Permalänk

The Red Arrow

Väl till pass inför min födelsedag så tog jag fram sparpengarna och beställde datordelar från Komplett, och tog delar från en äldre dator i min ägo. Och målet var att kunna köra allt på Ultra och kunna utöka med fler datordelar framöver.

The Red Arrow

Permalänk
Medlem

Har samma chassi,moderkort och processor!
Gillar att se andras byggen med samma prylar.

Permalänk

Snyggt byggt! Fräsig Kärra
Har precis gjort ett liknande bygge med samma moderkort, processor och flyttat nästan samma saker från min gamla dator som hdd 1 TB och ssd 120 GB

Permalänk
Avstängd

BYT UT PSU;n SÅ FORT SOM MÖJLIGT!!! Förlåt för caps, men denna PSU har förstört mycket för mig...Ripplen (variationen i spänningen) är skyhög och kommer att förr eller senare förstöra nått!! Byt ut så fort du får mer deg! Men annars fin dator

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

BYT UT PSU;n SÅ FORT SOM MÖJLIGT!!! Förlåt för caps, men denna PSU har förstört mycket för mig...Ripplen (variationen i spänningen) är skyhög och kommer att förr eller senare förstöra nått!! Byt ut så fort du får mer deg! Men annars fin dator

Du måste ha fått ett måndagsex. av den då :/ ... Min har nämligen rullat på utan problem i den gamla datorn i drygt 3 år nu, ibland 24/7 under lång tid också (Minecraft-servrar och liknande). Men den kommer bytas ut oavsett och kommer stå stillastående tills Dreamhack Winter går igång, sen efter kommer jag förmodligen köpa ny

Permalänk

Är riktigt sugen på det grafikkortet alltså! Men tror att jag väntar tills R9 290X kommer med den kylaren.
Annars, snyggt bygge!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CasseStrand:

Du måste ha fått ett måndagsex. av den då :/ ... Min har nämligen rullat på utan problem i den gamla datorn i drygt 3 år nu, ibland 24/7 under lång tid också (Minecraft-servrar och liknande). Men den kommer bytas ut oavsett och kommer stå stillastående tills Dreamhack Winter går igång, sen efter kommer jag förmodligen köpa ny

Still, lite som att sitta med ett Ace of sweden agg...det går, men hur länge? Rippeln är åt skogen...är inte bra för dina komponenter!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Entusiast

3 poäng för ett helt ok galleri
-1 för klistermärken
Mao 2 pinnar...

Hoppas du får CF att funka... men se till att klocka processorn först om du ska tjabba tyngre spel.

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

3 poäng för ett helt ok galleri
-1 för klistermärken
Mao 2 pinnar...

Hoppas du får CF att funka... men se till att klocka processorn först om du ska tjabba tyngre spel.

Målet för nästa köptillfälle är en vettig psu, grafikkortet och en bra kylare till processorn så jag kan klocka upp den rejält för att minska eller t.o.m. ta bort flaskhalsen från overhead