Permalänk
Medlem

Battlefield 2 nostalgi

Det verkar vara många här som aldrig har kört det fantastiska spelet Battlefield 2.
Det var tider då skill och IQ betydde allt och alla hade samma villkor.
Här är en video med eliten i BF2 som visar hur det ska gå till. Jag som gammal BF2-räv blir alldeles varm inombords av nostalgi när jag ser detta.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Fan vad man saknar BF2 alltså. Brukade lira det med farsan, skrikandes tvärs över hela huset eftersom vi inte hade något headset
BF2 var det senaste spelet i battlefield serien som jag har tyckt om, i 3/4 tycker jag det inte finns någon känsla som jag tycker är viktigt. Dom satsar för mycket på grafiken...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

AK-101 i BF2 kan vara det bästa och skönaste vapnet i FPS-Historien!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Jag tycker att teknikutvecklingen gått så långt att vi inte längre ska behöva fundera i banor som att något offrats för grafiken. På BF3 så går det att få den där "känslan", men då måste du skaffa BF3 Settings Editor och ta bort aim assist - dock så går det spelet lite för fort, alla springer som Usain Bolt. Men det har ju lugnats ner på BF4 och jag tror personligen att BF4 kommer att vara ett riktigt grymt spel - när de fått ordning på de många klientproblem som finns.

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

AK-101 i BF2 kan vara det bästa och skönaste vapnet i FPS-Historien!

Jag är alltså inte ensam om att tycka det

Permalänk
Medlem

Kolla sekvensen som börjar 5:18. Med player respawn time på 15 sek kunde medic iaf göra nytta

Permalänk
Medlem

fanns det ej ads i spelet eller valde han som spelade bara hiopfire? iof såg det ju rätt grym hipfire för vara såna avstånd har bf2 köpt , installerat en styck gång men hann knappt prova då släpptes bf3, menn nu när bf4 är ospelbart iaf 1månad till innan patch så kan man ju installera det hoppas de finns servrar igång.... annars får de bli bfbc2

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Skill? Man behöver ju uppenbarligen inte ens träffa helikoptrar med TV-missile för att spränga dem ur luften. Vad är det som kräver mer skill än i dagens spel menar du?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Skill? Man behöver ju uppenbarligen inte ens träffa helikoptrar med TV-missile för att spränga dem ur luften. Vad är det som kräver mer skill än i dagens spel menar du?

Hade du spelat BF2 hade du förstått.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ozric:

Det verkar vara många här som aldrig har kört det fantastiska spelet Battlefield 2.
Det var tider då skill och IQ betydde allt och alla hade samma villkor.
Här är en video med eliten i BF2 som visar hur det ska gå till. Jag som gammal BF2-räv blir alldeles varm inombords av nostalgi när jag ser detta.

...

Det är en riktigt bra video. Ni vet väl att Mine skaparen "Snoken" idag sitter och skapar BF trailers?

BF1942: Up North ladder som [TWL] Lan
BF2: Up North ladder som [TWL] Lan (warreporter)
BF2 Project Reality: PR Tournament som *=LP=* Lan (grunt, SQL, General staff, CO)

Men i BF3 så slutade vi ju kunna modda spelet och man ledsnade lite på att spelet tappat det som gjorde BF serien unik. Istället gick den mot supersnabba respawns, fighter som kunde komma från vilket FPS som helst...och vi blev låsta till EA's version.

Nu med BF4 så kommer vi på SweClockers lilla 32'a Custom server att köra tester på unranked för att se hur mycket vi kan sakta ner gameplay eftersom vi alla saknar den spelstilen när tickets är mer värdefulla och man spelar taktiskt istället för att "Brute force" trycka igenom fienden med ultrasnabba respawns.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Mer nostalgi Grymt bra spel, man har verkligen missat något om man inte har lirat det
BF2 var det första PC spelet jag började lira efter Worms & Cash Invader. Har lagt ner många timmar på BF2

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Hade du spelat BF2 hade du förstått.

Jag har spelat BF2. Kan du vara snäll att förklara vad det är som kräver så mycket skill?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Mer nostalgi Grymt bra spel, man har verkligen missat något om man inte har lirat det
BF2 var det första PC spelet jag började lira efter Worms & Cash Invader. Har lagt ner många timmar på BF2

http://www.youtube.com/watch?v=QCq-sgihxfg

Haha! Den har man lyssnat en del på

Någon som kollade på The Pwn3d Life?

http://www.youtube.com/watch?v=SVCylMVMTiI

Eller för all del MINE!

http://www.youtube.com/watch?v=2Gg3Ik0JKVw

Hahaha! F*n vad jag har garvat åt dessa "Where's the foxdonut?" Det låter faktiskt som han säger "rävmunken"

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Entusiast

Förlåt för att jag förstör stämningen lite men som någon tidigare sa, vad är det som krävde så hög IQ i BF2?

Jag har förvisso aldrig spelat spelet men i montaget som du länkade så verkade det ju bara som ett CS-spel i storformat.
Sikta på huvudet=Död *Klapp på huvudet*

Och kom inte med något "Spela så förstår du.", om du påstår att spelet av någon anledning kräver högre IQ än andra och speciellt moderna spel så vill jag ah det förklarat.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

ja det var grymt kul/bra

Visa signatur

MK Gigabyte Z68AP-D3, PSU Corsair HX 650W 80+, Corsair 16GB DDR3 1600MHz, CPU Core i5 2500K@4,2
Noctua NH-U12P , MSI GeForce GTX 780 , OCZ Agility 3 120gb, asus xonar D1, Fractal Design Arc Chassie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Förlåt för att jag förstör stämningen lite men som någon tidigare sa, vad är det som krävde så hög IQ i BF2?

Jag har förvisso aldrig spelat spelet men i montaget som du länkade så verkade det ju bara som ett CS-spel i storformat.
Sikta på huvudet=Död *Klapp på huvudet*

Och kom inte med något "Spela så förstår du.", om du påstår att spelet av någon anledning kräver högre IQ än andra och speciellt moderna spel så vill jag ah det förklarat.

Precis. Tack.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Håller med Uzanar. Videon kändes mer som CS än BF, förstår inte riktigt grejen med detta. Tycker BF2 hade oerhört mycket brister och irriterande saker som Dice har fixat i BF3/4.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Nostalgi redan?! Det var ju inte länge sedan jag spelade det för fullt!

Permalänk

Fyfan vad nostalgi <3

Permalänk
Medlem

Bf2 kommer alltid vara det som jag tänker på när jag hör battlefield. 3:an är ju riktigt kul det med men ändå inte riktigt samma utan commander etc. Det lilla jag kört av 4:an hittils tycker jag det känns som det blivit lite mer COD:ifierat (om man kan säga så) men ska ge det lite tid och komma in i det mer. Kanske blir bättre.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Nostalgi! Klan lir i BF2, så jävla kul!

Redux var ju hyfsad i helin på den tiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oetzi:

Bf2 kommer alltid vara det som jag tänker på när jag hör battlefield. 3:an är ju riktigt kul det med men ändå inte riktigt samma utan commander etc. Det lilla jag kört av 4:an hittils tycker jag det känns som det blivit lite mer COD:ifierat (om man kan säga så) men ska ge det lite tid och komma in i det mer. Kanske blir bättre.

nä EA bestämmer blir mer skit klonade som BF4.
de är helt ut sagt värdelösa på sitt eget spel nu för tiden dice.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag skrev att skill och IQ betyder allt, inte att man måste ha det för att spela men om laget ska vinna är det en förutsättning. Många tror att Conquest = Team deathmatch. Spelet går ut på att ta flaggor och man kan vinna utan att döda en enda motståndare.
Man kan inte låsa upp en massa grejer som ger en fördelar i BF2. Man kan låsa upp vapen men dom är inte bättre än orginalvapnen (förutom G36E som ingen med självrespekt skulle ta i).

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Jag gillade också BF2 mycket men en rolig sak som inte fanns i BF2, men fanns i BF 1942 och kom tillbaka i BF4 är när man ska ta med sig flaggan/bomben och ta sig till nått ställe med den för att få poäng.
Det är ett spel som verkligen får adrenalinet att stiga och hjärtat att slå snabbare.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 är enligt mig världens näst bästa spel, om man räknar efterträdaren The Last of Us.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

nä EA bestämmer blir mer skit klonade som BF4.
de är helt ut sagt värdelösa på sitt eget spel nu för tiden dice.

Tyvärr ligger det nog en del i det du säger även om jag kanske inte skulle kalla dom helt värdelösa Mer av att ha tappat spåret med vad battlefield är. Singleplayerdelen suger dock ganska mycket. Borde inte ens behövas finnas i ett spel som Bf.

Skrivet av ozric:

Många tror att Conquest = Team deathmatch. Spelet går ut på att ta flaggor och man kan vinna utan att döda en enda motståndare.

Detta fenomen blir bara mer vanligt. Skulle nästan vara bra att ta bort K/D-mätaren helt. Hellre dör man nån extra gång genom att försvara en flagga än att få så bra k/d som möjligt. Ger så sjukt mycket mer för laget.

Och prickskytt borde det nästintill vara nån begränsning på hur mycket man kan spela, typ 5 timmar annan klass för att kunna köra 1 timme prickskytt... Blivit alldeles för mycket headshothunt. Det har blivit mer regel än undantag att halva laget ligger vid kanten på kartan och väntar bara.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Detta fenomen blir bara mer vanligt. Skulle nästan vara bra att ta bort K/D-mätaren helt. Hellre dör man nån extra gång genom att försvara en flagga än att få så bra k/d som möjligt. Ger så sjukt mycket mer för laget.

Och prickskytt borde det nästintill vara nån begränsning på hur mycket man kan spela, typ 5 timmar annan klass för att kunna köra 1 timme prickskytt... Blivit alldeles för mycket headshothunt. Det har blivit mer regel än undantag att halva laget ligger vid kanten på kartan och väntar bara.

Mycket bra idéer. Jag tror valet av spelstil speglar personligheten i verkligheten. Sniper: Fega egoistiska kräk.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Tackar vet jag 1942 och vietnam, det var bra grejer!

Permalänk
Medlem

Fy fan vilka stunder man hade i både BF2 och Project Reality <3 Gåshud!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5