Humble Bundle laddas med spel från Warner Bros Games

Permalänk
Inaktiv

Även om bundlingen är bra så tycker jag det är trist att de kommit ganska långt ifrån den sortens bundlingar man från början hade. Flera av de senaste har varit DRM-låsta med Steam, Linux-stödet lär väl inte ha varit speciellt bra heller.

Det sagt så uppskattar jag ändå spelen som finns i nyare bundles då jag personligen inte uppskattar nyare indie-titlar längre. World of Goo, Braid, Limbo och Minecraft gillades skarpt.

Permalänk
Medlem

Inget snack om man köpte spelen trots att spelen i sig inte lockade speciellt mycket

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Fungerar inte för mig. Har testat flera olika webbläsare.

Edit: Ominstallerade steam och nu fungerar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xobust:

Jag tycker att Humble bundle borde fokusera mer på indie bundels eftersom de har svårare att nå ut. Men det är klart att man inte klagar om man får AAA titlar för ett billigare pris.

Jag tycker tvärtom, jättebra att de får med sig AAA-titlar vilket skapar intresse för humble bundle och ger fler potentiella köpare när det är indie-bundles.

Skrivet av Zotamedu:

Du missade det lilla paketet vid sidan av länken? Det är alltså fritt fram att ge bort nyckeln fortfarande med den knappen. Instruktioner finns i länken här: http://support.humblebundle.com/customer/portal/articles/1356...

Så det som ändrats är egentligen att man nu bara behöver trycka på en länk istället för att hålla på att kopiera alla nycklar vilket var rätt irriterande.

Gissar att det delvis har att göra med att folk lägger ut nycklarna på ebay etc.
Det här hindrar ju inte från att folk säljer vidare, men det blir besvärligare iaf.

Vart väldigt missnöjd innan jag hittade den där gift-knappen, jag har två konton och vill ibland dela upp spelen, särskilt när jag redan har vissa.
Men när jag hittade den så var det ju väldigt tacksamt att slippa klippa och klistra nycklar

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Och jag som vill spara pengar

Det är väl så här man sparar, genom att köpa när det är billigt?

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragevo:

Det är väl så här man sparar, genom att köpa när det är billigt?

Det finns billiga saker på Steam också. Många billiga saker blir snart en stor summa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Har humble bundle inaktiverat betalning via google wallet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Bara jag som är så snål och betalar 1 dollar? :$

Har också gjort det innan men nu ville jag ha arkham city också så då fick man hosta upp 31kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slickipinn:

Har humble bundle inaktiverat betalning via google wallet?

Jag köpte med google wallet igår, men nu verkar det vara borta som alternativ

Permalänk

60$ borta ifrån kontot men man fick trots allt 6 spel för priset.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Ha ha, ja jävlar!! Att ens orka sätta in lägre belopp än det lägsta förvalda beloppet på $10 (ca 65spänn) för dessa titlar vittnar bara om vilken luffarmentatlitet som angripit folk, iallafall i Sverige. Inte konstigt att fräscha idéer och ädla initiativ kvävs redan i sin linda bland folk med denna mentalitet. Ni kan ju hoppas att aldrig ni kommer att behöva hjälp från någon ideell organisation som tvingas sätta sin tillit till folk som ni.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem

Då var första köpet från Humblebundle gjort. Jag valde att betala $10 vilket är ett pris man inte kan klaga på, 65kr för 6 spel är inte dåligt. Nu har jag bara en sak att säga:

I'm Batman!

Visa signatur

MODERKORT Asus Rog Strix Z270E CPU i7 7700K GPU MSI 1080 Gaming X HDD Samsung 850 EVO 500GB & Firecuda 2TB RAM Corsair 16GB DDR4 2400Mhz Vengeance PSU RM850i CASE Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

60$ borta ifrån kontot men man fick trots allt 6 spel för priset.

http://i43.tinypic.com/2ivjo2b.jpg

Jag betalade $349

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mirialia:

Jag betalade $349

Skickades från m.sweclockers.com

Hade du gjort det så hade du legat på top donator listan och det gör du inte.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag betalade $349

Skickades från m.sweclockers.com

Smart att ljuga när det tar ca 10 sek att kolla upp. Ingen som betalat 349$ finns det...

Permalänk

Hur fungerar det med sparningar på Batman spelen? Har just nu City men GFWL får jag inte att fungera så det sparas ingenting. Sparas det på steam eller var?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Json_81:

Jag tycker tvärtom, jättebra att de får med sig AAA-titlar vilket skapar intresse för humble bundle och ger fler potentiella köpare när det är indie-bundles.

Gissar att det delvis har att göra med att folk lägger ut nycklarna på ebay etc.
Det här hindrar ju inte från att folk säljer vidare, men det blir besvärligare iaf.

Vart väldigt missnöjd innan jag hittade den där gift-knappen, jag har två konton och vill ibland dela upp spelen, särskilt när jag redan har vissa.
Men när jag hittade den så var det ju väldigt tacksamt att slippa klippa och klistra nycklar

Ja det verkar vara den allmänna teorin och jag ser faktiskt bara fördelar med det här systemet. Man kan fortfarande som du säger ge bort nycklar till kompisar om man köper en dubblett. Att det försvårar för försäljning är också väldigt bra för det är en riktigt ful marknad. Sen är det ju helt underbart att slippa kopiera alla dumma nycklar. Det var ju massa jobb med att klicka next massa gånger, klistra in en kod och sen trycka next ett par gånger till innan man stängde ner fönstret för att börja om från början.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@:

Wolverine;14060588]Hade du gjort det så hade du legat på top donator listan och det gör du inte.

Det var en skämtsam pik åt toxic som var så stolt och visade bildbevis hur mycket han betalat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!