Permalänk

FPS under 60 med 780sli

Har kört BF4 Ultra utan problem tills idag.

Kom hem från jobbet och började lira och märkte att min FPS är sjukt dålig, under 60fps för det mesta.
Har startat om datorn flera gånger men fortfarande samma sak, även installerat om drivers till grafikkortet...

Har det kommit en patch eller något idag som har fuckat upp något ?

Märkte även att min processor ligger konstant på 1.16Ghz och går ej upp alls när jag lirar, för den borde väll öka ?.
Har turbo boost upp till 4.6Ghz

Permalänk
Avstängd

Vart tror du själv att problemet ligger? Processor eller grafik. Du säger själv att processorn klockar ner sig till 1.16. har du kollat temps på processor?

Testa ta bort klocken annars.

Permalänk
Medlem

Helt säkert att din processor går för varm. Montera om processorkylaren.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det kom en ny update för Nvidia experience igår tror jag, jag fick updatera det då iaf. Men det borde väl inte fucka upp något sånt.

Battlefield uppdatering kom idag också.

Permalänk

Inget fel på processorn eller värmen, klockade upp den till har testat prime95 1 timme utan att det har gått över 70c
Jag själv gissar på att det är processorn. Battlefield 4 verkar ju inte använda den alls då den inte ökar något.

Skrivet av Megacrash:

Det kom en ny update för Nvidia experience igår tror jag, jag fick updatera det då iaf. Men det borde väl inte fucka upp något sånt.

Battlefield uppdatering kom idag också.

Det hade väll inte något alls med driver att göra var inte det med shadowplay eller något sådant ?
Installerade dock det igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Inget fel på processorn eller värmen, klockade upp den till har testat prime95 1 timme utan att det har gått över 70c
Jag själv gissar på att det är processorn. Battlefield 4 verkar ju inte använda den alls då den inte ökar något.

Det hade väll inte något alls med driver att göra var inte det med shadowplay eller något sådant ?
Installerade dock det igår...

stäng av turbo boost i BIOS och forca den att köra full hastighet hela tiden

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Inget fel på processorn eller värmen, klockade upp den till har testat prime95 1 timme utan att det har gått över 70c
Jag själv gissar på att det är processorn. Battlefield 4 verkar ju inte använda den alls då den inte ökar något.

Det hade väll inte något alls med driver att göra var inte det med shadowplay eller något sådant ?
Installerade dock det igår...

kan vara någon funktion i bios som drar ner processorns hastighet, jag hade det, stängde av den funktionen, visst, windows säger min processor nu bara är 1mhz men cpu-z säger att den ligger på 4410mhz hela tiden

Skrivet av Oliver91:

stäng av turbo boost i BIOS och forca den att köra full hastighet hela tiden

jag behöver ha på turbo boost, annars går min processor bara upp i 4000mhz istället för 4410mhz som gack dragit den till, det kan vara en energispar funktion som drar ner TS processor till 1.18ghz

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk

Problem solved!

Ändrade till energisparläge igår när jag gick och la mig och kollade på film...
Ändrade tillbaka det och nu är allt som förut