Permalänk

Dator fps drop/lagg

Operativsystem: Microsoft Windows 7
Processor: Amd FX 8320
Processorkylare: Medföljande proccesor
Moderkort: GIGABYTE 970 A-D3P
Minne: 2x 4 GB Corsair Vengeance
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7950
Hårddisk: Osäker på märke 800 gb
Nätaggregat: Corsair 550w
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x120mm utblås i lådan

Hej jag har ett problem med datorn. Med min hårdvara hade jag tänkt att jag kunde spela LoL på typ 200 fps, och iaf klara bf4 utan problem. Nu är det så att jag ligger på 65 fps på LoL och jag kan lagga ibland på bf4, även fast jag kör på low.

Så min fråga är om min dator helt enkelt är för dålig? eller om det är något fel?

Permalänk
Skrivet av BengtssonOG:

Operativsystem: Microsoft Windows 7
Processor: Amd FX 8320
Processorkylare: Medföljande proccesor
Moderkort: GIGABYTE 970 A-D3P
Minne: 2x 4 GB Corsair Vengeance
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7950
Hårddisk: Osäker på märke 800 gb
Nätaggregat: Corsair 550w
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x120mm utblås i lådan

Hej jag har ett problem med datorn. Med min hårdvara hade jag tänkt att jag kunde spela LoL på typ 200 fps, och iaf klara bf4 utan problem. Nu är det så att jag ligger på 65 fps på LoL och jag kan lagga ibland på bf4, även fast jag kör på low.

Så min fråga är om min dator helt enkelt är för dålig? eller om det är något fel?

i LoL måste du fixa inställningarna, Tror du ska ha benchmark inne på video options, då begränsas inte fps. Inte helt hundra dock.

Permalänk
Skrivet av Antonheeh:

i LoL måste du fixa inställningarna, Tror du ska ha benchmark inne på video options, då begränsas inte fps. Inte helt hundra dock.

aa jag vet men ligger ändå på samma fps. Med mina prylar borde jag väll ligga på högre?

Permalänk
Skrivet av BengtssonOG:

aa jag vet men ligger ändå på samma fps. Med mina prylar borde jag väll ligga på högre?

Med det jag har så ligger jag på 150-200 ständigt, i teamfights osv osv, har allt på very high, så nåt konstigt är det med din dator.

Permalänk

En till grej, har du installerat alla drivrutiner? till moderkort och grafikkort?

Permalänk
Skrivet av Antonheeh:

En till grej, har du installerat alla drivrutiner? till moderkort och grafikkort?

ja jag har installerat alla drivrutiner. Laddat ner senaste till grafikkortet och använde skivan till moderkortet, men jag har laddat ner vissa från GIgabytes hemsida.

Permalänk