[BF4] Bannad från Battlelog forumet pga kritik.

Permalänk

[BF4] Bannad från Battlelog forumet pga kritik.

Hej, jag vill bara upplysa folket här om att jag blev bannad från forumet för att jag kritiserade spelet och tyckte att det var dåligt att ett AAA spel som jag betalat ett ganska högt pris för inte ens kan gå igenom en hel rond utan att krascha. Jag kan säga att jag svor lite men jag förstår verkligen inte hur de tänker att man inte får svära ALLS medans spelet är 18+ o de skriker "Im gonna light that son of a bitch up". Jag riktade inte min irritation mot någon speciell person och därav tycker jag att det de gör är oacceptabelt.
Till själva saken jag skrev var att jag spelat i en halvtimme på en rond och det var ca 50 tickets kvar, jag hade 10 000 score vilket var inte räknat med 200% xp boosten jag hade aktiverat. Sen så crashar spelet när jag är på ett ställe och har runt 100 fps. Jag förlorar alla unlocks inklusive min xp boost. Detta borde inte hända. Det är ett gigantiskt spelföretag som ska kunna fixa så att spelet flyter på. Sen förstår jag inte heller hela grejen med battlelog. Det är så otroligt opraktiskt och ingame server browsern crashade ALDRIG. Och det var i bc2 då. Om ni misstycker med mig är det bara att skriva i kommentarerna.

TS åsyftar Battlelog, inget annat forum.
Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Hej, jag vill bara upplysa folket här om att jag blev bannad från forumet för att jag kritiserade spelet och tyckte att det var dåligt att ett AAA spel som jag betalat ett ganska högt pris för inte ens kan gå igenom en hel rond utan att krascha. Jag kan säga att jag svor lite men jag förstår verkligen inte hur de tänker att man inte får svära ALLS medans spelet är 18+ o de skriker "Im gonna light that son of a bitch up". Jag riktade inte min irritation mot någon speciell person och därav tycker jag att det de gör är oacceptabelt.
Till själva saken jag skrev var att jag spelat i en halvtimme på en rond och det var ca 50 tickets kvar, jag hade 10 000 score vilket var inte räknat med 200% xp boosten jag hade aktiverat. Sen så crashar spelet när jag är på ett ställe och har runt 100 fps. Jag förlorar alla unlocks inklusive min xp boost. Detta borde inte hända. Det är ett gigantiskt spelföretag som ska kunna fixa så att spelet flyter på. Sen förstår jag inte heller hela grejen med battlelog. Det är så otroligt opraktiskt och ingame server browsern crashade ALDRIG. Och det var i bc2 då. Om ni misstycker med mig är det bara att skriva i kommentarerna.

Det är trendigt att släppa halvfärdiga spel.
Sen att det är dåligt är en annan sak. Vet inte om du vill diskutera varför du blev bannad eller varför de släpper spelen såhär "tidigt", men oavsett vad det är så måste ju svaret vara EA

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Det är trendigt att släppa halvfärdiga spel.
Sen att det är dåligt är en annan sak. Vet inte om du vill diskutera varför du blev bannad eller varför de släpper spelen såhär "tidigt", men oavsett vad det är så måste ju svaret vara EA

Jag är frustrerad över flertal saker som de gjort som du såg att jag skrivit innan. Vet inte om det är nostalgi men känns som att bc2 var så otroligt mycket bättre spel

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Jag är frustrerad över flertal saker som de gjort som du såg att jag skrivit innan. Vet inte om det är nostalgi men känns som att bc2 var så otroligt mycket bättre spel

Ja själv väntar jag ju fortfarande på BFBC3, har bara kört BFBC2, och kommer inte byta fastän jag har BF3. Tyvärr snackar väl Dice om BF5 nu, så det dröjer nog länge... länge. Framtiden.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Nya maps till BC2 > BF4.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av oscar_98123:

Hej, jag vill bara upplysa folket här om att jag blev bannad från forumet för att jag kritiserade spelet och tyckte att det var dåligt att ett AAA spel som jag betalat ett ganska högt pris för inte ens kan gå igenom en hel rond utan att krascha. Jag kan säga att jag svor lite men jag förstår verkligen inte hur de tänker att man inte får svära ALLS medans spelet är 18+ o de skriker "Im gonna light that son of a bitch up". Jag riktade inte min irritation mot någon speciell person och därav tycker jag att det de gör är oacceptabelt.
Till själva saken jag skrev var att jag spelat i en halvtimme på en rond och det var ca 50 tickets kvar, jag hade 10 000 score vilket var inte räknat med 200% xp boosten jag hade aktiverat. Sen så crashar spelet när jag är på ett ställe och har runt 100 fps. Jag förlorar alla unlocks inklusive min xp boost. Detta borde inte hända. Det är ett gigantiskt spelföretag som ska kunna fixa så att spelet flyter på. Sen förstår jag inte heller hela grejen med battlelog. Det är så otroligt opraktiskt och ingame server browsern crashade ALDRIG. Och det var i bc2 då. Om ni misstycker med mig är det bara att skriva i kommentarerna.

vilket forum har du blivit bannad från ? ja säger inte att dom har rätt men här kan förklaringen ligga
Admin eller dom på forum X kan ju ha regler, kan förstå att du lagt ner tid/pengar men det har dom också.
det är som att man kan neka en kund från att handla i butik X, eller krogen.
Sen finns oftast en regel att ifrågasätter du reglerna så blir du bannad. Moment 22 det går inte att komma runt och är skapat just för det.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Med högsta sannolikhet så blev du bannad pga svordommar. Bara för att ett spel som de har en forumdel till använder svordommar betyder inte att det är tillåtet att svära på forumet. Det är inte som du får gå runt och skjuta folk som hänger på forumet då man kan göra det i spelet.

Troligtvis gav du dem en riktig dålig stämmning och därför gav de dig en ban från Battlelog. Om jag nu skulle få läsa ditt inlägg så skulle jag garantera att jag håller med deras beslut. Alla som skriver och är arga på Dice är bara jobbiga, de vet inte hur man framför kritik. Det finns ett fåtal bra som har gett RIKTIG kritik på forumet, och det märker man på trådarna då de faktiskt fått respons.

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

vilket forum har du blivit bannad från ? ja säger inte att dom har rätt men här kan förklaringen ligga
Admin eller dom på forum X kan ju ha regler, kan förstå att du lagt ner tid/pengar men det har dom också.
det är som att man kan neka en kund från att handla i butik X, eller krogen.
Sen finns oftast en regel att ifrågasätter du reglerna så blir du bannad. Moment 22 det går inte att komma runt och är skapat just för det.

Hela battlelog, kan inte göra en tråd någonstans

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

Mig veterligen så räknas tiden aktiverad på EXP boosts endast om battlereporten faktiskt registreras. Ändå trist när sådana saker händer och surt att du blir bannad från Blog forumet för att rikta kritik.

Permalänk

Börjar Dice snacka BF5 nu så slutar jag köpa deras spel helt och hållet. Iallafall tills dom släpper helt spelbara spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beecooler:

Börjar Dice snacka BF5 nu så slutar jag köpa deras spel helt och hållet. Iallafall tills dom släpper helt spelbara spel...

stod så i senaste PCG... men det vet man ju aldrig om det är sant ^^

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Kan nog i viss mån hålla med...

Kan man inte uttrycka sig på ett vettigt sätt, har man inte i ett forum att göra.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Kan nog i viss mån hålla med...

Kan man inte uttrycka sig på ett vettigt sätt, har man inte i ett forum att göra.

Jag skulle visa dig exakt vad jag skrev om de inte varit för att de tog bort tråden, men det var ju i stilen "im so fucking tired of it crashing all the time", jag tycker inte riktigt borde orsaka en bann från forumet, men men.

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beecooler:

Börjar Dice snacka BF5 nu så slutar jag köpa deras spel helt och hållet. Iallafall tills dom släpper helt spelbara spel...

Skrivet av olle_gamer98:

stod så i senaste PCG... men det vet man ju aldrig om det är sant ^^

DICE har pratat om allt ifrån BC3 till 2143 om jag inte minns fel.
Personligen är jag nöjd med grafiken som den är bara nätkoden, buggarna och krascherna fixas. Om dom skulle göra det +lägga in mer BC2 känsla hade jag faktiskt kanske brytt mej om premium.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beecooler:

Börjar Dice snacka BF5 nu så slutar jag köpa deras spel helt och hållet. Iallafall tills dom släpper helt spelbara spel...

Ja, Dice har redan påbörjat utvecklandet av BF5, och det är pga att det är så det går till. Kom ihåg att det är stora teams som sitter och jobbar med ett och samma spel, och när ett team är klart med sin sak så kan du påbörja nästa projekt, i detta fall BF5 då det tar ca 3 år att utveckla en sådan här titel.

Skrivet av oscar_98123:

Jag skulle visa dig exakt vad jag skrev om de inte varit för att de tog bort tråden, men det var ju i stilen "im so fucking tired of it crashing all the time", jag tycker inte riktigt borde orsaka en bann från forumet, men men.

För att jämföra med Sweclockers regler (Som är ett helt annat forum, bare that in mind) så finns regeln "§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang." här, vilket en sådan tråd är. Det saknas helt och hållet ett värde att diskutera omkring. Tro mig, de har sätt trådar om folk som krashar. Det finns 90% av dem på forumet just nu.

Om du vill bidra med en vettig tråd så bidrar du med en krash rapport samt information om ditt system så de faktiskt kan göra någon nytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kan nog i viss mån hålla med...

Kan man inte uttrycka sig på ett vettigt sätt, har man inte i ett forum att göra.

Jag håller med!

Jag har ganska nyligen gjort ett återinträde i gamingen och denna sida och slås av hur folk beter sig. De mest ogenomtänkta sakerna skrivs och skapar dålig stämning. Som grädden på moset gör man även sig själv till åtlöje.

Nu vet vi ju inte hur det ser ut i ditt specifika fall, TS. Men läs igenom några trådar här så ser du snabbt vad jag pratar om - du kanske blev ett offer för andra som har bettet sig ordentligt illa? Hur som, maila / skriv ett PM till någon admin och be om ursäkt så ska du se att du snart får komma in igen.
BF-forumet kan jag tänka mig är, om möjligt, värre än här.
Lycka till!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådtitel rättad*

Du TS, jag förstår att du är upprörd men skriv gärna lite mer exakt vad du menar. Din titel feltolkades av ett antal personer och vi började fundera på vad du menade.

"Bannad från forum pga kritik." är inte en bra trådtitel. Jag rättade den åt dig.

Lycka till med BF'andet!

Skrivet av Robban75:

Jag håller med!

Jag har ganska nyligen gjort ett återinträde i gamingen och denna sida och slås av hur folk beter sig. De mest ogenomtänkta sakerna skrivs och skapar dålig stämning. Som grädden på moset gör man även sig själv till åtlöje. Troligen det som kommer göra att jag snart lämnar detta forum i jakt på nytt, om man inte väljer att moderera bort dessa stolpskott.

Nu vet vi ju inte hur det ser ut i ditt specifika fall, TS. Men läs igenom några trådar här så ser du snabbt vad jag pratar om - du kanske blev ett offer för andra som har bettet sig ordentligt illa? Hur som, maila / skriv ett PM till någon admin och be om ursäkt så ska du se att du snart får komma in igen.
BF-forumet kan jag tänka mig är, om möjligt, värre än här.
Lycka till!

Ser du sådant så anmäl de inläggen? Om vi inte ser problemen så kan vi inte ingripa, vi hinner inte läsa alla nya inlägg utan tar de vi ser eller får anmälda...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att du kommer hit och kör med underdrift om orsaken till att du blev bannad endast för att få sympati från oss.
Du blev inte bannad för att du svor lite, eller hur?

Jag har sett tillräckligt med trådar på battlelog som helt oresonligt spyr galla över allt, dom förtjänar att bli bannade, många har inte blivit det. Så jag antar att du klev över några allvarliga gränser för att komma dit.
Sen har vi den där saken med regler, ja, du vet...

Ja, jag misstycker med dig. Battlelog är innovativt och bra! Ingame klienter är klumpiga och långsamma.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av EA är failure nu för tiden.

Mitt Origin bibliotek:
BF3: Dålig launch
BF4: Katastrofal launch
Sim City: Extremt dålig launch, största besvikelsen
Dead Space 3: Finns i biblioteket enbart p.g.a. Sim City fail launch, aldrig startat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Administrationen är ett skämt, ja. Min profil blev avstängd då jag länkade till vår hemsida för våra BF3-servrar (som är ett forum) i min profil. Det absolut enklaste sättet att samla in feedback. Inte okej tydligen. En annan vän blev avstängd då han bifogade sin e-postadress i sin beskrivning, eftersom origin begränsar antalet vid 100 vänner och man måste hitta alternativa kontaktvägar. Det är inte heller okej.

Permalänk
Medlem

Så länge det inte är servern som crashar utan enbart du så får du ju tillbaka poängen direkt när omgången är klar och servern rapporterar in resultatet.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

finns ju ett regelverk på alla forum.
hur bra de är eller hur korkade de kan vara vilket är mer ofta fallet så är origin/battlelog samt ea/dice ett episkt fail sedan bc2.

går du på krogen och uppför dig dumt blir du utslängd också.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

DICE har ju gått ut och sagt att spelet var inte färdigt men att EA gav dom inget alternativ än att släppa det i samband med COD Ghost.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

Så länge det inte är servern som crashar utan enbart du så får du ju tillbaka poängen direkt när omgången är klar och servern rapporterar in resultatet.

Förutsatt att du inte går in på samma server innan rundan är slut.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Efter lögnerna inför BF3 fick jag nog och jag ser att beslutet att inte köpa BF4 var det rätta.
Det går bara att ändra på dåliga/ofärdiga releaser på ett sätt... köp dem inte.

Permalänk
Medlem

Oj oj oj , i-landsproblemen eskalerar

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

Jag tror inte att du blev utkastad pga kritik, däremot för att du svor och härjade på forumet. Du blev alltså utkastad för att du bröt mot deras regler?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Beecooler:

Börjar Dice snacka BF5 nu så slutar jag köpa deras spel helt och hållet. Iallafall tills dom släpper helt spelbara spel...

Man började med BF4 innan BF3 var klart, så varför skulle man inte börja med BF5 innan BF4 var klart?

Det är så det går till, man kan inte ha massa folk som inte sitter och jobbar, de får gå vidare på nästa projekt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst dina inlägg så visar det ju sig att du inte alls blev bannad pga "kritik". Du blev bannad för du bidrog med dålig stämning för att du svor i ditt inlägg. Om man inte kan skriva kritik utan att svära så kanske man borde bättra på sitt ordförråd lite.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Trodde det var allmänt känt att spelet dras med crasher fortfarande. Därför måste jag bara fnissa lite över hur du tog beslut om att aktivera 200% XP-boost och sen när det kraschar bli tvärförbannad och får dig själv bannad från forumet.