Ingen åtkomst till internet efter nybygge

Permalänk

Ingen åtkomst till internet efter nybygge

Hej i veckan uppgraderade jag min dator och blåste ut och ominstallerade windows. Installerade nätverkskortsdrivtutiner och när jag pluggar in nätverkskabeln som går fr0n ett uttag i väggen så får jag ingen åtkomst till internet. Står "unidentified network" no internet access.

Det vi testat hittills är att testa på andra datorer, 2 laptops med windows och en med ubuntu, på datorn med ubuntu fungerade internet. Vi ringde ICP som är Bahnhof o dom sa att vi måste release'a IP från datorn med ubuntu o testa sen igen efter att ha väntat i ca 1 timme, ingen framgång.

Någon som vet hur jag kan lösa detta problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får du någon IP-adress på den nyinstallerade datorn när du pluggar in den i väggen?

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem

Man måste välja ett nätverk "home,work,public" innan saker å ting fungerar. Att det står unidentified network betyder att du inte valt något. Kan vara det som är problemet.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av sn0w:

Får du någon IP-adress på den nyinstallerade datorn när du pluggar in den i väggen?

Nej får ingen ip

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Starta en kommandotolk och kör "ipconfig /all" och posta rsultatet så kanske det syns nått som gör att det går att lösa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikStåhl:

Vi ringde ISP som är Bahnhof o dom sa att vi måste release'a IP från datorn
Skickades från m.sweclockers.com

ipconfig /release
ipconfig /renew

men du kanske redan testat?

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Starta en kommandotolk och kör "ipconfig /all" och posta rsultatet så kanske det syns nått som gör att det går att lösa.

Så här ser det ut efter ipconfig /all

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Man måste välja ett nätverk "home,work,public" innan saker å ting fungerar. Att det står unidentified network betyder att du inte valt något. Kan vara det som är problemet.

Der har jag då aldrig behövt göra, det har ju mer med att fildelning etc att göra.

Startat om routern TS? Du verkar enligt mig inte få någon kontakt med den då du inte får har någon default gateway i cmd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Der har jag då aldrig behövt göra, det har ju mer med att fildelning etc att göra.

Startat om routern TS? Du verkar enligt mig inte få någon kontakt med den då du inte får har någon default gateway i cmd.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör inte via någon router, jag kör direkt från väggen till datorn. Problemet ligger i att jag inte verkar få någon ip till datorn.

Har testat massa med /release på andra datorer för att försöka få något ankomst men utan framgång..

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FredrikStåhl:

Så här ser det ut efter ipconfig /all

http://i41.tinypic.com/2d9xs1z.jpg

Du har installerat nätverkskortet, du har dhcp aktivt och du får ingen adress.

Om ispn har maclås så endera får du vänta på att det släpper eller klona macadressen från nått som är aktiverat.
http://digitalpbk.com/windows/change-network-adapter-mac-addr...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Provat koppla in en router mellan datorn och vägguttaget?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305