Problem med Facebook. Virus eller malware?

Permalänk
Medlem

Problem med Facebook. Virus eller malware?

Har senaste dagarna problem med Facebook. Det hänger hela datorn och inget fungerar. Har kört flera virus och malware program men inget hittas. Har även provat annan browser. Installerat om Firefox. Hittade en tjej som frågade på annat forum för några dagar sedan som hade exakt samma problem men inte fått svar.
Har samma problem på 4 datorer och samma uppkoppling.

Länk till tjejens inlägg. http://eforum.idg.se/topic/343060-problem-med-facebook-i-chrome-och-firefox/

Har dock Win 7

Permalänk
Medlem

Även jag upplever detta på flera olika datorer, så du är inte ensam. Eftersom det enbart är problem med FB utgår jag från att det är där felet ligger.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse9:

Även jag upplever detta på flera olika datorer, så du är inte ensam. Eftersom det enbart är problem med FB utgår jag från att det är där felet ligger.

Polare i annan kommun har inga problem

Permalänk
Medlem

Det hjälper mig att gå in på facebook via en länk till t.ex. en grupp

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Det hjälper mig att gå in på facebook via en länk till t.ex. en grupp

Hur menar du?

varför ska jag gå in via länk? Ska väl gå att komma in direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulan:

Hur menar du?

varför ska jag gå in via länk? Ska väl gå att komma in direkt?

Jag vet inte varför de har detta bugg, men jag har fått det att fungera på detta vis:

Jag har ett bokmärke på AlienInsides facebooksida (https://www.facebook.com/AlienInsideMusic) bara för att jag inte kan komma in på FB via https://www.facebook.com/

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Verkar vara bilder och avatarer som har problem att laddas.
Det laggar också vid sidrullning av sidan för att tillslut låsa sig helt.
Under tiden står det att Firefox inte svarar högst upp.
Har installerat om Adobe flash

Permalänk
Hedersmedlem

Jag råkade ut för detta i morse men nu fungerar det ok. FF låste sig totalt, så något problem har de eller har haft.

Kör adblocker + flashblocker, hjälpte alltså inte, eller kanske t o m berodde på dessa, men det fungerar alltså nu med samma inställningar.

Edit: Testade precis igen, samma skit. Fungerar om man bara laddar sidan, men så fort jag börjar scrolla hackar allt fast.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag råkade ut för detta i morse men nu fungerar det ok. FF låste sig totalt, så något problem har de eller har haft.

Kör adblocker + flashblocker, hjälpte alltså inte, eller kanske t o m berodde på dessa, men det fungerar alltså nu med samma inställningar.

Edit: Testade precis igen, samma skit. Fungerar om man bara laddar sidan, men så fort jag börjar scrolla hackar allt fast.

Prtecis. Just när man scrollar kommer skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulan:

Har senaste dagarna problem med Facebook. Det hänger hela datorn och inget fungerar. Har kört flera virus och malware program men inget hittas. Har även provat annan browser. Installerat om Firefox. Hittade en tjej som frågade på annat forum för några dagar sedan som hade exakt samma problem men inte fått svar.
Har samma problem på 4 datorer och samma uppkoppling.

Länk till tjejens inlägg. http://eforum.idg.se/topic/343060-problem-med-facebook-i-chrome-och-firefox/

Har dock Win 7

Facebook ÄR malware. Att problem uppstår är inte förvånande.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Har du möjligtvis addonet LastPass installerat?

I sådana fall löser du problemet genom att:
1. gå till inställningar
2. gå till fliken "meddelanden"
3. kryssa UR "klicka på fältikonerna"

Jag hade samma problem för ett par dagar sedan och detta löste mitt problem.

Med vänliga hälsningar
Richard