Vad skulle du vilja förändra i WOW ?

Permalänk
Avstängd

Vad skulle du vilja förändra i WOW ?

Gjorde en tråd för ett tag sen som handlade om att göra ett wow 2. Det lär dock inte hända som det ser ut på blizzard just nu.

Dock kommer fler upgrades osv.

Vad saknar du i wow hittils och vad skulle du vilja se dök upp ?

Annan story ? en annan faction ? En underjord ? Fler klasser ? Annat spec och pvp system ?

Kom gärna med förslag hit som diss.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en DOTA karta i World of Warcraft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Jag skulle vilja ha en DOTA karta i World of Warcraft!

Battleground/pvp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Finns några saker jag skulle vilja ändra på i WoW:

  • Svårighetsgraden - Det har blivit för lätt nu att geara upp sin char vilket gör att spelet känns helt enkelt för lätt

  • Ny hero class - Gillade blizzards tänk med DK men skulle gärna att de skapade en ny hero class fast ranged t.ex. archmage, Dark Ranger m.m.

  • Levlingen - Går alldeles för snabbt att dra 1-60 utan något item som ger bonus xp.

  • Talent tree - Tyckte mer om det gamla än det som används nu då det inte blir någon variation bland spelarna som kör samma klass.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem

tillbaka till lvl 70

Permalänk
Skrivet av Delapsus:

Finns några saker jag skulle vilja ändra på i WoW:

  • Svårighetsgraden - Det har blivit för lätt nu att geara upp sin char vilket gör att spelet känns helt enkelt för lätt

  • Ny hero class - Gillade blizzards tänk med DK men skulle gärna att de skapade en ny hero class fast ranged t.ex. archmage, Dark Ranger m.m.

  • Levlingen - Går alldeles för snabbt att dra 1-60 utan något item som ger bonus xp.

  • Talent tree - Tyckte mer om det gamla än det som används nu då det inte blir någon variation bland spelarna som kör samma klass.

Varför vill du ha seg levling? Det roliga kommer ju inte förrän vid endgame, så varför ödsla en massa onödig tid på det mindre roliga? Är själv ofattbart trött på att levla och de flesta jag pratar med i guild och skype säger samma sak, att det är tråkigt och drygt att levla.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha tillbaka glädjen i att man upptäcker och klarar saker i wow. Idag kommer man knappt ihåg hur de nya zonerna ser ut, det finns ingen anledning att ta sig till dem efter man levlat förbi dem. Man behöver inte lämna huvudstaden överhuvudtaget efter man dingat 90.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroblasted:

Varför vill du ha seg levling? Det roliga kommer ju inte förrän vid endgame, så varför ödsla en massa onödig tid på det mindre roliga? Är själv ofattbart trött på att levla och de flesta jag pratar med i guild och skype säger samma sak, att det är tråkigt och drygt att levla.

Tjae dom får väl ta å göra det kul att levla ist, kolla bara på GW2, där var dock problemet att det var roligare att levla än att köra endgame men fortfarande är det fail om det är tråkigt att levla så det kan dom ju ta att fixa isf kan man tycka.

Skrivet av Delapsus:

[*]Svårighetsgraden - Det har blivit för lätt nu att geara upp sin char vilket gör att spelet känns helt enkelt för lätt

Imo så är inte problemet att det är för lätt att skaffa gear utan att det inte finns något exlusivt content att sträva efter, för det är väl fortfarande svårt att skaffa best in slot antar jag? Att belöna duktiga spelare som spelat mycket med att få spela samma content som alla andra fast svårare är det värsta som hände med wow och känns bara som content padding för att behålla hardcore spelare.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jag vill ha tillbaka glädjen i att man upptäcker och klarar saker i wow. Idag kommer man knappt ihåg hur de nya zonerna ser ut, det finns ingen anledning att ta sig till dem efter man levlat förbi dem. Man behöver inte lämna huvudstaden överhuvudtaget efter man dingat 90.

Visst behöver man inte, men det finns en hel del att göra utanför om man bara hittar på något att göra. Själv är jag i huvudstaden endast när jag antingen tar portal eller kollar Auction House i någon minut. Kommer även ihåg exakt hur alla zoner ser ut och var allting finns i dem.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Tjae dom får väl ta å göra det kul att levla ist, kolla bara på GW2, där var dock problemet att det var roligare att levla än att köra endgame men fortfarande är det fail om det är tråkigt att levla så det kan dom ju ta att fixa isf kan man tycka.

Imo så är inte problemet att det är för lätt att skaffa gear utan att det inte finns något exlusivt content att sträva efter. Att köra samma content fast svårare är en urusel morot imo och det absolut värsta som hände WoW.

Jag ser hellre att de lägger ner tiden på endgame och inte på levling content då det bara tar upp en bråkdel av ens tid i WoW.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Avstängd

Skulle gärna se en underjordisk värld. Där en third faction dyker upp med alien/evil underlords. Dark mage, Necromancer, Dark knight. Shadow warrior, Voodoo healer, Zombie etc. En story line om hur världen under är. Förstörda landskap. Rå grafik och lite andra mobs och Dungenons på lite andra sätt. Upgraderad grafik och spelmotor ganska rejält. Bättre pvp möjligheter. Lite svårar spel.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk

Skulle vilja att en en HD patch kom med fler ploygoner och finare texturer kommer till allt! och istället för en ända stor mapp skall det vara många mindre och en Mapeditor! Ändra om spelstilen till RTS och skippa MMO till förmån för dedikerade servrar och kartor upp till 16 spelare!

Byggt vidare på storyn såklart!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja sänka lvl till 80 eller 70. För Jag tröttnade prisis på att lvl en gubbe up till 80 efter wotlk så tyckte jag att allt sög levlingen instancerna. Men i wotlk tyckte jag att det var för lätt att skaffa gear. Men det gjorde så fler kunde köra mer raids. Men icc tyckte jag var för lätt.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Gör om gamla raids så man kan göra de även i max level. Items man får kan väl vara entry-level för raids. Level scalas ner ofc.

Meeer valuta för pengarna! Ge mig fler dungeons och låt mig inte behöva göra om 6 st dungeons 27000 ggr mellan varje expansion.. Och fler raids.

Item squish.. När man crittar miljoner så försvinner känslan att skadan är "mäktig"..

Permalänk
Medlem

Jag är väl en av få som tycker att det är rätt bra som det är med det mest men det hade varit kul om jag hade kunnat tweaka mina chars mera så att dom såg mer individuella ut. Där är GW2 bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroblasted:

Varför vill du ha seg levling? Det roliga kommer ju inte förrän vid endgame, så varför ödsla en massa onödig tid på det mindre roliga? Är själv ofattbart trött på att levla och de flesta jag pratar med i guild och skype säger samma sak, att det är tråkigt och drygt att levla.

Samma är ju kanske att säga "vad är det för roligt att wipa 100 gånger på samma boss och när man klarat bossen är spelet dött"

Vet många som levlar i kompisgäng och tycker det är jätteroligt. Att med vänner levla sig fram i instanser och questa och bara ha kul.

Man måste alltså förstå att det finns delar i spelet för alla.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Att wow inte ska vara som när man lirade på funserver

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Fixa inflationen både på ilvl, pengar och lättillgängliga epics. Gör så att entry-raids och raidfinder droppar blåa och ett fåtal epics medan ett fullt-epic-loot-table skulle vara reserverat för normal raids och högre samt kanske sista bossen i heroic instances.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

Skulle gärna se en underjordisk värld. Där en third faction dyker upp med alien/evil underlords. Dark mage, Necromancer, Dark knight. Shadow warrior, Voodoo healer, Zombie etc. En story line om hur världen under är. Förstörda landskap. Rå grafik och lite andra mobs och Dungenons på lite andra sätt. Upgraderad grafik och spelmotor ganska rejält. Bättre pvp möjligheter. Lite svårar spel.

Hade varit häftigt, men WoW följer viss lore och storyline så det kommer nog inte att hända, tyvärr.

Visa signatur

Rolig signatur