vad jag hört så gör det egentligen ingen skillnad alls. Jag personligen chansade på den utan.

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag med i klubben också, köpte mig en http://www.ebay.com/itm/321220625912?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Får se ifall det är något att ha, isf blir det två till!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boman89:

http://m.ebay.com/itm/111088789065?nav=SEARCH&sbk=1
är det typ denna man ska sikta in sig på då? Nu är detta en pixel perfect, vet inte vad som skiljer? Kostar typ 300:- extra men gör det någon skillnad?

Jag köpte den pixel perfect! Ingen direkt skillnad om du får ett bra exemplar men jag ville ändå vara på den säkra sidan för att slippa skicka tillbaka skärmen utifall att! Fick ett otroligt fint exemplar utan backlight bleed eller döda pixlar! Beställde torsdag 20:15 och hade skärmen hemma i tisdags! Helt otroligt!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nu kommer jag med i klubben också, köpte mig en http://www.ebay.com/itm/321220625912?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Får se ifall det är något att ha, isf blir det två till!

Du köpte en som inte går att överklocka.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Du köpte en som inte går att överklocka.

Hade jag ingen aning om. Antar att man bör glida förbi Overclockers för att kolla i någon lista vilka som går att överklocka. Tack för infon!

Tanken var ändå som så att jag bara vill se färg/svärta på skärmen, för att beställa tre stycken i ett paket som ser likadana ut. (Tänkte mer på att de bytte utseende sedan Catleap/Crossover var vanligt)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hade jag ingen aning om. Antar att man bör glida förbi Overclockers för att kolla i någon lista vilka som går att överklocka. Tack för infon!

Tanken var ändå som så att jag bara vill se färg/svärta på skärmen, för att beställa tre stycken i ett paket som ser likadana ut. (Tänkte mer på att de bytte utseende sedan Catleap/Crossover var vanligt)

Det är bara dessa som går att överklocka om du inte vill betala mer än dubbla priset, så försök avbeställa den du beställde och plocka en QNIX/X-STAR

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Gilgamesh.. Den jag länkade går väl utmärkt att överklocka?

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Skrivet av isorill:

Är det FedEx som kör ut skärmarna i Sverige? Samt finns det möjlighet att ringa och ändra adress den ska levereras till? Tydligen stod mitt Paypal konto på min gamla adress och inte min nya?

Borde inte vara några problem, de var trevliga och lätta att ha att göra med när jag fick min skärm (förutom det att min skärm låg och väntade mindre än 2 mil bort i 3 dagar då det var fler express paket som hade högre prio i bilarna men men..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boman89:

Gilgamesh.. Den jag länkade går väl utmärkt att överklocka?

jo, det är den som denna tråd handlar om.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Det är bara dessa som går att överklocka om du inte vill betala mer än dubbla priset, så försök avbeställa den du beställde och plocka en QNIX/X-STAR

Attans, blir väl att jag lämnar den oöppnad och ger den till någon i familjen som sitter på skärmar med 1366x768.
Känns rejält overkill att ha en rigg som generar över 60 FPS om inte skärmen stödjer det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boman89:

http://m.ebay.com/itm/111088789065?nav=SEARCH&sbk=1
är det typ denna man ska sikta in sig på då? Nu är detta en pixel perfect, vet inte vad som skiljer? Kostar typ 300:- extra men gör det någon skillnad?

Köpte utan pixel perfect. Fick ändå hem en helt perfekt skärm. Jag kanske hade tur dock, venne.

Permalänk
Medlem

Väldigt få säljare har policy på att man faktiskt får skicka tillbaks skärmen pga EN död pixel endå verkar det som, utan du får bara mellanskillnaden tillbaks vs. om du inte köpt en pixel perfect. Så det finns ingen anledning att betala mer för pixel perfect, läste jag mig till efteråt, likt många redan nämnt 100ggr

Permalänk
Skrivet av blunden:

1. Foten är lite svajig, ja. Jag kan tänka mig att det är för att den är fäst nästan vid botten av skärmen istället för mitten bak, där VESA-fästet sitter. Jag skulle dock inte säga att man är rädd för att skärmen ska ramla på grund av foten.

2. Folk på overclockers.net kallar dem semi-matta så troligen ska de väl klassas så. Har personligen inte haft några som helst problem med reflektioner på den och tycker nog att dess anti-glare coating har märkbart mindre fuzzyness än min tidigare Dell 2007WFP IPS. Vad du klassar som semi-matt har jag ingen aning om.

Rent allmänt verkar många tidigare glossy-förespråkare på OCN tycka att den matta varianten är bättre. Finns ju naturligtvis fortfarande vissa som enbart kan tänka sig glossy.

3. Ser ingen fråga men antar att du undrar om ett GTX 780 orkar driva skärmen i spel. Ja, det bör fungera utmärkt vad jag sett. Du lär inte kunna pressa upp skärmen i högre uppdateringsfrekvens (Hz) än med ditt nuvarande kort men däremot är det större chans att du får tillräcklig FPS i spel för att kunna utnyttja vsync i 96 Hz eller 120 Hz.

precis de ja mena med "fråga" 3 vet inte vart min formulering tog vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

Yes! Då har min skärm kommit fram, Fedex lämnade av den hos grannen kan jag se på hemsidan, så jag avrapporterar ikväll om hur mitt exemplar ser ut

Sambon ska ut ikväll, så jag får massa ostörd testtid xD

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Julafton!
Min levererades 6 dagar, 23 timmar och 38 minuter efter jag lade ordern. Har kört den i ca 15 minuter än så länge och ser inga defekter. Visst, höljet är inte det roligaste att titta på men det kan jag leva med när pris och prestanda är som det är.

Permalänk
Medlem

Inga döda pixlar på min och noll BLB
120hz gick dock inte men 96hz funkade fint, kör med den medföljande kabeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Har beställt från "storewithstory". Bad honom skriva ner till $150. Insåg dock nu i efterhand att det är DHL som levererar. Har läst en del dåligt om dem, men hoppas det går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Inga döda pixlar på min och noll BLB
120hz gick dock inte men 96hz funkade fint, kör med den medföljande kabeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Troligtvis har vi fått från samma batch. Testade nu att klocka min till 120hz och fick horisontella streck, men 110hz verkar fungera bra.
Såg även att Fedex hade skickat en faktura för moms till mig, 321 + 125 för administrativa kostnader, baserat på värdet på försändelsen ($200).

Totalt kostade skärmen mig 2728 :- från AW.

Permalänk
Skrivet av w0x:

Troligtvis har vi fått från samma batch. Testade nu att klocka min till 120hz och fick horisontella streck, men 110hz verkar fungera bra.
Såg även att Fedex hade skickat en faktura för moms till mig, 321 + 125 för administrativa kostnader, baserat på värdet på försändelsen ($200).

Totalt kostade skärmen mig 2728 :- från AW.

Då hoppas jag också jag får samma batch. Beställde från AW i tisdags.

Permalänk
Skrivet av majje:

Jag köpte den pixel perfect! Ingen direkt skillnad om du får ett bra exemplar men jag ville ändå vara på den säkra sidan för att slippa skicka tillbaka skärmen utifall att! Fick ett otroligt fint exemplar utan backlight bleed eller döda pixlar! Beställde torsdag 20:15 och hade skärmen hemma i tisdags! Helt otroligt!

Som jag förstår det får man tillbaka mellanskillnaden mot en icke pixel perfect, mao om en pixel perfect är $20 dyrare får du tillbaka detta om du har trasiga pixlar. Det är just därför det är en scam. De flesta skärmar är ju perfekta, så i 90 fall av 100 får de $20 extra betalt, och 10 fall av 100 går de +/- 0.

Permalänk

Har förstått att de är inte så stor skillnad på om man köper med Pixel Perfect eller inte vid själva köpet. Men att de har först betydelse när man fått skärmen och behöver skicka tillbaka den för eventuella pixel fel. Har jämfört olika auktioner mellan green-sum och accessorieswhole. Med Pixel perfect och utan Pixel Perfect för att läsa vad det står om det. Men kan inte hitta någon information om det i auktionerna. Om vad som skiljer sig från en auktion med Pixel Perfect och en utan..

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

Jag beställde en utan pixel perfect.
Den hade 5 döda pixlar och rätt så mycket backlight bleeding.
Deras pixel policy var på max 3st döda pixlar.
Så jag kontaktade accessorieswhole och jag kunde få 660kr (100usd) tillbaka för dom 2 extra pixlarna som var döda eller skicka tillbaka skärmen, så jag valde och skicka tillbaka skärmen. Fedex var hemma och hämtade skärmen med frakten betald. När han hade fått skärmen fick jag tillbaka alla pengarna direkt.

Sen beställde jag en ny Pixel perfect ifrån accessorieswhole. Deras policy där var 0 döda pixlar.
Den är helt perfekt, inga döda pixlar och ingen backlight bleed alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ex3me:

Jag beställde en utan pixel perfect.
Den hade 5 döda pixlar och rätt så mycket backlight bleeding.
Deras pixel policy var på max 3st döda pixlar.
Så jag kontaktade accessorieswhole och jag kunde få 660kr (100usd) tillbaka för dom 2 extra pixlarna som var döda eller skicka tillbaka skärmen, så jag valde och skicka tillbaka skärmen. Fedex var hemma och hämtade skärmen med frakten betald. När han hade fått skärmen fick jag tillbaka alla pengarna direkt.

Sen beställde jag en ny Pixel perfect ifrån accessorieswhole. Deras policy där var 0 döda pixlar.
Den är helt perfekt, inga döda pixlar och ingen backlight bleed alls.

Så det enda det kostade dig att få en annan skärm var tid, stämmer det?

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en sån här skärm, jag undrar om det är någon som kör den med GTX 660 SLI och hur det fungerar.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Så det enda det kostade dig att få en annan skärm var tid, stämmer det?

Japp, ska skicka in en lapp till tullverket med för att se om jag får pengarna för tullen tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ex3me:

Japp, ska skicka in en lapp till tullverket med för att se om jag får pengarna för tullen tillbaka.

Vad trevligt, jag hade trott att man fick bekosta frakten tillbaka själv.

Permalänk

Tjenare

Varit i valet och kvalet mellan 120/140Hz och 1440p men tänkte köra en "kompromiss" med denna skärm.
Frågan är om jag ska köpa en "matte" eller "glossy".
Talades på [H]ardForum att "matte" är "semi-glossy" fattade inte det:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1759502

Bör jag välja en matt eller glansig display?
Förstår det är efter personlig preferens men om den matta eg. är halv-blank så kanske den blanka är för blank, ja ni förstår?

Tar tacksamt emot åsikter.

Edit:

Denna från Red-Cap är jag bra sugen på:
http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixels-Matte-QNIX-QX2710-LED-...

Någon som har köpt därifrån och kan säga hur överklockningen gått?
Kommer köra dubbla 7970 som har DL-DVI-I/ SL-DVI-D / HDMI / MINI DPx2 och som jag förstår det på några annonser jag sett på Ebay kring denna skärm så fungerar inte (?!) D-DVI-I utan enbart D-DVI-D, kan det verkligen stämma? Isf. kan jag ju inte använda skärmen.

Edit:

Enl. detta verkar det funka bra?:
#13505601

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Beställde en Qnix idag. Utan Pixel perfect. Hoppas på "vinst".
Bor i inlandet, Västerbotten. Hoppas den är framme innan nästa helg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Tjenare

Varit i valet och kvalet mellan 120/140Hz och 1440p men tänkte köra en "kompromiss" med denna skärm.
Frågan är om jag ska köpa en "matte" eller "glossy".
Talades på [H]ardForum att "matte" är "semi-glossy" fattade inte det:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1759502

Bör jag välja en matt eller glansig display?
Förstår det är efter personlig preferens men om den matta eg. är halv-blank så kanske den blanka är för blank, ja ni förstår?

Tar tacksamt emot åsikter.

Edit:

Denna från Red-Cap är jag bra sugen på:
http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixels-Matte-QNIX-QX2710-LED-...

Någon som har köpt därifrån och kan säga hur överklockningen gått?
Kommer köra dubbla 7970 som har DL-DVI-I/ SL-DVI-D / HDMI / MINI DPx2 och som jag förstår det på några annonser jag sett på Ebay kring denna skärm så fungerar inte (?!) D-DVI-I utan enbart D-DVI-D, kan det verkligen stämma? Isf. kan jag ju inte använda skärmen.

Edit:

Enl. detta verkar det funka bra?:
#13505601

Dold text

Kan säga att det är väldigt svårt att förklara skillnaden mellan matta och glossy eftersom det är helt och hållet personligt. Men jag gissar att du har sett en matt skärm förr ? Vanligtvis brukar dom vara något mer livlös inom färgerna än en glossy skärm, men i det här fallet med DP/QN2710 är det inte riktigt likadant. Matta versionen är långt från hur påträngande matta skärmar brukar vara. Det är lite av en mix mellan matta och glossy.

Själv tycker jag matta versionen är det bättre valet i det här fallet, men det beror självklart på person till person. Ledsen om förklaringen är något vag, men är något svårt när man inte riktigt kan jämföra med något.

Angående kontakter vill du ha en version av skärmen med bara DVI, eftersom det är enda versionen som går att överklocka. Kan du länka vad för 7970 du har ? Större delen av alla 7970 har en DL-DVI kontakt så borde inte vara något problem.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Hej! Innan jag lägger en be ställning är denna att rekommendera?
http://www.ebay.com/itm/New-Matte-27-Slim-Qnix-QX2710-Evoluti...

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU