Tips på prisvärda grafikkort

Permalänk
Medlem

Tips på prisvärda grafikkort

Jag skulle vilja ha lite rekommendationer på några prisvärda grafikkort för har tänk o skaffa mig ett nytt, min budget ligger på runt 3000kr
Grafikkortet ska användas mest till bf4, har kollar till på den nya amd serien men vet inte om dem är stabila. Vill helst ligga runt 100fps på high

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning ? Men skulle nog gissa att bästa valet hade varit att vänta ett tag och köpt en 290 med icke-referenskylare ? Annars skulle jag förslå en referens 290 om du kan stå ut med den eller en 280X/7970 eftersom dom har väldigt bra prestanda per valuta.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Best bang for the buck! http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/powercolor-...
Där har du en chans att komma undan lite billigare, hur det sen presterar på High får du försöka dra egna slutsatser om ifrån testet jag länkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Vilken upplösning ? Men skulle nog gissa att bästa valet hade varit att vänta ett tag och köpt en 290 med icke-referenskylare ? Annars skulle jag förslå en referens 290 om du kan stå ut med den eller en 280X/7970 eftersom dom har väldigt bra prestanda per valuta.

1920x1080 vad är skillnaden utan referenskylare? Och varför måste jag vänta på den isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cippox:

1920x1080 vad är skillnaden utan referenskylare? Och varför måste jag vänta på den isf?

Den låter väldigt mycket och är väldigt dålig.

290 fungerar på det sättet att det klockar sig högre desto svalare det går så du kan nästan tänka att ju svalare kortet är desto mer prestanda får du ut.

Edit: självklart går frekvenserna endast upp till den specificerade max frekvens tillverkaren har satt.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cippox:

1920x1080 vad är skillnaden utan referenskylare? Och varför måste jag vänta på den isf?

Referenskylaren är väl allt utom bra, alltså högljudd, ineffektiv och liten möjlighet för överklockning. För 1920x1080 borde en 280X/7970 klara sig ganska bra på High inställningar, dock om det är en stabil fps på över 100 har jag ingen aning om. Borde inte vara långt ifrån åtminstone om man kollar på skillnaden mellan Medium och Ultra.

BF4 Ultra, 1920x1080

Dold text

BF Medium, 1920x1080

Dold text
Visa signatur

Alltid lättare om du citera.