Permalänk
Avstängd

CS GO rates! Hjälp!?

God kväll allesammans! Spelar CS GO och jag tycker detta med rates börjar bli lite irriterade. Jag har skrivit fps_max 999 rate 128000 cl_cmdrate 128 cl_updaterate 128 cl_interp 0 cl_interp_ratio 1 , allt det har jag skrivit i consolen och sen skrivit in det i configen. Men efter spelat lite så går jag in i config för att se om mina rates finns kvar och allt var kvar förutom rate 128000, jag skrev in det igen i config och spela sen igen, och när jag senare igen skulle in på config så var rate 128000, jätte irriterande att jag måste skriva in detta varje gång, jag har bestämt mig för att låta det vara. Men nu till min stora fråga. Finns det ett sätt man kan se att jag verkligen har de rates som jag bestämt mig för att använda? Hört att man kunna skriva net_graph nåt? Det jag vill se är att om jag använder de rates jag skrev in ( se ovan ) och hur kan man göra det med net_graph? Vad är det man ska titta på? Det känns som om jag inte har mina rates kvar eftersom min ping har gått upp lite från 15-20, kanske beror på för att det fullt med spelare på servern och så märker jag nåt konstigt, lite svårt att förklara, det känns som om jag laggar lite grann, inte så att det fryser sig och sen fortsätter utan mer som fps drops. Förut har jag skrivit in rates varje gång jag startat spelet men det har börjat bli jobbigt. Eller så kanske jag nu har mina rates kvar och det är servern som det är fel på eftersom det finns så många spelare som spelare. Ok, nu kan nån säga mig om jag kan se på nåt sätt om jag har mina rates kvar?

Visa signatur

Intel Core I3 2120 3.3ghz, Geforce gtx 670, 4GB ram

Permalänk
Medlem

Beror helt på servern vilka rates du har,
de flesta servrar ändrar automatiskt dina rates till de som stämmer överens med servern.
128000 ska användas på servrar som har en tickrate på 128, dvs 128 ticks per sekund osv.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Skrivet av skådaxx:

God kväll allesammans! Spelar CS GO och jag tycker detta med rates börjar bli lite irriterade. Jag har skrivit fps_max 999 rate 128000 cl_cmdrate 128 cl_updaterate 128 cl_interp 0 cl_interp_ratio 1 , allt det har jag skrivit i consolen och sen skrivit in det i configen.

Men efter spelat lite så går jag in i config för att se om mina rates finns kvar och allt var kvar förutom rate 128000, jag skrev in det igen i config och spela sen igen, och när jag senare igen skulle in på config så var rate 128000, jätte irriterande att jag måste skriva in detta varje gång, jag har bestämt mig för att låta det vara. Men nu till min stora fråga.

Finns det ett sätt man kan se att jag verkligen har de rates som jag bestämt mig för att använda? Hört att man kunna skriva net_graph nåt? Det jag vill se är att om jag använder de rates jag skrev in ( se ovan ) och hur kan man göra det med net_graph? Vad är det man ska titta på?

Det känns som om jag inte har mina rates kvar eftersom min ping har gått upp lite från 15-20, kanske beror på för att det fullt med spelare på servern och så märker jag nåt konstigt, lite svårt att förklara, det känns som om jag laggar lite grann, inte så att det fryser sig och sen fortsätter utan mer som fps drops.

Förut har jag skrivit in rates varje gång jag startat spelet men det har börjat bli jobbigt. Eller så kanske jag nu har mina rates kvar och det är servern som det är fel på eftersom det finns så många spelare som spelare. Ok, nu kan nån säga mig om jag kan se på nåt sätt om jag har mina rates kvar?

För det första, lär dig använda radbrytning. Nu hjälpte jag dig med det, så kanske du kan lära dig av det och använda det i framtiden.

För att dina rates ska sparas, så gör du en autoexec.cfg (och skriver givetvis in alla rates här) i samma mapp som config.cfg filen. Om det ändå inte fungerar så måste du skriva exec autoexec.cfg i config.cfg eller i launch options - detta kan du googla dig till för mer info om det ändå inte fungerar.

Det du ska skriva är net_graph 1 och det kommer visa en massa text. Du kan se Update, CMD och andra saker. Om det står 64 på dessa så är det 64 ticks, om det står 128 så är det 128 ticks. Detta är helt upp till servern och ingenting du kan göra något åt.
Om du kör den inbyggda matchmakingen i CSGO så kommer ticks vara 64 fastän du manuellt ställt in 128 i din config. Om du kör t.ex. PCW eller liknande på en annan server så kommer det mest sannolikt vara 128 ticks.. kan även vara det på public, men ser ingen större anledning till varför det ska vara det på public.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650