behov av en spel dator, låg budet 6 - 7 000

Permalänk

behov av en spel dator, låg budet 6 - 7 000

Tjena alla.
Jag är ny här och jag är inte speciellt kunnig när det gäller datorer.
Jag spelar för närvarande league of legends på min laptop och den klarar det precis på normal grafik, så nu är jag ute efter en stationär dator som kan klara av lol på högsta grafik och fortfarande ha bra fps.
Det får gärna vara en dator som klarar av BF4 och liknande men det förstår jag att det kan bli svårt med denna tajta budgeten.
Men det är också bra ifall det finns möjlighet för att bygga vidare på datorn vid senare tillfälle.
jag har inte direkt några krav förutom att det ska ligga helst inom budgeten, det får gärna vara ett snyggt chassit och den ska klara av dom flesta spelen på hög grafik. speciellt league of legends.

Så om någon har ork och lust att bygga ihop en dator på någon sida och sedan länka den till mig så skulle jag bli väldigt tacksam.
Ha det gött & tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Klarar av alla spel rätt bra och med möjlighet till SLI eller crossfire i framtiden. Även möjlighet att överklocka processorn i framtiden om du införskaffar en ordentlig kylare.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4124713/2013-11-10

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Bättre prestanda men inte med möjlighet att överklocka processorn. BF4 på high.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4130011/2013-11-12

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vore jag du skulle jag försöka satsa på att köpa de dyrare delarna begagnat, då får du betydligt mer för pengarna. Jag byggde precis ihop den här datorn med begagnade delar:

CPU: Intel core i5 2500K
GPU: Sapphire HD7970
PSU: Corsair AX850
Chassi: Fractal Design R4
MB: Asus P8P67 WS Revolution
RAM: Kingston HyperX 2x4GB
SSD: Intel 335 240GB
CPU-kylare: Noctua NH-D14
Totalpris inklusive frakt: 5650:-

Både billigare och bra mycket bättre än vad ett nytt bygge blir, kvalitétsprylar rakt igenom. Ska man istället bygga nytt för max 6-7k så blir det avkall på flera punkter (moderkort/chassi/nätagg/cpu-kylare/grafikkort typ). Håll ögonen öppna på marknaden och låt det ta en vecka eller två för att få ihop prylarna du behöver. Vissa saker kan du ju köpa nytt, typ chassi/ram sparar man inte mycket på att köpa begagnat. Även moderkort är helt ok att köpa nytt även om man inte har så stor budget.

Här är väl en varukorg med nya delar som motsvarar delarna jag köpte begagnat (inte exakt samma, jag vet. Men prestanda och kvalité är liknande): http://www.inet.se/kundvagn/visa/4098531/2013-11-04

Permalänk
Permalänk

låter som bra datorer alltihop för den tajta budgeten, ifall jag skulle köpa till tangentbord och skärm, vad skulle ni då rekommendera ?