Sony vill sälja tre miljoner Playstation 4 till årsskiftet

Permalänk
Medlem

Jag droppade tanken på PS4 nær dom proklamerade at dom INTE kommer stödja DLNA streaming... För mig har ps3 hela vägen förutom spelkonsoll varit mitt Home Entertainment system... Men nu ser det ut som det blir Xbox tyvär... men jag vil bara inte ha flera boxar att förhålla mig till.. Jag vil ha min tv, min hemmabio förstärkare och mediaburken (nu PS3) som har ansutning til hushållets datorer.. Vist spelas det en del, jag har familj som jag pratat med om detta, alla är överens om at ha flera burkar och fjärrkontroller blir bara en röra varje gång man ska göra nåt.. Byte av ingångar för at se en film eller så är inte så tidsödande eller svårt, men det ska INTE behövas längre, när vi inte behövt på flera år. Men tekniken har sina begränsningar i de gamla konsolerna, vi vil haka på de nya funktionerna som är genomgående lika förutom just dlna stödet och utseendet på OS.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog införskaffa en PS4 inom ett år ungefär, men först väntar jag ut barnsjukdomar, låter utbudet växa litet och ser vad Sony har för planer gällande DLNA bland annat.

Som shagy nämner ovan, PS3:an är så mycket mer än en spelkonsol för min del. Samtidigt som både grafik och den underhållnings som erbjuds är mer en tillräcklig. Det enda som stör mig är att han flåsar ganska bra min tjockis och fruktar att han vilken dag som helst ska kasta in handduken.

Utöver det är jag mycket nyfiken på vad Valve har i kikaren och vad de kommer erbjuda gentemot de befintliga jättarna. Nintendo kommer snart spotta ut sina legender och då väntar min Wii U troget.

Vi har som alltid i teknikens värld en spännande tid framför oss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

"Suck" när ska nördar förstå att konsoler har oslagbar pris/prestanda i spel och att det faktiskt inte är samma sak som att spela på PC.... många inklusive undertecknad har både konsoler och PC

Håller med. Är också otroligt trött på jämförelsen med PC stup i kvarten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En sak du missar är att grafiken pressas något enormt ned i kvalitet för att uppnå 30 FPS i dessa spel. GTA5 ser ut som dynga på nuvarande konsoler och PS4/Xbone är inte bättre. Dem saknar prestanda så det skriker om det.

Så grafiken försämras något enormt för att hålla FPSen på en acceptabel nivå.

Du vet inte vad du pratar om...

Permalänk
Skrivet av Serzarian:

Håll dig till ämnet, det diiskuteras huruvida PC kan göra vad konsoler kan eller ej inte vad som är mest prisvärt.

DU kan ju inte tillrättavisa och sedan gå offtopic direkt efter???

Diskussionen handlar om PS4 leveranserna innan årsskiftet. Inte att pc är kraftfullare för det vet alla redan.

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till med de där 3miljoner exemplaren om de kör nån drive. typ köp spel till PS4 för 4K + tolv cocacola kapslar så får du enheten gratis

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Jag tycker det är oerhört bra att samtliga spel som släpps vid release av ps4 kommer vara tillgängliga på PSN.

Permalänk
Medlem

Kanske är jag som blivit äldre, men jag tycker spelen blir krångligare och krångligare, och med det mindre och mindre tilltalande, för varje generation. Det är alldeles för mycket bök med att spela konsollspel idag, optimalt för mig vore att gå tillbaka 15 år i tiden, och ha det som det var då; tjonka in kassetten, och var igång och spela på 10 sekunder. Slippa boottider, laddtider, artificiella bromsar som att exempelvis tvingas se miljarder onödiga företagsloggor när man startar spelet, cutscenes och ingametutorials in absurdum, osv. Jag klarade av att spela utan att spelet höll mig i handen som 7-åring, så varför skulle jag behöva det idag? Tyvärr finner jag mycket mer spelglädje i min gamla SNES än jag någonsin funnit i PS2/Xbox/GC-generationen och framåt, man tycker ju det borde vara tvärtom. Det enda de nya konsollerna gör bättre enligt min åsikt är väl det grafiska.

Om jag måste välja en konsoll, så är PS4:an den som känns mest tilltalande på pappret i alla fall. Kommer dock avvakta, och min vana trogen i sådana fall köpa konsollerna allteftersom de blir hackade. Man får väl se om det känns aktuellt den dag det sket.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Hoppas på 3 miljoner sålda exemplar innan jul?! Jag fick mejl idag om att jag inte får mitt PS4 förräns tidigast i januari. Så dom borde väl ha rätt bra koll på att dom får sålt den mängden. Frågan är väl snarare hur många dom hinner producera :/ Tycker det är riktigt segt att det inte finns någon butik som säljer exemplar av konsollen på plats, utan att det bara är förhandsbokning som gäller.

Hade varit lite kul att köa till någon av dom större elektronikkedjorna för att få ett exemplar på release än att se till att ha bokat 1 år i förväg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En sak du missar är att grafiken pressas något enormt ned i kvalitet för att uppnå 30 FPS i dessa spel. GTA5 ser ut som dynga på nuvarande konsoler och PS4/Xbone är inte bättre. Dem saknar prestanda så det skriker om det.

Så grafiken försämras något enormt för att hålla FPSen på en acceptabel nivå.

Hur tänkte du nu egentligen?

Pressas enormt "ned"? Från vadå, liksom?

Snarare är det så att grafiken pressas "upp" för att utvecklarna skall få så mycket som möjligt ur hårdvaran medelst optimering, speciellt för plattformsexklusiva spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windestål:

Hade varit lite kul att köa till någon av dom större elektronikkedjorna för att få ett exemplar på release än att se till att ha bokat 1 år i förväg.

Elgiganten ska ha PS4 konsoler i butik vid release, därav begränsat med förhandsbokningar.

Visa signatur

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainForce:

Någon som vet om man kommer kunna spela äldre Play-Station-spel på PS4:an?

Det Är snack om att man ska använda tjänsten Ustream och Gaikai för att ge möjligheten till digitala versioner av ps 2/3 spel precis på samma sätt som man gör på ps3 idag

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Okej.. Sisst jag kolla så lät PS4 dig att sälja begagnade spel, de har ingen regionlåsning, har ingen krav för att köra konto om du inte ska spela online, kräver inge kreditkort, du kan köpa gamecards om du inte vill betala med kreditkort..

Sen angående DRM så har ju nästan allt det, Steam är ju DRM även de, exakt som konsollerna.

Permalänk
Medlem

3 miljoner är kanske lite väl optimistiskt. Men vi får väl se.

Skrivet av rektor:

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Men du, en sådan finns redan! Faktum är att jag tror du har en. Jag tror till och med att du sitter och skriver från en sådan just nu.

Din och andra PC-tomtars dröm om det här går ju inte att översätta till en konsol, för ni vill basicaly ha en PC. Varför basha på en konsol när ni redan har allt ni vill ha? Att konsoler är stängda är en del av affärsmodellen. Spelmaskinen subventionveras
och känns hyfsat värda sitt pris, då det är skräddarsytt för att bara funka.

Att bygga en konsol med öppenheten du och många andra föreskriver resulterar ju i att alla delar i kedjan måste vara lönsamma i sig. Precis som det är för hemdatorer idag. Vad skulle skillnaden vara?

Just stängdheten är fundamentet till en annorlunda affärsmodell, och gör att man kan göra en del saker bättre faktiskt och erbjuda en lite annan upplevelse. Jämför med Apple. Och nej, det är inte dåligt per definition.

(Psst! Jag spelar på PC också..!)

Skrivet av Serzarian:

Hmmmm... Ja det får jag väl ge konsolerna då, tänkte inte riktigt på lokalt spelande, trodde inte folk sysslade med sådant längre men det kanske bara är så i min vänkrets

Är det någon som vet om man kan använda flera spelkontroller på en PC till ett spel som stödjer det? För om det går så tar jag tillbaka det jag sa... Då är PC överlägsen igen.

Det är ju halva anledningen till att lira konsol. Går på folkis nu, så det är super Spel som Buzz och grejer med Move är väldigt uppskattat när man sitter i allrummet.

Ingen inbillar sig att PC inte kan, det handlar om vad är bekvämast, vad som är reellt möjligt i sammanhanget. Det är trots allt underhållning det handlar om, så då är det en avgörande faktor.

Skrivet av Gipsyboy:

Jag droppade tanken på PS4 nær dom proklamerade at dom INTE kommer stödja DLNA streaming... För mig har ps3 hela vägen förutom spelkonsoll varit mitt Home Entertainment system... Men nu ser det ut som det blir Xbox tyvär... men jag vil bara inte ha flera boxar att förhålla mig till.. Jag vil ha min tv, min hemmabio förstärkare och mediaburken (nu PS3) som har ansutning til hushållets datorer.. Vist spelas det en del, jag har familj som jag pratat med om detta, alla är överens om at ha flera burkar och fjärrkontroller blir bara en röra varje gång man ska göra nåt.. Byte av ingångar för at se en film eller så är inte så tidsödande eller svårt, men det ska INTE behövas längre, när vi inte behövt på flera år. Men tekniken har sina begränsningar i de gamla konsolerna, vi vil haka på de nya funktionerna som är genomgående lika förutom just dlna stödet och utseendet på OS.

Det har varit snack om att Sony jobbar på, alternativt överväger att införa DLNA efter kritik om just det. Så vänta en smula innan du slår till på någon.

Skrivet av kaput:

Kanske är jag som blivit äldre, men jag tycker spelen blir krångligare och krångligare, och med det mindre och mindre tilltalande, för varje generation. Det är alldeles för mycket bök med att spela konsollspel idag, optimalt för mig vore att gå tillbaka 15 år i tiden, och ha det som det var då; tjonka in kassetten, och var igång och spela på 10 sekunder. Slippa boottider, laddtider, artificiella bromsar som att exempelvis tvingas se miljarder onödiga företagsloggor när man startar spelet, cutscenes och ingametutorials in absurdum, osv. Jag klarade av att spela utan att spelet höll mig i handen som 7-åring, så varför skulle jag behöva det idag? Tyvärr finner jag mycket mer spelglädje i min gamla SNES än jag någonsin funnit i PS2/Xbox/GC-generationen och framåt, man tycker ju det borde vara tvärtom. Det enda de nya konsollerna gör bättre enligt min åsikt är väl det grafiska.

Om jag måste välja en konsoll, så är PS4:an den som känns mest tilltalande på pappret i alla fall. Kommer dock avvakta, och min vana trogen i sådana fall köpa konsollerna allteftersom de blir hackade. Man får väl se om det känns aktuellt den dag det sket.

Jag känner lite samma sak, fast jag är en generation senare. Har haft kul med SNES och N64, men hade ingen egen, och haft otroligt roligt med PS2/Xbox/GC-generationen. Den här generationen känns som ett stort svart hål spelmässigt. Det har aldrig känts varken snyggt eller roligt. Men den här generationen har väckt min spellust igen. Driveclub verkar oerhört intressant och kan verkligen ta racinggenren till nästa nivå, vilket känn kul då det var ett tag sen sen sista Burnout kom (med tyngdpunkt på sista ), att de satsar på indie är spännande, att de har fixat UI:t/OS:et så att det fyller sitt syfte och inte bromsar varje moment med laddningar till allt möjligt skit (multithreading≠multitasking?) känns oerhört upplyftande.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Jag känner lite samma sak, fast jag är en generation senare. Har haft kul med SNES och N64, men hade ingen egen, och haft otroligt roligt med PS2/Xbox/GC-generationen. Den här generationen känns som ett stort svart hål spelmässigt. Det har aldrig känts varken snyggt eller roligt. Men den här generationen har väckt min spellust igen. Driveclub verkar oerhört intressant och kan verkligen ta racinggenren till nästa nivå, vilket känn kul då det var ett tag sen sen sista Burnout kom (med tyngdpunkt på sista ), att de satsar på indie är spännande, att de har fixat UI:t/OS:et så att det fyller sitt syfte och inte bromsar varje moment med laddningar till allt möjligt skit (multithreading≠multitasking?) känns oerhört upplyftande.

Det kanske är en genrefråga då; du nämner några bilspel, och då måste jag erkänna att du är inne på något, bilspelen är faktiskt roligare på nya konsoller. På konsoll är jag dock mer inne på gamla hederliga plattformsspel i stil med Mario, Metroid, Castlevania, Megaman, JRPG:s, ARPG:s, osv. Sådant där det faktiskt är mer viktigt att grafiken är "tydlig" än att den är snygg, en massa visuella effekter och onödig detaljrikedom gör det mest bara ansträngande. Jfr med Windows XP vs 7. Den senare är mycket snyggare, men ingenting slår effektiviteten och tydligheten i det gamla tråkiga gråa interfacet i XP. Kanske därför jag helt enkelt tycker konsollerna som kom efter att 3D-grafik blev möjligt på konsoll, och att speltillverkarna därmed kände sig tvungna att börja göra allt som kan göras i 3D i 3D, utan minsta tanke på om det blev bättre så eller ej. Zelda, Mario och Metroid-serierna är ju prime examples på spel som var bättre som de var, men som ändå skulle göras i 3D för att de kunde.

Japp, indiespelen är på nåt sätt räddningen. Det känns som att indieutvecklarna i stor mån har fattat att vissa gamla koncept fortfarande är jävligt bra, trots att de är gamla. Exempelvis att göra plattformsspel i 2D

Ja, man får väl se som sagt. Man kan ju börja med att testa den kommande generationens konsoller innan man totalsågar dem

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Okej.. Sisst jag kolla så lät PS4 dig att sälja begagnade spel, de har ingen regionlåsning, har ingen krav för att köra konto om du inte ska spela online, kräver inge kreditkort, du kan köpa gamecards om du inte vill betala med kreditkort..

Sen angående DRM så har ju nästan allt det, Steam är ju DRM även de, exakt som konsollerna.

Xbox One låter dig sälja begagnade spel. Xbox One är regionsfri. Xbox One kräver inget kreditkort för ett konto/profil. Xbox One tillåter dig att köpa gamecards för krediter och online speltid.

Xbox One har även en mycket bättre kamera, stödjer upp till 8handkontroller samtidigt, har kinect som fungerar extremt mycket bättre än PS Eye plus att onlinetjänsten är mycket stabilare.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knuckles:

Xbox One låter dig sälja begagnade spel. Xbox One är regionsfri. Xbox One kräver inget kreditkort för ett konto/profil. Xbox One tillåter dig att köpa gamecards för krediter och online speltid.

Xbox One har även en mycket bättre kamera, stödjer upp till 8handkontroller samtidigt, har kinect som fungerar extremt mycket bättre än PS Eye plus att onlinetjänsten är mycket stabilare.

Xbone One säljar dina privat information till olika företag eller stater. Tänk om du uppfinner något framför kinecten och sen stjäl någon din geniala plan. Många svenskar har fått sina uppfinningar stulna av USA mfl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Xbone One säljar dina privat information till olika företag eller stater. Tänk om du uppfinner något framför kinecten och sen stjäl någon din geniala plan. Många svenskar har fått sina uppfinningar stulna av USA mfl.

Nej det gör dom inte. Det finns ingen som sitter och kollar på alla kinect feeds från miljoner användare. Ifall du verkligen tror detta så tycker jag synd om dig och hoppas att du skaffar dig lite mer vetskap om hur världen fungerar.

PS. Sony har samma datasamlingspolicy som MS...och MS har samma policy som alla andra mjukvaruföretag

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Vem fan bryr sig om det om man bara ska spela spel?

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

optimalt för mig vore att gå tillbaka 15 år i tiden, och ha det som det var då; tjonka in kassetten, och var igång och spela på 10 sekunder. Slippa boottider, laddtider, artificiella bromsar som att exempelvis tvingas se miljarder onödiga företagsloggor när man startar spelet

Jag kunde bara inte låta bli, ta en titt på (tror der var) "FIFA 98 Road to the World Cup" på gameboy, det har ett obligatoriskt oskippbart intro på 1 minut och 25 sekunder!!! på ett spel som är för en bärbar spelkonsol det vill säga som skall spelas snabbt när man känner för det... Finns många äldre spel som har oskippbara intro sekvenser :/

Men förstår dig, dock då jag är retro samlare så spelar jag fortfarande massor av spel på konsol från 80-talet till slutet av 90-talet (självklart på original hårdvaran och många på en CRT TV) och det finns så enorma mängder spel över alla systemen att man tröttnar inte. Så ser inte problemet med dagens system och långa starttider etc, spelen är mer avancerade så mycket laddas när logos etc visas, stör mig inte och när jag bara vill spela lite snabbt så startar jag någon av mina äldre konsoler eller någon av mina Amiga.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Haft xbox360 senaste generationen och haft lite skoj med kinect och lite äventyrsspel. Blir förmodligen PS4 denna generation, blev så förbannad på microsofts första ideér om att man inte får äga spelen man köpt att de brända broarna för mig trots kovändningen senare...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag kunde bara inte låta bli, ta en titt på (tror der var) "FIFA 98 Road to the World Cup" på gameboy, det har ett obligatoriskt oskippbart intro på 1 minut och 25 sekunder!!! på ett spel som är för en bärbar spelkonsol det vill säga som skall spelas snabbt när man känner för det... Finns många äldre spel som har oskippbara intro sekvenser :/

Men förstår dig, dock då jag är retro samlare så spelar jag fortfarande massor av spel på konsol från 80-talet till slutet av 90-talet (självklart på original hårdvaran och många på en CRT TV) och det finns så enorma mängder spel över alla systemen att man tröttnar inte. Så ser inte problemet med dagens system och långa starttider etc, spelen är mer avancerade så mycket laddas när logos etc visas, stör mig inte och när jag bara vill spela lite snabbt så startar jag någon av mina äldre konsoler eller någon av mina Amiga.

Joo, men det är ju frågan om ett fåtal isolerade fall. På moderna konsoller är det ju regel snarare än undantag att det är en jäkla massa kluddande innan man faktiskt är igång och spelar.

För mig har det tyvärr gått så långt att jag faktiskt nästan enbart spelar på mina äldre konsoller, just för att de där irritationsmomenten är obefintliga. Det känns nästan som något av ett projekt att spela på någon av de nyare konsollerna, på grund av alla de där smågrejerna jag tog upp. Men som tidigare sagt, indiespelen räddar det hela till en viss del. Shadow Complex till 360 var exempelvis helt fantastiskt, galna Super Metroid-flashbacks där, den där SNES-spelglädjen kom på visit

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Xbone One säljar dina privat information till olika företag eller stater. Tänk om du uppfinner något framför kinecten och sen stjäl någon din geniala plan. Många svenskar har fått sina uppfinningar stulna av USA mfl.

Dum fråga men när du sitter framför din Xbox brukar du göra annat än att spela eller ev se på tvn?

Är man uppfinnare så sitter man nog till stor del lite avsides dvs. inte framför TVn! med tanke på "beroende på vad man uppfinner såklart" verktyg, material, PC, ritningar.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En sak du missar är att grafiken pressas något enormt ned i kvalitet för att uppnå 30 FPS i dessa spel. GTA5 ser ut som dynga på nuvarande konsoler och PS4/Xbone är inte bättre. Dem saknar prestanda så det skriker om det.

Så grafiken försämras något enormt för att hålla FPSen på en acceptabel nivå.

PS3 släpptes för 7 år sen. Självklart ser ett helt nytt spel ut som dynga på den konsollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

PS3 släpptes för 7 år sen. Självklart ser ett helt nytt spel ut som dynga på den konsollen.

Senast jag kollade var grafiken på The Last of Us riktigt grym.

Permalänk
Medlem

3 miljoner borde de väl klara tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Jag droppade tanken på PS4 nær dom proklamerade at dom INTE kommer stödja DLNA streaming... För mig har ps3 hela vägen förutom spelkonsoll varit mitt Home Entertainment system... Men nu ser det ut som det blir Xbox tyvär... men jag vil bara inte ha flera boxar att förhålla mig till.. Jag vil ha min tv, min hemmabio förstärkare och mediaburken (nu PS3) som har ansutning til hushållets datorer.. Vist spelas det en del, jag har familj som jag pratat med om detta, alla är överens om at ha flera burkar och fjärrkontroller blir bara en röra varje gång man ska göra nåt.. Byte av ingångar för at se en film eller så är inte så tidsödande eller svårt, men det ska INTE behövas längre, när vi inte behövt på flera år. Men tekniken har sina begränsningar i de gamla konsolerna, vi vil haka på de nya funktionerna som är genomgående lika förutom just dlna stödet och utseendet på OS.

Sony uttalade sig precis igen om DLNA, de lovar att implementera det nu. Vist inget du kommer ha dag 1 men det kommer

http://www.computerandvideogames.com/437850/post-launch-ps4-u...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kingofmoon:

Vem fan bryr sig om det om man bara ska spela spel?

Jag vill kunna köpa spel när jag är utomlands också och ta hem dem och spela hemma.
Det kan man inte med regionslåsning.

Jag vill kunna sälja mina spel när jag har spelat dom klart och tröttnat på dom.
Likt som man säljer böcker och filmer man tröttnat på. Det kan man inte med DRM.

Jag vill kunna ta med mig consolen och spela på båten, på landet, etc där jag inte har Internetuppkoppling.
Det kan man inte när konsolen kräver Internetuppkoppling.

Jag vill kunna reparera den om den går sönder.
Det kan man inte när den använder propriertära skruvar istället för vanliga standard skruvar.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jag vill kunna köpa spel när jag är utomlands också och ta hem dem och spela hemma.
Det kan man inte med regionslåsning.

Jag vill kunna sälja mina spel när jag har spelat dom klart och tröttnat på dom.
Likt som man säljer böcker och filmer man tröttnat på. Det kan man inte med DRM.

Jag vill kunna ta med mig consolen och spela på båten, på landet, etc där jag inte har Internetuppkoppling.
Det kan man inte när konsolen kräver Internetuppkoppling.

Jag vill kunna reparera den om den går sönder.
Det kan man inte när den använder propriertära skruvar istället för vanliga standard skruvar.

Allt detta kan du redan göra på ps3 och det finns inget som sagts av Sony i dagsläget som pekar på att detta ändrats.
Alla spel utom 1 vad jag vet är regionsfritt på ps3, enda spelet som inte är det är Persona 4 Arena. Det är utgivaren som bestämmer om det kommer vara regionslåst, vilket bara hände en gång under ps3ans livstid, samma regler gäller för ps4an.

Du kan byta och sälja spel på ps3 och det har dom även sagt ska gå på ps4an. Detta gäller fysiska skivor givetvis och inte digitalt, men du kan inte sälja digitala spel från steam heller så det är samma regler som där.

Internetuppkopling krävs inte för att spela för varken ps3 eller ps4.

Om du kollar på breakdowns av ps3 och ps4a så är det lätt att plocka isär båda, inga specialverktyg behövs om man inte anser att en Torx security bit mejsel är specialverktyg, för det är mer eller mindre standard för alla såna här maskiner.

Jag antar du inte bryr dig ändå. Men om du ska kritisera något så behöver du ju inte klaga på att en produkt inte gör det du vill och så gör den alla dom sakerna du gav exempel på. Ditt andra inlägg där du snackar om att du vill ha en "icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på" känns rätt irrelevant. Det är en maskin för att i första hand spela spel på, och alla klagomål du hade som var kopplat till spelande var fel. Men vill du ha något där du kan göra vad som helst och inte bara spela på så bygger du väl en dator för det syftet du vill använda den till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag vill kunna köpa spel när jag är utomlands också och ta hem dem och spela hemma.
Det kan man inte med regionslåsning.

Jag vill kunna sälja mina spel när jag har spelat dom klart och tröttnat på dom.
Likt som man säljer böcker och filmer man tröttnat på. Det kan man inte med DRM.

Jag vill kunna ta med mig consolen och spela på båten, på landet, etc där jag inte har Internetuppkoppling.
Det kan man inte när konsolen kräver Internetuppkoppling.

Jag vill kunna reparera den om den går sönder.
Det kan man inte när den använder propriertära skruvar istället för vanliga standard skruvar.

Detta är ju roligt, att du tar upp dessa punkter.... och du har något enormt fel.

#1 PC är mer region låst än Sony's PS3, det finns många spel som bara funkar att aktivera inom vissa regioner, för PS3? tja det finns ett Spel. Så länge du inte har planer att köpa Persona 4 Arena i USA så kommer du inte ha problem. PS4 kommer funka lika dant och Microsoft har äntligen slopat regioner med Xbox One.

#2 Jupp bara att sälja dom, dvs exakt alla spel du köpt på skiva kan du sälja åter, kan du detta till PC?

#3 Det roliga är att varken Sony's eller Microsoft konsoler kräver någon som helst form av Internet uppkoppling, ( Förutom första gången på en Xbox One ) så ta du med konsolen för all del. Många spel på PC har tyvärr det inte lika lätt, visa kräver konstant uppkoppling även om det är ett SP spel, andra kräver steam som för stunden har rejäla problem med offline mode ( de har för en gång skull LOVAT att fixa detta )

#4 Vet inte varför du skulle vilja göra detta men i alla fall, ja du kan reparera den, byta delar o.s.v. Sony's modeller har inga special skruvar allt du behöver är en Torx skruvmejsel, inget proprietärt i huvud taget, går att få tag på i vilken elektronik affär som helst om du inte äger en full uppsättning av skruvmejslar. Med det sagt Microsoft har dock ingen standard.

Ironiskt nog så har du fel på exakt alla punkter, vist du har lite halv rätt när det gäller Microsoft plattform på två punkter men så vadå? Du bör uppdatera din fakta en aning.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.