Permalänk
Medlem

Sony Vegas Pro 11 laggar

Hej!
Jag kör Sony Vegas Pro 11 (64-bit) med denna dator (specs nedanför) men preview-rutan laggar hela tiden fastän jag kör sämsta upplösningen (Draft, Quarter). Dynamic RAM Preview max är 4GB och GPU acceleration är inställt på gtx 770.

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem

Vad ligger CPU, GPU och ditt RAM på för nivåer? Kolla vad som flaskar.

Sony Vegas drar mycket CPU och inte speciellt mycket GPU. Själv har jag en i7 och vegas laggar när man lägger på tyngre effekter.

Testa att stänga av GPU accelerationen, har för mig att det laggade till det för mig (har dock AMD).

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Processorn pendlar mellan 15-45% med GPU Acceleration
Har 11GB ledigt med ram, ableton använder ca 2GB och som sagt "Dynamic RAM Preview max = 4GB"

När jag stänger av GPU Acceleration pendlar den mellan 20-40%

Det laggar när jag lägger mer än 1 klipp över ett annat (klippet är 720x480x24)

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Skrivet av ElectricPulze:

Processorn pendlar mellan 15-45% med GPU Acceleration
Har 11GB ledigt med ram, ableton använder ca 2GB och som sagt "Dynamic RAM Preview max = 4GB"

När jag stänger av GPU Acceleration pendlar den mellan 20-40%

Det laggar när jag lägger mer än 1 klipp över ett annat (klippet är 720x480x24)

Vad är det för Codec och bitrate du arbetar med?
I min erfarenhet börjar Vegas lagga relativt snabbt så fort man börjar lägga till fler lager och effekter. Du kan ju använda Dynamic RAM preview också, om du inte redan gör det, för att få det helt laggfritt (shift+b).

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk

Om du arbetar med en video som använder x264vfw codec så kommer det vara otroligt mycket lagg. Du kan lösa detta genom att först konvertera videon till ett annat format.
Annars vet jag tyvärr inte varför det kan lagga, förutom det Untriggered sa ovan.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650